اقدامات لازم برای ثبت برند در خوزستان

0

اقدامات لازم برای ثبت برند در خوزستان : استان خوزستان یکی از استان های ارزشمند کشور است و به دلیل این که فرصت های تجاری متنوع دارد، به جایگاه مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مبدل شده است؛ اما با وجود پتانسیل فراوان و دسترسی مناسب به بازارهای جهانی در این راستا این امکان را نداشته است، موفقیت های درخور شان خود را در حوزه های مختلف به دست آورد.

اقدامات لازم برای ثبت برند در خوزستان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از آنجایی که برند مناسب یکی از مهمترین مسائل برای پیشرفت یک تجارت است، به نظر می رسد که عدم توجه به ثبت برند در خوزستان یکی از عوامل تاثیرگذار بر این موضوع است.

در حال حاضر در استان خوزستان بسیاری از صاحبان سرمایه و تولید کنندگان به اهمیت جایگاه برند سازی در تجارت خود آگاه نیستند و متاسفانه همچنان به شیوه سنتی و با علامت محلی به کار خود ادامه می دهند.

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که در حال حاضر بدون ثبت برند فعالیت می کنند و یا اینکه به تازگی قصد راه اندازی یک تجارت را داشته باشید. در هر صورت این مطلب برای شما خالی از لطف نیست. در این مقاله به توضیح برند و بررسی اهمیت ثبت برند در خوزستان می پردازیم. بی شک درک ضرورت و اهمیت ثبت برند تجاری از طرف صاحبان کسب و کار موجب می شود که بدون معطلی برای ثبت برند خود اقدام نمایند.

استان خوزستان

اقدامات لازم برای ثبت برند در خوزستان : استان خوزستان از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده است و در جوار خلیج فارس قرار دارد. این استان از نظر جمعیت پنجمین استان کشور به حساب می آید و با استان های ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد همسایه است؛ به این دلیل که استان خوزستان از غرب مرز مشترک با کشور عراق دارد، سبب شده که این استان از لحاظ مراودات تجاری موقعیت بسیار مناسبی داشته باشد. علاوه بر کشور عراق که مهمترین شریک تجاری استان خوزستان به حساب می آید، استان خوزستان با بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کویت، قطر، امارات و عمان نیز رابطه تجاری را دارا است.

استان خوزستان منابع بی نظیری در زمینه های مختلف دارد. این استان علاوه بر اینکه مرکز نفت و گاز ایران به شمار می آید در زمینه صنایع فولاد و ذوب آهن نیز به خوبی شناخته شده است؛ اما باید بدانیم که امکانات استان خوزستان تنها محدود به این موارد نمی شود؛ بلکه پتانسیل بالا در زمینه های مختلف مثل: کشاورزی و کشت و صنعت ، تولید خرما، امکانات پرورش آبزیان، صنعت گردشگری و بسیاری موارد دیگر این استان را از سایر استان های کشور متمایز می سازد.

ثبت برند در خوزستان

برند یک شرکت علامت اختصاری آن شرکت است که هویت محصول و خدمات را مشخص می کند و در حقیقت شناسنامه هر شرکت برند آن شرکت است. برند و علامت تجاری وسیله معرفی یک شرکت به مشتریان به شمار می رود؛ اما اگر بخواهیم برند را در نظام حقوقی ایران معنا کنیم، در حقیقت چنین نامی پیدا نمی شود؛ بلکه در قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری با واژه ای به نام علامت تجاری روبرو می شویم که در حقیقت همان برند محصول است.

ثبت برند یا علامت تجاری یکی از مهمترین اقدامات بعد از طی فرآیند ثبت شرکت است و مطابق با زمینه فعالیت اخذ می شود؛ در حقیقت برند شما باید نشان دهنده نوع فعالیت شما باشد تا سبب گمراهی مشتری نشود. در نظر گرفتن چهار مورد در انتخاب برند به شما کمک می کند که انتخاب درستی داشته باشید. این چهار مورد پایه های اصلی انتخاب برند هستند و شامل محیط، مخاطب محصول، ابعاد سازمان و ارتباطات خلاق است .

نکته قابل ذکر دیگر این است که اگر علامت تجاری شما به زبان فارسی باشد می توانید با استفاده از جواز کسب و یا جواز تاسیس شرکت نسبت به ثبت و دریافت آن اقدام کنید؛ ولی در صورت استفاده از عبارات لاتین نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارید.

چرا باید برای فعالیت خود به دنبال ثبت برند باشیم؟

بر طبق قانون اجباری برای ثبت برند وجود ندارد؛ با این حال قانون از کسانی که نسبت به ثبت علامت تجاری برای فعالیت خود اقدام نموده اند و دارای برند هستند، حمایت می کند. با توجه به مزایایی که کسب علامت تجاری برای کسب و کار افراد فراهم می آورد، ثبت آن ضروری به نظر می رسد.

در صورتی که تمایل داشته باشید برای کسب و کارتان نمایندگی تاسیس کنید نیاز به برند ثبت شده دارید.

علامت تجاری ثبت شده شما مختص به شماست و کسی حق ثبت آن را ندارد و در صورت سو استفاده از برندتان قانون حامی شما است؛ در حالی که بدون داشتن مجوز ثبت هیچ گونه حقی برای علامت تجاری خود ندارید.

دریافت وام از دیگر مزایایی است که به شرکت های دارای علامت تجاری ثبت شده، اعطا می شود.

برند عامل شهرت محصول شما است و در صورت انتخاب هوشمندانه این امکان را دارد که بهترین ابزار برای بازاریابی و تبلیغات محصول یا خدمات شرکت باشد.

یکی از ویژگی های برند یا علامت تجاری این است که شما ای امکان را دارید، برای هر یک از محصولات خود نشان تجاری منحصر به فردی را انتخاب کنید؛ این اقدام سبب تمایز محصولات از هم می شود.

ثبت برند با تشویق شرکت ها به بهبود کیفیت سبب ارتقا محصولات ارائه شده می شود که به نوبه خود باعث پیشرفت تجارت به ویژه در عرصه صادرات است.

صاحب علامت تجاری ثبت شده حق واگذاری دائم یا موقتی برند خود را به اشخاص دیگر نیز دارد.

مراحل ثبت برند

بعد از انتخاب نام مناسب یا تصویر مورد نظرتان یا ترکیبی از هردو این موارد نیاز به استعلام دارید تا مطمئن شوید برند مشابهی قبلا ثبت نشده باشد. از آنجایی که انتخاب نام از اساسی ترین مراحل ثبت برند است، در صورت اشتباه این امکان وجود دارد که در مراحل بعدی دچار مشکل شوید و روند کارتان زمان بیشتری تری بگیرد؛ به همین دلیل سعی کنید که با آگاهی کامل اقدام کنید.

مرحله بعدی ارسال مدارک مورد نیاز، تکمیل اظهارنامه و پرداخت هزینه ثبت برند در خوزستان است که با مراجعه به سایت ثبت فردا انجام می گیرد و در انتها کد پیگیری به شما داده می شود.

بعد از انجام بررسی های لازم توسط سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری در صورتی که مدارک شما نقصی نداشته باشد تایید می شود.

در این زمان لازم است که با مراجعه به اداره مالکیت معنوی و تسلیم کپی برابر اصل تمامی مدارکی که قبلا در سایت بارگذاری کرده اید، نسبت به تشکیل پرونده فیزیکی اقدام نمایید؛ سپس تقاضای ثبت علامت تجاری شما در یک روزنامه رسمی آگهی می شود و اگر اعتراضی نسبت به آن انجام نگیرد، بعد از چاپ آگهی نوبت دوم با مراجعه به اداره مالکیت معنوی این امکان را دارید که برند خود را دریافت نمایید.

سخن آخر

استان خوزستان به این دلیل که ویژگی های منحصر به فرد و امکانات فراوان دارد، مکان مناسبی برای انواع فعالیت های تجاری است؛ با این وجود به علت کم توجهی به برخی اصول لازم برای پیشرفت تجارت از جمله ثبت رسمی برند پیشرفت لازم را نداشته است.

افرادی که برای محصولات خود ارزش قائل هستند و به توسعه، پیشرفت و معرفی محصول خود علاقه دارند، در صورتی که به اهمیت دریافت و ثبت برند در خوزستان آگاه باشند، ثبت برند را در لیست مهم ترین اقدامات خود قرار می دهند.

برای اینکه مراحل ثبت برند را با بیشترین سرعت انجام دهید، مشاوره با متخصصین ثبت برند بهترین انتخاب است. سایت ثبت فردا با فراهم آوردن امکان مشاوره رایگان به شما کمک می کند تا با کمترین مشکل و در کوتاه ترین زمان برند مناسب کسب و کار خود را ثبت بفرمایید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد