مبلمان منزل شیک ومدرن

0

مبلمان منزل شیک ومدرن

مبلمان منزل شیک ومدرن : برای داشتن مبلمان منزل شیک لازم نیست همه قطعات مبلمان گران‌قیمت، لوکس و جدید باشند اما این موضوع ضروری است که اثاثیه شما تمیز و سالم باشند. در عین حال می توان با رعایت برخی اصول به شیک شدن مبلمان منزل کمک کرد. با تعمیر کردن خوردگی‌ها زدگی‌های مبلمان و همیشه تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق و پرهیز از شلوغی، استفاده از تضاد رنگ‌های چشم‌گیر مثل قهوه‌ای تیره، طلایی و مشکی در کنار پس زمینه سفید و کرم و روشن می‌توان یک دکوراسیون شیک داشت. راهکارهای رسیدن آسان به یک دکوراسیون و چیدمان مبلمانی با ظاهری شیک را در ادامه بخوانید.

۱.ازهتل های شش ستاره الهام بگیرید

تصور کنید در یک هتل شش ستاره زندگی می کنید و برای مبلمان منزل خود از این تصور الهام بگیرید. سعی کنید کاشی‌ها و دیوارپوش‌های خانه خود را شبیه هتل شش ستاره انتخاب کنید. برای این‌کار لازم نیست کل دیوار را گچبری و تزئین کنید و تنها با یک کاغذ دیواری و طلایی متفاوت توجه‌ها را جلب کنید. با این کار تصور خواهید کرد هر روز برای شما تعطیلاتی است که در یک هتل لوکس می‌گذرد. حس خوشایندی است. نه؟

۲.ازفلزات و مواد متالیک استفاده کنید

می‌توانید در دکوراسیون داخلی منزل خود از قطعات مبلمان کوچک فلزی متالیک طلایی و نقره‌ای رنگ استفاده کنید. استفاده از این مواد باعث پر زرق و برق شدن دکوراسیون شما می شود. تصور کنید یک آینه با حاشیه نقره‌ای یا یک گلدان براق چقدر می تواند در زیبایی دکوراسیون شما موثر باشد.

مبلمان شیک

۳.از رنگ های تیره و متضاد استفاده کنید

مبلمان منزل شیک ومدرن : رنگ‌های تیره به طور خاصی القا کننده حس دراماتیک و رسمیت هستند و به نوعی نشان دهنده شیک بودن است. حال اگر این رنگهای تیره در کنار یک رنگ متضاد مثل رنگ سفید قرار بگیرند، حسی خوشایند خواهند داشت و به نوعی ایجاد کننده احساس آرامش و امنیت خواهند بود. یک مجموعه از رنگ‌های تیره و روشن را روی کابینت آشپزخانه و یا کاشی‌های حمام خود تصور کنید. چه حسی را به شما القا می کند؟

۴.پارچه در دکوراسیون می تواند مثل یک دوست باشد

استفاده از لوازم پارچه‌ای و دارای احساس در مواردی مثل کوسن‌ها و بالش ها می تواند احساس صمیمیت را القا کند. نشستن بر روی یک صندلی با پارچه مخملی حس خوشایندی از راحتی را به شما هدیه خواهد کرد و راحتی نشان دهنده کیفیت است.

موارد ذکر شده را می‌توان به عنوان اصولی برای کلیت دکوراسیون و مبلمان منزل به‌کار برد اما واضح است که بخش های مختلف منزل برای شیک بودن گاها الزامات به‌خصوص خود را دارد. به این معنی که دکوراسیون و مبلمان اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داشته که با رعایت آن‌ها بسیار شیک و زیبا به نظر خواهند رسید که در ادامه به طور اختصار به آن‌ها اشاره می‌گردد.

اتاق نشیمن

مبلمان و دکوراسیون اتاق نشیمن می‌تواند با رعایت قواعدی بسیار شیک و جذاب به‌نظر برسد. استفاده از آثار هنری در این اتاق نقش به سزایی در متفاوت جلوه کردن آن دارد. استفاده از مبلمان کلاسیک و ساده در اتاق به نوعی نشانگر اشرافیت همراه با اصالت است. همچنین با هزینه کم می‌توان بافت‌ها و رنگ‌های غنی را که در جذابیت و غنای مبلمان اتاق نشیمن بسیار موثر است، با چند کوسن به دکوراسیون آورد.

فنگ‌شویی نیز روش دیگری است که بسیاری از طراحان داخلی در دکوراسیون اتاق نشیمن از آن استفاده می‌کنند. در این روش اتاق نشیمن از هرگونه مبلمان که اضافی به نظر می‌رسد خالی گشته و صرفا از مبلمان محدود ولی در عین حال زیبا و سالم و ساده استفاده می‌شود. حذف مبلمان اضافی باعث خلوت شدن اتاق گردیده و با این کار مبلمان موجود بیشتر به چشم می‌آید. از چنین مبلمانی انرژی مثبت بیشتری متصاعد می‌شود و به حاضرین انتقال پیدا می‌کند.

نورپردازی زنده و آرامبخش پارامتر دیگری است که با رعایت آن می‌توان به زیبایی اتاق نشیمن کمک کرد. یکی از این راه‌ها چراغ‌ها و نورپردازی پنهان است. از آنجایی که اتاق‌های نشیمن معمولا بزرگترین اتاق خانه هستند استفاده از آینه‌های بزرگ جلوه خاصی به اتاق بخشیده و یادآور معماری کاخ‌ها و بناهای لوکس هستند.

حمام و سرویس بهداشتی

مبلمان منزل شیک ومدرن : حمام و سرویس‌های بهداشتی فضاهایی هستند که نوع طراحی و رنگ های مورد استفاده در آن‌ها نقش به سزایی در لوکس و دلپذیر ساختن آن‌ها دارد. از آنجایی که حمام و سرویس بهداشتی معمولا دارای فضای کوچک و محدودی هستند رعایت اصول مینیمالیستی در آن‌ها باعث جذابیت آن‌ها می گردد. برای نمونه اگر سرویس بهداشتی دارای افق و منظره وسیعی باشد فضای کوچک آن به همان نسبت وسیع به نظر خواهد رسید.

مبلمان منزل شیک ومدرن : استفاده از مواد طبیعی از جمله سنگ مرمر در دیوارها و کف سرویس های بهداشتی و حمام زیبایی و اعیانی خاصی را جلوه گر می سازد. در صورتی که حمام و سرویس بهداشتی فاقد پنجره مناسب باشد استفاده از وسایل وعناصر زینتی می تواند این خلا را پر کند. مثلا استفاده از آینه لوکس، صندلی و یا مجسمه، خلا منظره را در سرویس بهداشتی پر خواهد کرد.

نورپردازی نیز به اندازه موارد فوق می تواند در لوکس به نظر رسیدن حمام و سرویس بهداشتی موثر باشد. نور حمام در عین حالیکه از یک سو باید فراگیر باشد یعنی تمام فضای آن را پوشش دهد از سوی دیگر باید بسیار ظریف و ملایم باشد تا حس ریلکسی و آسایش را القا نماید.

اتاق خواب

اتاق خواب شاید به نوعی مهم‌ترین بخش یک خانه باشد، چرا که تامین کننده آرامش فرد است. از این رو توجه به فاکتورهایی که حس آرامش و شیک بودن را توامان ارائه می دهند بسیار مهم است. مهم‌ترین وسیله در اتاق‌خواب که می‌تواند حس آرامش را القا کند تختخواب است استفاده از تختخواب بزرگ علاوه بر راحتی شیک بودن را می‌آورد اما اگر نمی‌خواهید تخت را تغییر دهید پتوی نرم و بالشی که کمی پف کرده و ابری به‌نظر می‌رسد شما را به مقصودتان خواهد رساند. استفاده از بالش‌های کوچک تزئینی، بالش‌های مثلثی شکل و رنگارنگ و البته استفاده از خز مصنوعی سبب خواهد شد مبلمان اتاق خوابتان شیک‌تر از پیش شود. در این صورت اتاق خواب تبدیل به یک پناهگاه آرامش‌بخش خواهد شد که درآن به معنای واقعی به رویا خواهید رفت.

مبلمان منزل شیک ومدرن : در پایان می‌توان گفت که رعایت اصول کلی زیبایی، لوکس بودن و آرامش‌بخشی و همین طور رعایت الزامات ویژه هر قسمت از منزل می‌تواند تامین‌کننده آرامش، جذابیت و دلنشینی محل زندگی شما باشد و این چیزی است که از یک منزل به عنوان محل زندگی انتظار می‌رود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد