دستگاه خط زن دورکن

1

دستگاه خط زن دورکن از لوازم اصلی در برشکاری چوب است. دستگاه خط زن دورکن دارای صفحه نمایشگر است که زاویه اره اصلی و خط زن را در صفحه نمایشگر نشان می دهد.

دستگاه خط زن دورکن

دستگاه خط زن دورکن  یکی از وسایلی است که برای برش زدن چوب در هر ابعادی استفاده می شود. دستگاه خط زن دور کن پرکاربرد ترین دستگاه برشکاری محسوب می شود. این دستگاه با توجه به راهنمای تیغ اره اقدام به برش چوب می کند. با توجه به عملکرد ساده و دقیق این دستگاه نیاز است که یک اپراتور برای کارکردن با آن وجود داشته باشد.

انواع دستگاه خط زن دور کن

دستگاه دور کن انواع مختلفی دارد که بر اساس اجزا آنها دسته بندی می شوند. از نمونه های ساده آن می توان به دور کن ساده و دور کن خط زن دار اشاره کرد. این دستگاه ها جهت دورکنی در زاویه های ۰ تا ۴۵ درجه کاربرد دارند. در این دستگاه خط زن دورکن ساده یونیت اره به صورت مکانیکی یا توسط موتور های برقی به سمت بالا و پایین می رود و یا در زاویه خاصی قرار می گیرد. حرکت یونیت اره در دستگاه خط زن دور کن با تکنولوژی های متفاوتی انجام می شود.

قسمت های مختلف دستگاه خط زن دورکن

برای خرید دستگاه خط زن دورکن باید قسمت های مختلف این دستگاه را بشناسید تا بتوانید نمونه مناسب با کار خود را انتخاب کنید. قسمت های اصلی این دستگاه شامل :

  • موتور اصلی : موتور اصلی در این دستگاه تیغ اره را به حرکت در می آورد.
  • ریل دستگاه : ریل دستگاه محل قرار گیری چوب می باشد. این ریل ها تکنولوژی های متفاوتی دارند که ریل واگنی تاکنون بهترین نوع آن می باشد.
  • میز گونیا :میز پشت اره می باشد و محکم کننده قطعه است.
  • گونیا: بر روی میز پشت گونیا قرار می گیرد تا سایز زدن چوب به درستی انجام شود.
  • نگهدارنده ورق : ابزاری است که تکه چوب را بر روی ریل محکم نگاه می دارد .
  • میز برش : جهت گونیا نمودن قطعه در اندازه های بزرگ استفاده می شود.
  • گونیای وسط ریل : این گونیا برای برش های مثلث شکل استفاده می شود.

این اجزای یک دستگاه خط زن دورکن ساده می باشد که در تمامی دستگاه ها این قطعات مشاهده می شود اما در دستگاه های پیشرفته تر می توانید قطعات دیگری مانند پنل اپراتوری؛ محل نگهدارنده اره اضافی ، یونیت لیزر و غیره را به عنوان مزیت هایی که به دستگاه خط زن دورکن  اضافه شده ببینید. در بعضی از دستگاه های پیشرفته که به جای اره از لیزر برای برش چوب استفاده می شود یونیت لیزر در کنار یونیت اره قرار گرفته است.

در این دستگاه ها برش چوب توسط اپراتور انجام می شود به این صورت که ورق یا الوار بر روی ریل دستگاه خط زن دور کن قرار می گیرد و با عبور از روی تیغه اره یا لیزر قطعه مورد نظر برش می خورد. این دستگاه کاربری ساده ای دارد و معمولا به همین دلیل استفاده از آن برای برش چوب متداول است.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/11/355.jpg”]

خرید اینترنتی دستگاه خط زن دورکن

شما می توانید با مراجعه به اینترنت راهنمای خرید دستگاه خط زن دورکن را مشاهده کنید و قیمت هر دستگاه را متناسب با هزینه ای که می خواهید برای خرید این دستگاه انجام دهید، براورد کنید. از آنجایی که اطلاعات دستگاه ها در اینترنت به صورت کاملا دقیق گذاشته شده است، شما می توانید در کمترین زمان دستگاه خط زن دورکن مورد نظر خود را پیدا کنید و به صورت اینترنتی آن را ثبت سفارش نمایید تا دستگاه مورد نظر در کمترین زمان برای شما ارسال شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک دستگاه خط زن دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد