دستگاه دورکن چیست؟

0

دستگاه دورکن چیست؟  : دستگاه دورکن یکی از اصلی ترین دستگاه های برش در کارگاه های نجاری است. کاربری ساده و استفاده بالای دورکن باعث شده تا هر کارگاهی به آن نیاز داشته باشد.

فروش دستگاه دورکن به صورت اقساطی

دستگاه های دورکن جزء اساسی ترین دستگاه ها و ابزارها در صنعت نجاری و کارگاه های ام دی اف است. از این دستگاه همچنین در کارگاه هایی که با مصنوعات چوبی کار می کنند نیز می توان استفاده کرد. دلیل کاربرد بالای این دستگاه در کارگاه های نجاری، استفاده آن در برش زنی کار است. در ادامه بیشتر درباره این موضوع توضیح خواهیم داد.

دستگاه دورکن چیست؟

این دستگاه از پرکاربردترین دستگاه هایی است که برای برش زدن چوب و مصنوعات چوبی از آن استفاده می شود. برای برش زنی در این دستگاه از یک تیغ اره مرکزی استفاده شده است. اهمیت این دستگاه در صنایع چوبی به این خاطر است که رابط کاربری ساده ای داشته، شیوه عملکرد آن بسیار ساده بوده و کار با آن نیاز به آموزش زیادی ندارد.

دستگاه های دورکن از گذشته های دور تولید و ساخته می شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه و با پیش روی تکنولوژی، دستگاه های دورکن نیز از این اتفاق بی نصیب نمانده و پیشرفته تر شده اند. پیشرفتی که به سادگی، دقت و همین طور استهلاک پایین تر آن کمک کرده است.

راهنمای خرید دورکن

اگر قصد داشته باشید این دستگاه را خریداری کنید، لازم است در ابتدا شیوه کار آن، اجزاء اصلی آن و همچنین اجزای دیگری که می تواند روی دستگاه سوار شود را به خوبی بشناسید. ابتدا از انواع این دستگاه شروع کنیم که به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

ساده

 خط زن دار

که نوع خط زن دار آن به خاطر استفاده های بیشتری که دارد بیشتر هم مورد توجه خریداران است. اجزای اصلی یک دستگاه دورکن به شرح زیر است.

  1. موتور اصلی دستگاه: موتور وظیفه چرخش تیغ اره را به عهده دارد. و اغلب در زمان خرید به قدرت و توان آن توجه زیادی می شود. دستگاه های دورکن به طور معمول با توجه به قدرت موتورشان نام گذاری می شوند.
  2. ریل دورکن: ریل دستگاه مکانی است که قطعاتی که نیاز به برش دارند روی آن قرار می گیرند. ریل ها دسته بندی های متفاوتی داشته و دارای تکنولوژی های خاصی می باشند. اخیراً یک نوع ریل واگنی توسط کمپانی آلتندورف آلمان تولید شده که بهترین نوع موجود در بازار است.
  3. گونیا و میز پشت گونیا: میز پشت گونیا، ناحیه ای است که قطعات چوب روی آن قرار گرفته و با استفاده از گونیا سایز می شود.
  4. نگهدارنده: نگهدارنده قسمتی است که برای ایمنی کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و کارش ثابت کردن قطعات روی ریل است.

در کنار این اجزائی که ذکر شد البته اجزای دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد که کار را برای اپراتور ساده تر می کند. ولی جزء اجزای اصلی دسته بندی نمی شود. از جمله میز برش جلو، گونیای وسط ریل، پنل دیجیتال، محل حفظ اضافات، یونیت لیزری و غیره.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/11/305.jpg”]

خرید اینترنتی و اقساطی دستگاه دورکن

اگر قصد دارید برای تجهیز کارگاه خود یک دستگاه دورکن خریداری کنید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، شرکت ما می تواند در این زمینه اطلاعات خوبی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.شما می توانید انواع دستگاه ها را در سایت ما مشاهده کرده و  با مشاورین ما مشورت کنید و در نهایت با ثبت سفارش، به صورت نقد یا اقساط اقدام به خرید اینترنتی دورکن کنید.

همچنین این امکان برای صاحبان کارگاه ها فراهم شده که بتوانند به صورت اقساط خرید خود را انجام دهند. اگر قصد خرید اقساطی را دارید می توانید جزئیات کامل آن را از مشاورین ما جویا شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک دستگاه دورکن چیست؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد