تیغ اره مویی

2

تیغ اره مویی نوعی از تیغ است که معمولا برای بریدن تخته سه لایه و برش منحنی نازک چوب استفاده می شود. تیغ اره مویی در دو نوع دستی و برقی وجود دارد.

انواع تیغ اره و کاربردهای آن

تیغ اره مویی یکی از وسایلی که استفاده بسیار زیادی در نجاری و برش چوب دارد. اکثر افراد تیغ اره مویی را به شکل دستی آن می شناسند که معمولا برای برش های منحنی چوب از آن استفاده می شود.

اما نوع جدیدی از این اره ها وجود دارد که در دستگاه های برقی هم از آن استفاده می شود. انواع دیگر تیغ اره مویی وجود دارد که برای استفاده در صنعت فلزات تهیه شده اند. اره مویی های دستی معمولا در یک وسیله U شکل قرار می گیرند که رکاب تیغ اره مویی نام دارد.

تیغ اره مویی

تیغ اره مویی چوب بر که به آن تیغ پا میخی هم گفته می شود برای برش چوب و فیبر استفاده می شود. اما تیغ اره مویی فلزی معمولا دندانه های ریز پشت سرهم دارد و در برش آهن، برنج و ورقه های ضخیم آلومینیوم استفاده می شود. نوعی از تیغ اره مویی که قادر است در تمامی جهات برش ایجاد کند به آن تیغ گردبر گفته می شود.

نوع دیگری از تیغه اره مویی وجود دارد که به صورت الکتریکی کار می کند به این منظور که به جای استفاده از نیروی دست در دستگاه قرار می گیرد. بعضی از تیغه ها را می توانید بر روی میز هم نصب کنید معمولا از این تیغه های برقی در برش چوب بالسا در ماکت سازی های هواپیمایی استفاده می کنند. به طور کلی ۲ نوع تیغه اره مویی دستی وجود دارد یکی از آنها تیغه های فلزی است و نوع دیگر آن پارچه سمباده ای است.

نوع اول این تیغ های اره به ۲ گروه ساده و پین دار تقسیم می شود. نوع رایجی که معمولا در صنعت چوب از آن استفاده می شود همان نوع ساده است و اما نوع پین دار دارای ۲ پین در ۲ طرف برای اتصال به رکاب اره است و برای نصب آن نیازی به استفاده از گیره ندارید. تیغ های پین دار معمولا سایز درشت تری نسبت به تیغه های ساده دارند و بیشتر در کارهای نازک کاری و ماکت سازی استفاده می شوند.

نوعی از تیغ اره وجود دارد که مخصوص برش چوب است و در نجاری و معرق کاری و کارهای ظریف از آن استفاده می شود. نوع دیگر از این اره ها هستند که معمولا برش بیشتری دارند و در کارهای برش تخته ۳ لایه، پلکس گلاس و ورقه های نازک آلومینیوم از آنها استفاده می شود.

راهنمای خرید تیغ اره مویی

تیغ اره مویی انواع مختلفی دارد به همین جهت برای خرید این وسیله  در ابتدا باید انواع آن را بشناسید و متناسب با کاری که می خواهید انجام دهید این وسیله را تهیه نمایید. به دلیل نازکی این وسیله ، می تواند برش های پیچیده را هم به وسیله آن انجام داد.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/12/362.jpg”]

خرید اینترنتی تیغ اره مویی

شما با مراجعه به اینترنت و بررسی دقیق اطلاعات تیغ های اره مویی می توانید نوع تیغ مورد نظر خود را تعداد انبوه سفارش دهید. با مراجعه به اینترنت به راحتی می توانید تمام اطلاعات را بخوانید، این اطلاعات شامل جنس، تعداد دانه های، شرکت سازنده و دیگر موارد مورد نیاز برای خرید یک تیغ است.

گاها تعدادی از این تیغ ها در بازار نایاب می شوند شما با خرید اینترنتی می توانید انواع کم یاب دستی یا برقی این نوع تیغ را به راحتی در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید و بدون صرف وقت درب منزل تحویل بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک تیغ اره مویی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد