لوازم و تجهیزات کتابخانه

0

لوازم و تجهیزات کتابخانه

لوازم و تجهیزات کتابخانه  : کتابخانه یک مکانی عمومی است که بسیار پر رفت و آمد است. افراد زیادی روزانه برای درس خواندن و یا گذراندن اوقات فراغت به کتابخانه ها می روند.

تجهیزات کتابخانه نقش اصلی در جذب افراد در کتابخانه ها را ایفا می کند. لوازم و تجهیزات کتابخانه باید با دقت انتخاب شده و بهتر است نوع مرغوب آن را تهیه نمایید.

چرا که هر کدام از این تجهیزات در رضایت و راحتی فرد نقش زیادی خواهند داشت.

انواع لوازم و تجهیزات کتابخانه

لوازم و تجهیزات کتابخانه انواع مختلفی دارند اما به طور کلی در میان لوازم و تجهیزات اصلی کتابخانه می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

میز و صندلی کتابخانه: صندلی های کتابخانه ها اکثر یا از نوع چوبی است و یا از نوع پلاستیکی. این دو نوع صندلی بیشترین استفاده را در کتابخانه ها دارند.

اما بهتر است در کتابخانه از صندلی هایی استفاده نمایید که راحتی فرد را به همراه داشته باشد اما استفاده از صندلی های چوبی و یا پلاستیکی که جنس سفت و محکمی دارند پس از مدتی نشستن موجب گرفتگی و درد های عضلانی و خستگی برای فرد می شوند.

از این رو بهتر است از صندلی های چرمی استفاده شود. صندلی های چرمی راحت بوده و نرم هستند.

قفسه های کتابخانه: قفسه های کتابخانه که برای جای گذاری کتاب از آن ها استفاده می شود در دو نوع چوبی و فلزی استفاده می شوند. اما بهتر است جنس قفسه های کتابخانه را از نوع چوبی انتخاب نمایید.

این نوع قفسه ها از نظر کیفیت و همچنین از نظر زیبایی و مدرن بودن بهتر از قفسه های دیگر بوده و زیبایی خاصی را در کتابخانه ها حاکم می کنند.

شما می توانید برای این که کتابخانه ی زیبایی داشته باشید از لوازم و تجهیزات دکوری نیز استفاده نمایید.

 شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید لوازم و تجهیزات کتابخانه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد