استاندارد های طراحی مبلمان

0

استاندارد های طراحی مبلمان

استاندارد های طراحی مبلمان : مبلمان اداری بایستی دارای یکسری استاندارد ها و ویژگی ها باشد تا شخص بر روی آن ها احساس راحتی کند , راحتی مبلمان علی الخصوص از نوع اداری حرف اول را می زند همه ی افراد سعی می کنند مبلمانی را برای اداره و محل کار خود تهیه کنند که آرامش آن ها را سلب نکند و باعث خستگی آن ها نشود چرا که مدت زمان طولانی را قرار است در محل کار خود بمانند و از این تجهیزات استفاده کنند .

انواع مبلمان اداری

منظور از مبلمان اداری میز ها , صندلی ها , کتابخانه ها و سایر اسباب و و سایلی است که در یک محیط کار به آن ها نیاز داریم , در اینجا قصد داریم استاندارد های طراحی هریک از میز و صندلی های محل کار را بیان کنیم :

میز کار

در محل کار از میز برای قرار دادن سیستم های کامپیوتری و وسایل جانبی آن استفاده می شود علاوه بر آن کارمندان نیز می توانند وسایل شخصی خود را در کشو های آن جای دهند . یک میز مناسب بایستی دارای ارتفاع کمی بالاتر از آرنج باشد به طوری که به هنگام تایپ و یا نوشتن بازوها آزاد باشند و شخص اذیت نشود .

یک میز تحریر خوب و کاربردی باید دارای تعداد مناسبی کشو باشد , کشو ها از شلوغی روی میز جلوگیری می کنند . میزهای اداری دارای انواع مختلفی هستند : میز مدیریت , میز کارمندان , میز کنفرانس و ..

صندلی کار

افراد یک مجموعه زمان زیادی را روی صندلی های محل کار می گذرانند پس لازم است صندلی دقیقا مطابق با فرم بدن و ستون فقرات طراحی شوند , عدم رعایت این نکته سبب مشکلاتی چون گردن درد , کمردرد و .. می گردد .

صندلی های استاندارد با ارتفاعی کمی کوتاه تر از زانو ها طراحی می شوند و ساق پای فرد به هنگام نشستن روی آن حالت کاملا عمودی به خود می گیرد .

صندلی ها نیز مانند میزهای اداری در انواع مختلفی به جهت استفاده در بخش های کارمندان , مدیریت , میهمانان و .. طراحی و تولید می شوند .

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد