واشر کامل موتوراصل

0

واشر کامل موتوراصل

واشر کامل موتوراصل جزو مواردی است که اگر عملکرد استانداردی نداشته باشد، بدون شک در استفاده از آن دچار مشکلات زیادی می شوید. واشر همانطور که همه می دانیم، باعث آب بندی می شود و از نفوذ مایعات و گازها جلوگیری می کند. واشرها در بخش های مختلف زندگی انسان مورد استفاده قرار می گیرند.

واشر سر سیلندر نیز یکی از مدل های این ابزار است که در موتور و کارایی استاندارد آن بسیار مناسب عمل می کند. در موتور خودرو، گازها و مایعات مختلفی از جمله، روغن، آب، سوخت و … در حرکت اند، به همین علت باید این بخش ها از هم جدا باشند و با هم تداخل نداشته باشند. وظیفه ی آب بندی موتور و جلوگیری از مخلوط شدن مایعاتی مانند آب و روغن به عهده ی واشر کامل موتور خودرو است.

اگر این مایعات با هم تداخل پیدا کنند، موتور دچار مشکل شده و هزینه های سنگینی را بر دوش صاحب خودرو می گذارد. به همین علت توجه به علائمی که نشان می دهد خودروی شما به یک واشر کامل موتور سالم نیاز دارد ضروری است.

دلایل سوختن واشر کامل موتور

واشر کامل موتوراصل باید شکل خود را کاملاً حفظ کند و یک دست و صاف بماند تا بتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

با توجه به این که سیلندر و بخش های اطراف موتور در معرض حرارت بالایی هستند، احتمال آسیب دیدن و سوختن واشر سر سیلندر بالاست. به همین علت این واشر به مرور دچار فرسودگی و تخریب می شود. اگر علائم سوختن واشر سرسیلندر را بدانید، می توانید سریع تر جلوی مخلوط شدن مایعات در موتور را بگیرید و نسبت به تعویض واشر کامل موتور اقدام کنید.

دلایل سوختن واشر سرسیلندر می تواند به موارد متعددی بستگی داشته باشد. اگر از خودروی خود بیشتر مراقبت کنید، نگرانی از بابت سوختن سریع واشر سرسیلندر نخواهید داشت. موارد متعددی مانند دمای بالای موتور سبب می شود تا واشر بسوزد.

البته جنس واشر کامل موتور اصل از موادی نسوز است؛ اما نسوز بودن این متریال تا حرارتی خاص دوام دارد و بعد از این دما ممکن است واشر تغییر شکل دهد. البته کمی تغییر حالت یا سوختن بخش کمی از واشر مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند. از این رو منظور سوختن کامل واشر نیست.

اگر موتور احتراق ناقصی داشته باشد نیز دمای آن بالا می رود و باعث آسیب به واشر کامل موتور می شود در نهایت اگر این مشکل نیز برطرف نشود موتور نیز دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

با توجه به این که آب رادیاتور سبب می شود تا موتور خنک شود اگر مسیر آب مسدود شود نیز دمای این بخش از خودرو بالا می رود و باعث می شود تا واشر سرسیلندر آسیب ببیند.

علاوه بر داغ کردن موتور، اگر سرسیلندر دارای سطحی ناصاف باشد، به مرور سبب می شود تا واشر که بر روی آن قرار گرفته است دچار آسیب شود و سطح آن ناصاف شود و آب بندی کامل موتور صورت نگیرد. از این رو نشتی های مختلفی مانند نشت گاز احتراق، نشت آب به داخل روغن، یا نشت روغن به محفظه ی آب و … ممکن است صورت گیرد.

خرید واشر کامل موتور با کیفیت بالا

واشر کامل موتوراصل : با توجه به این که واشر کامل موتور اصل نقش حیاتی در کارکرد صحیح موتور و خودروی شما دارد بدون شک پیدا کردن واشر کامل موتور با کیفیت بالا یک نیاز اساسی است. از این رو باید مراکز معتبری را پیدا کنید که بتوانید بهترین واشرها را که بر روی خودروی شما قابل استفاده باشد پیدا کنید.

برخی از فروشگاه های معتبر برای خرید واشر به شما کمک می کنند تا مدلی مناسب تر را انتخاب کنید. هر واشر برای خودرویی خاص مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید در فروشگاه های اینترنتی واشر کامل موتور، به کمک مشاوران این فروشگاه ها و ثبت اطلاعات خودروی خود به راحتی یک واشر اصل و با کیفیت را خریداری کنید. در این صورت نیازی به خرید حضوری و هدر دادن وقت خود در ترافیک نیز نخواهید داشت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد