خرید اقساطی و ویژگی های این نوع از خرید

0

خرید اقساطی و ویژگی های این نوع از خرید : خرید اقساطی یکی از انواع خرید و فروش ها می باشد. در خرید اقساطی پول وسیله خریداری شده به صورت اقساط در زمان معین و با سود معین پرداخت می شود.

خرید اقساطی و ویژگی های این نوع از خرید

خانواده ها برای اینکه وسایلی اعم از وسایل منزل، لوازم اداری، خودرو و … را خریداری کنند می توانند از روش های مختلفی این کار را انجام دهند. یکی از این روش ها خرید نقدی است و روش دیگر آن نیز خرید اقساطی وسایل مختلف می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد خرید های اقساطی و مشخصات و ویژگی های آن صحبت کنیم و اطلاعاتی را برای علاقمندان به این نوع خرید بیان کنیم.

خرید اقساطی چیست؟

خرید اقساطی یکی از روش های معامله کردن وسایل مختلف می باشد که در آن به جای پرداخت وجه وسیله و یا جنس به صورت نقد به صورت قسطی این کار انجام می شود. در خرید های اقساطی مبلغ کل در مدت زمان معلوم اقساط شده و با سود معینی که برای آن تعیین می شود بازپرداخت می شود.

ویژگی های خرید اقساطی

خرید اقساطی دارای ویژگی های زیادی است که از جمله آن می توان به عدم پرداخت یکجا مبلغ وسیله، آزاد بودن در ماه های پرداخت، تملک وسیله در ابتدا قرارداد و …. اشاره کرد. در این روش خرید شما در ابتدا وسیله را دریافت می کنید و کم کم و به مرور زمان هزینه آن را پرداخت می نمایید.

در صورتی که با فروشنده به توافق برسید می توانید تعداد ماه های بازپرداخت را بیشتر کنید تا مبلغ پرداختی شما به ازای هر ماه کمتر شود. البته در بعضی از موارد خرید های اقساطی افراد می بایست یک یا چند ضامن معرفی نمایند و یا حداقل برای بازپرداخت اقساط چک ارائه دهند.

معایب و مزایای خرید اقساطی

برای خرید اقساطی محصولات مختلف معمولا قوانین مشخصی وجود ندارد و برای همین این امر دارای مزایا و معایب گوناگونی می باشد.

از مزایای خرید اقساطی محصولات خانگی و یا اداری این است که شما فرصت بیشتری برای  پرداخت پول آن خواهید داشت و با پرداخت مبالغی به صورت ماهانه صاحب آن وسیله خواهید شد. یکی دیگر از مزایای روش خرید های اقساطی برای افراد با بودجه کم این است که آن ها می توانند بیشتر وسایل مورد نیاز خود را با این روش خریداری نمایند.

این روش خرید دارای معایبی نیز می باشد. از معایب خرید اقساطی می توان تعلق گرفتن سود به آن و گرانتر شدن محصول در طولانی مدت اشاره کرد یعنی شما وسیله مورد نظر خود را با قیمتی بالاتر از قیمت نقد می بایست خریداری کنید که در اصل همان سود محاسبه شده برای آن می باشد.

در بسیاری از موارد شما تا کامل پرداخت نکردن وجه آن وسیله حق فروش آن را ندارید و تنها با تسویه حساب کامل با شرکت می توانید آن را به شخص دیگری واگذار نمایید. یکی دیگر از این موارد داشتن ضامن و یا دسته چک است که برای افرادی که این دو مورد را ندارند قطعا اوضاع سخت خواهد بود.

البته شایان ذکر است که در خرید اقساطی همیشه مزایا بر معایب آن برتری بیشتری دارد و با این کار افراد زیادی می توانند وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنند و برای پرداخت پول آن نیز با مشکل مواجه نمی شوند و می توانند با سود بسیار کمی و دادن مبلغی به صورت ماهانه این وسایل را خریداری نمایند.

امروزه سایت های اینترنتی زیادی برای این که به افراد جامعه در تامین نیازمندی شان کمک نمایند به روش خرید اقساطی محصولات خود را به فروش می رسانند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد