راهنمای گام به گام تعمیر کابینت آشپزخانه

0

راهنمای گام به گام تعمیر کابینت آشپزخانه

به گزارش مجله دکوکده و به نقل از سنجاق : اگر کابینت آشپزخانه تان ارزش نگه داشتن را دارد، اما به تعمیر نیاز دارد، این راهنما راه حل شماست. در این جا تعمیرات معمول و راه انجام آنها را ذکر خواهیم کرد.

چگونه چفت را تعویض یا تنظیم کنیم

برخی کابینت های قدیمی چفت های بسته دارند که در طول زمان خراب شده یا به تنظیم نیاز پیدا می کنند. برای تعویض چفت، آن را جدا کرده و به فروشگاه وسیله های نجاری ببرید. به دنبال جایگزینی در همان سبک بگردید. چفت جدید را به خانه برده و با استفاده از پیچ آن را نصب نمایید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت کار در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر چفت نیازمند تنظیم است، یا پیچ های آن شل شده اند، آن را در جای خود قرار داده و پیچ ها را سفت کنید. اگر حفره ها گشاد شده اند، در قسمت بعدی توضیح خواهیم داد.

زمانی که حفره را تعمیر کردید، چفت جدید خود را امتحان کنید و مکان پیچ ها را علامت بزنید. قبل از نصب پیچ و چفت، به کمک دریل برای پیچ حفره ای بسیار کوچک ایجاد کنید.

راه دوم، باز کردن چفت و جابه جایی لولا می باشد.

چگونه حفره پیچ را تعمیر کنیم

اگر حفره ها گشاد شده و دیگر نمی توانند پیچ را نگه دارند، یا اگر به تغییر دادن مکان آنها نیاز دارید، چند خلال دندان را در چسب فرو ببرید و درون حفره قرار دهید. سر خلال دندان، در جایی جفت قرار می گیرد را بشکنید. ۳۰ دقیقه اجازه دهید چسب خشک شود. حالا دیگر می توانید حفره ها را دوباره دریل کنید.

چگونه لولای کابینت را تعمیر کنیم

لولا در طول زمان یا ساییده شده و یا خراب می شود. ابتدا لولای پایینی درب را جدا کنید و در حین جدا کردن لولای بالایی درب را نگه دارید. می توانید برای نصب لولای جدید از همان حفره های قبلی استفاده کنید. اگر حفره ها مناسب نبودند، از تکنیک خلال دندان استفاده نمایید، ابتدا حفره را با چسب و خلال دندان پر کرده و سپس آن را دریل کنید.

چگونه لولای کابینت را تنظیم کنید

اگر درب بسته نمی شود، لولا به تراز شدن نیاز دارد. لولا های سبک اروپایی، پیچی عمقی دارند که باعث می شوند پس از تنظیم، درب به درستی بسته شود. پیچ عمقی را شل کنید، و درب را به صورت دستی تنظیم نمایید. وقتی به درستی بسته شد، پیچ عمقی را محکم کنید.

اگر لولا پیچ تنظیم ندارد، باید مکان لولا را عوض کرده یا با استفاده از روش های ذکر شده آن را تعویض نمایید.

چگونه ریل کشویی را که گیر کرده تعمیر کنیم

ابتدا کشو را جدا کنید. اگر ریل در حالت خوبی قرار دارد، اما گیر کرده است، ابتدا ان را تمیز کنید. سپس، اسپری چرب کننده روی ریل بزنید، و اضافات آن را پاک نمایید. کمی از چرب کننده را روی دیگر مناطق نیز اعمال کنید.

چگونه ریل کشو را تعویض کنیم

ریل کشو میتواند خم شده یا شکسته شود، و بهترین انتخاب برای این امر تعویض است. ریل و خط آن را جدا کنید، و آن را با خود به فروشگاه ببرید. اگر دقیقا همان مدل را پیدا کردید، می توانید از پیچ و حفره قدیمی استفاده نمایید. همیشه بهتر است از قبل با دریل حفره خود را ایجاد کنید، تا از ترک خوردن و شکاف ایجاد شدن در چوب جلوگیری شود. فقط از مته ای یک یا دو سایز کوچکتر از اندازه مورد نیاز استفاده کنید و حفره را ایجاد نمایید.

چگونه جعبه شکسته کشو را تعمیر کنیم

اگر به دلیل خشک شدن چسب، اتصال از هم جدا شده است، با استفاده از چاقوی مخصوص چسب را تا جای ممکن تراش دهید. به اتصال مورد نظر چسب چوب اضافه کنید و حداقل تا چند ساعت آن را با گیره محکم کنید.

اگر حاشیه چوب ساییده شده یا ترک خورده است، ممکن است نتوانید آن را دوباره چسب بزنید، اما اگر امکانش وجود دارد این کار را انجام دهید. بهترین راه برای تعمیر این نوع آسیب، ساخت آتلی از چوب راه حل خوبی است. برای پوشش دادن کل اتصال چوب را برش دهید، و در جای خود بچسبانید. در صورت امکان، یک گیره روی آن قرار دهید یا آن را با دست نگه دارید تا چسب خشک شود.

اگر چسباندن اتل در قسمت بیرونی کشو از باز و بسته شدن آن جلوگیری می کند، پس باید آتل را در قسمت داخلی قرار دهید. البته این کار ایده آل نیست، اما ممکن است به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود. اگر معمولا از این کشو استفاده می کنید، آن را با یک کشوی دیگر به همان اندازه تعویض کنید.

چگونه خراش های جزیی کابینت های چوبی را تعمیر کنیم

ماژیک های روکشی محصوص چوب برای تهیه وجود دارند. یک ماژیک به رنگ چوب مورد نظر خود تهیه کنید. ماژیک را روی خراش بزنید، و کاملا آن را رنگ کنید. اضافات را پاک نمایید.

چگونه گود رفتگی کابینت را تعمیر کنیم

اگر می خواهید کابینت خود را روکش کنید یا به فکر تغییر ظاهر آن هستید و متوجه شدید گودرفتگی، درز یا خراش هایی در آن وجود دارد، آنها را فیلر های چوبی پر کنید. برای اعمال فیلر از چاقوی مخصوص استفاده کرده و آن را روی سطح چوب بزنید. پس از خشک شدن با استفاده از کاغذ سنباده ۲۲۰ گریتی آن را سنباده کنید. از فیلری استفاده کنید که لکه های موجود را پنهان کند.

تغییر روکش و سطح کابینت چوبی

در برخی موارد، تعمیرات جزئی برای خوب به نظر رسیدن کابینت کافی نیستند. یا شاید تصمیم دارید ظاهری کاملا جدید داشته باشید.

در این صورت گزینه مورد نظر شما رنگ آمیزی یا روکش با مواد تازه خواهد بود.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد