آموزش ساخت انواع دستگاه لبه چسبان

0

آموزش ساخت انواع دستگاه لبه چسبان برای ساخت دستگاه لبه چسبان خودتان می توانید دست به کار شوید. جهت ساخت دستگاه لبه چسبان، نیاز به ابزاری دارید مثل سشوار پرقدرت، میز کار و نوار لغزان.

آموزش ساخت انواع دستگاه لبه چسبان

خود شما نیز می توانید دست به ساخت دستگاه لبه چسبان بزنید. اگر صاحب کارگاه چوب بری یا کارگاه mdf و pvc هستید، بهتر است به جای اینکه از دستگاه های آماده بازار استفاده کنید، خودتان اقدام به ساخت دستگاه لبه چسبان نمایید. برای ساخت این دستگاه روش های نوینی وجود دارد. در ادامه روشهای ساخت دستگاه لبه چسبان را تشریح کرده ایم.

آشنایی با دستگاه لبه چسبان

در ابتدا از این شروع کنیم که دستگاه لبه چسبان چیست و چگونه کار می کند. تا بعد برسیم به آموزش ساخت دستگاه لبه چسبان. دستگاه های لبه چسبان که در انواع گوناگون اتویی، سشواری و دیگر مدل ها ساخته و تولید می شود، در واقع دستگاهی است که در کارگاه های mdf کار و pvc کار از آنها بیشترین استفاده را می برند.

اگر شما صاحب کارگاه باشید و یا قطعات ساخته شده از چوب و ام دی اف را دیده باشید، حتما متوجه لبه های صیقلی و نرم آنها شده اید.

قطعات چوب و پی وی سی، در مرحله پیش تولید، دارای سطحی زمخت و خشن هستند. سطوحی که علاوه بر داشتن ظاهر نازیبا، ممکن است خطر آفرین نیز باشند. به همین خاطر لازم است این سطوح را به شکلی تغییر داد. در این زمان است که دستگاه لبه چسبان به کمک صاحبان کارگاه می آید. استفاده از این دستگاه به کار ظاهری دلنشین می دهد و باعث می شود سطح آن زیبا و صیقلی شود.

لبه چسبان اتویی نوع قدیمی تر این دستگاه است و لبه چسبان سشواری مدرن ترین نوع آن است که به تازگی تولید و ساخته شده است. این دستگاه را از طریق مراکز مربوطه و یا از طریق سایت های فروش می توانید خریداری نمایید.

آموزش ساخت دستگاه لبه چسبان

برای ساخت دستگاه لبه چسبان لازم است بدانیم این دستگاه از چه قطعاتی ساخته شده است.

میز کار

هر دستگاه لبه چسبان در ابتدا نیاز به یک میز کار دارد. نوع میز کار و اندازه آن چیزی است که با توجه به وسعت کارگاه خود می توانید آن را تعیین کنید. میز کار شما می تواند از یک مستطیل دو در یک شروع شود و تا ابعاد بیشتری نیز وسعت پیدا کند.

تعیین نوع دستگاه لبه چسبان

پس از تهیه میز کار، لازم است به این فکر کنید که می خواهید از چه نوع دستگاهی در کارگاه خود استفاده کنید. پیشنهاد ما دستگاه لبه چسبان سشواری است. زیرا ضمن ظاهر ساده تری که  دارد، کاربردی تر نیز هست. علاوه بر اینکه کار با آن راحت تر است، خروجی آن نیز بهتر می شود.

سشوار

آموزش ساخت انواع دستگاه لبه چسبان : اگر قصد شما ساخت دستگاه لبه چسبان سشواری است، پس طبیعتا نیاز به یک دستگاه سشوار نیز خواهید داشت. سشواری که تهیه می کنید، می تواند یک سشوار ساده باشد یا اینکه سشواری با قدرت بیشتر تهیه کنید. طبیعی است که اگر قدرت سشوار شما بیشتر باشد کار با آن راحت تر خواهد بود و خروجی کار نیز تمیز تر خواهد شد.

اجزای دیگر میز کار

برای اینکه نوار pvc بر روی میز کار بلغزد، بهتر است از اجزای دیگری نیز بر روی میز کار خود استفاده کنید. از جمله اینکه بهتر است از یک نوار نقاله متحرک کمک بگیرید. یا اینکه قرقره ای به میز کار اضافه کنید که بتواند نوار پی‌وی‌سی را به حرکت درآورد. همچنین مناسبتر است دیگر اجزا را روی میز ثابت کنید.

مثلا سشوار را در جای مناسب فیکس کنید تا حرارت به طور یکنواخت به سطح کار برسد. استفاده از یک گونیا و سطحی برای فشار آوردن به نوار، زمانی که روی قطعه سوار می شود، می تواند فکر خوبی باشد. به فراخور نیاز خود می توانید اجزای دیگری نیز به میزکار خود اضافه کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک ساخت انواع دستگاه لبه چسبان مراجعه کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد