تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

0

تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی : حتما همهی ما با ابن مهم رو به رو شده ایم و دیده ایم که واژه ی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را معمولا مترادف با یکدیگر به کار می برند .

اما چیزی که در این میان قابلیت بررسی کردن را دارد این است که این دو کلمه تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که اغلب آن ها به دلیل ظریف بودن به چشم نمی آیند و باعث به کار بردن آن ها به جای یکدیگر می شود .

وجه تمایز دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی :

طراحی داخلی به عنوان یک رشته ی دانشگاهی است که افراد می باست دوره ها و دروس تخصصی را برای آن گذرانده و قبل از این که اقدام به احداث شرکت نمایند ؛ ملزم به گذراندن دوره های کارآموزی در سایر شرکت ها هستند .

این شغل ارتباط و شباهت زیادی به معماری و مهندسی ساختمان ها دارد و اغلب کارهایی را که مرتبط با ساختار ساختمان مورد استفاده می باشد انجام می دهند و به عنوان مثال افراد زمانی که تصمیم به جابه جایی و تغییرات ساختاری مانند جا به جا کردن دیوار – پارتیشن و در و … در فضا می گیرند ؛ باید به سراغ طراحان داخلی بروند .

در مقابل طراحی داخلی ؛ واژه ی دکوراسیون داخلی قرار می کیرد .

بر عکس طراحی داخلی ؛ این شغل نیازی به داشتن مدرک تحصیلی خاص و گذاراندن دوره های عملی ندارد و براب انجام آن ها توجه به زیبایی شناسی و داشتن قریحه ی هنری لازم می باشد.

افرادی که کار دکوراسیون داخلی را انجام می دهند ؛ بعد از ساخته شدن ساختمان ها کارشان را شروع می کنند . به این معنا که آن ها کاری به ساخت و ساز ها و چگونگی تعیین ساخت فضای مورد نظر ندارد و فقط با جاهایی که در دید هستند ارتباط و تمرکز زیادی دارند و با توجه به نوع ساختی که فضا دارد ؛ افراد را راهنمایی می کنند که استفاده از کدام سبک چیدمان – رنگ دیوار – نوع مبلمان – نوع وسیله ها و … متناسب با آن محیط می باشد و می تواند زیبایی و آرامش بیشترب را برای آن ها با در نظر گرفتن کاربری شان ؛ ایجاد نماید .

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد