ویژگی سایت های اطلاع رسانی چیست؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: در حال حاضر، اهمیت وب سایت های مناسب بر کسی پوشیده نیست. اما طراحی یک وب سایت خوب چگونه امکان پذیر است و تحقق این امر از چه طریقی ممکن است؟ افراد علاقه مند در تلاش هستند که با فناوری های جدید، طراحی وب سایت را انجام دهند که برای موتورهای جستجو و کاربران مطلوب باشد.

در این مقاله به همین موضوع پرداخته ایم و تعدادی از موارد و ویژگی سایت های اطلاع رسانی را ارائه خواهیم کرد. با آگاهی از این موارد خواهید توانست وب سایتی مناسب طراحی کنید. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

ویژگی سایت های اطلاع رسانی چیست؟

در این بخش درباره تعدادی از ویژگی های سایت های اطلاع رسانی توضیح می شود.

اهمیت محتوا

دسترسی مخاطب به محتوا کمک می کند که بازدید کننده متوجه بخش های به روز شده شود. توجه کنید که بهینه سازی و به روز بودن محتوای وب سایت باید به خوبی انجام شود. محتوا را نمی توان نوشتار معنا کرد؛ بلکه علاوه بر متن مواردی مانند صوت، عکس، ویدئو، پوستر، اینفوگرافیک و فایل های دیگر را در بر می گیرد.

ظاهر وب سایت

شکل ظاهری وب سایت اولین موضوعی است که مخاطب با ورود به وب سایت مورد نظر متوجه آنها می شود. اغلب افراد علاوه بر محتوا به شکل ظاهری وب سایت نیز اهمیت می دهند. سایت باید در رنگ ها هارمونی داشته و عنوان خوانایی داشته باشد و همچنین دسترسی به محتوا در آن ساده باشد.

استفاده از فونت های مناسب می تواند تاثیر قابل توجهی در ظاهر وب سایت داشته باشد. رنگ هایی برای پس زمینه وب سایت توصیه می شود که کنتراست پایینی داشته باشند. تصاویر جذاب و کم حجم می تواند موجب بالا رفتن مدت زمان حضور مخاطب شود و اهمیت زیادی دارند.

به طور کلی می توان گرافیک مناسب را از دیگر ویژگی سایت های اطلاع رسانی در نظر گرفت. استفاده از رنگ های زننده یا شلوغ در گرافیک وب سایت توصیه نمی شود. رنگ پس زمینه باید در تضاد با رنگ متن باشد. استفاده از سه رنگ در گرافیک وب سایت توصیه می شود.

وب سایت هایی که طراحی آنها به خوبی انجام نشده باشند، با مشکلاتی مواجه می شوند که عبارتند از:

  • بالا بودن آمار خروج کاربران
  • عدم بازدید کاربران از صفحات گوناگون وب سایت
  • کوتاه بودن مدت زمان حضور کاربران در وب سایت

بهینه سازی و سئوی مناسب برای وب سایت

محتوای وب سایت باید به موضوعی خاص اشاره کند و به روزرسانی آن در فواصل زمانی معین انجام شود. توصیه، استفاده از سه روش سئو است که شامل مواردی مانند رعایت اصول کدنویسی، تبادل لینک و تولید محتوای مفید می شود. خودداری از موارد زیر در بهینه سازی وب سایت ضروری است:

  • لینک های شکسته
  • محتوای تکراری
  • کپی کردن مطالب
  • استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد معمول

میزان حجم صفحه اول

در حال حاضر حجم صفحات وب سایت روز به روز بیشتر می شود. در صورتی که کیفیت محتوای ارائه شده بیشتر باشد، هر ساله شاهد افزایش حجم متوسط صفحات وب خواهید بود. بارگذاری یک وب سایت خوب باید در کوتاه تر از سه ثانیه و با سرعت ۲۵۶ اجرا شود. انجام طراحی وب سایت خوب باید ساده و سبک باشد. استفاده از فایل های فلش و تصاویر گرافیکی حجیم در مورد گرافیک وب سایت پیشنهاد نمی شود.

امکانات مورد نیاز یک وب سایت

موارد و امکاناتی وجود دارند که می توانند موجب افزایش مدت زمان حضور مخاطبان در وب سایت شود که عبارتند از: نقشه وب سایت، خبرخوان، پادکست، وادکست، نظرسنجی آنلاین، بخش نظرات، اسلایدر، بازی های آنلاین، جستجو، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی و امکانات دیگر. همچنین آگاهی تبلیغاتی باید به اندازه باشد.

دامنه خوب برای وب سایت

دامنه خوب را می توان بهترین راه به خاطر سپردن وب سایت در نظر گرفت. مبحث مهم در سئو این است: آدرس با محتوا ارتباط داشته باشد. انتخاب دامنه ای با نوشتار ساده توصیه می شود. مواردی که برای انتخاب دامنه خوب باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • در صورتی که محصولات مختص فروش در کشور است، دامنه ir مناسب است.
  • باید گسترش نام دامنه در بازار وجود داشته باشد. به عبارت بهتر می توان گفت نام دامنه قابلیت برندینگ داشته باشد.
  • در صورت داشتن محصولات و تولیدات بین المللی می توان از دامنه com استفاده کرد.

اهمیت ارتباط با کاربران در وب سایت

 تعادل با کاربر و احترام گذاشتن به وی از ویژگی سایت های اطلاع رسانی است. اهمیت به نظرات کاربران و نمایش آنها در وب سایت، پاسخگویی، پیگیری درخواست ها و سایر موارد را می توان برای توصیف این ویژگی نام برد.

توجه به بخش سوالات متداول وب سایت نیز امری ضروری است. در نظرهای کاربران وب سایت بهتر است به پرسش های کاربرها پاسخ داده شود:

  • معنا و تعریف موضوع
  • قیمت
  • کیفیت
  • نحوه خرید
  • راه های ارتباطی

نوشتن از کاربر

راجع به محتوا و نحوه نوشتن تا حد امکان به کسب مهارت بپردازید. در هنگام آغاز به نوشتن باید از جایی شروع کرد که هر مخاطبی بتواند کاملا موضوع را درک کند؛ چه مخاطبی که برای اولین بار با موضوع مواجه شده است و پیش از این حتی نام آن به گوش وی نرسیده است و چه مخاطبی که این موضوع در حیطه تخصص او قرار دارد.

مراقبت های فنی وب سایت

باید تلاش شود که نویسنده خود را در کنار مخاطب تصور کند. در حال حاضر خدمات حمایتی فنی برای خریداران الکترونیکی کمتر است. بنابراین در این بخش وب سایت هایی که اثبات کنند تجربه، پرسنل و توان قابل قبولی در این زمینه دارند و ارسال خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان به درستی انجام دهند، می توانند موفقیت بیشتری کسب کنند.

سازگاری کامل با موبایل و تبلت

در بحث طراحی وب سایت باید به این نکته توجه کرد که گوشی های هوشمند و تبلت ها می توانند در ترافیک وب ها نقش قابل توجهی داشته باشند. در نتیجه تعداد افرادی که این دستگاه ها را مورد استفاده قرار می دهند، با رشد روزافزونی مواجه شده است. این امر یکی از ویژگی سایت های اطلاع رسانی است.

ساختار نقشه وب سایت

نقشه وب سایت می تواند این امکان را به وجود آورد که ایجاد یک فایل متنی در بین فایل های دیگر امکان پذیر باشد تا موتورهای جستجو از همه صفحاتی که در وب سایت وجود دارند، اطلاع پیدا کنند.

توصیه این است که طبقه بندی و تنظیم تمامی بخش های وب سایت انجام شود. طراحی و اجرای یک وب سایت را می توان اولین مرحله از تدوین نقشه وب سایت در نظر گرفت. مدیریت وب سایت با یک نقشه سلسله مراتبی و مشخص کار طراحی و برنامه نویسی ساده تر می شود.

دسترسی به بخش های اصلی وب سایت از کلیه صفحه های وب سایت و از طریق منوی اصلی مهم است. همچنین مشخص بودن جایگاه محتوای سایدبارها در نقشه نیز مهم است.

مطابقت با نیاز بازدید کننده ها

بهینه سازی وب سایت مطابق با بازدید کننده ها امری الزامی است. عدم تطابق وب سایت با میانگین امکانات مخاطبان از اشتباهات دیگری است که احتمال دارد طراحان باتجربه را هم درگیر کند؛ موضوعی که دست یابی به اطلاعات صحیح آنها تنها با استفاده از تجربه و نتیجه آمارها و تحلیل آنها امکان پذیر است.

به عنوان مثال میانگین سرعت اینترنت، رزولوشن مانیتور، مرورگرها و نسخه های مورد استفاده آنها را می توان مواردی در نظر گرفت که با دقت و توجه در آنها می توان به طراحی وب سایتی متناسب با کاربران دست پیدا کرد.

کلام آخر

ویژگی سایت های اطلاع رسانی موضوعی بود که در این مقاله بررسی کردیم. در این راستا تولیدات به عنوان نوعی خدمات نرم افزاری است که فعالیتی تحت وب دارد و می تواند تولیدی های کشور را معرفی کند. تولیدکنندگان، صنایع، ارائه دهندگان خدمات و سایر مشاغل می توانند در این سایت عضو شوند.

درج اطلاعات توسط صاحبان مشاغل در تولیدات به دو صورت امکان پذیر خواهد بود که عبارت است از: تجاری و رایگان. جستجوگران نیز می توانند با خاطری آسوده جستجو کرده و به اطلاعات صحیح و معتبر دسترسی پیدا کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد