بهترین راه برای اجاره استودیو تمرین موسیقی چیست؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده:

سر و صدای حاصل از تمرین موسیقی با سازهای مختلف برای دیگران کمی ناخوشایند به نظر می رسد، حتی ممکن است مزاحم استراحت یا مطالعه آن ها شود. فضاهای گوناگونی برای تمرین موسیقی کارایی خواهند داشت، ولی اجاره یک استودیو تمرین موسیقی استاندارد می تواند بهترین راه حل محسوب شود. ایجاد فضای آکوستیک در منزل نیز می تواند چاره گشای این موضوع باشد، ولی نه تنها استفاده از پنل آکوستیک کمی هزینه بر خواهد بود، بلکه کاربرد غیر اصولی آن موجب نشت صدا به بیرون و آزار دیگران خواهد شد.

علاوه بر موضوع سر و صدای ایجاد شده توسط ساز هنگام تمرین مساحت فضا نیز باید در نظر گرفته شود. اگر فضا برای تمرین یک گروه موسیقی با سازهای گوناگون فراهم شده است، باید دقت کرد قرار گرفتن هر نوازنده با ساز نیاز به محیطی مناسب دارد. از طرفی هر استودیویی مناسب تمرین موسیقی نخواهد بود. در این مقاله سعی داریم خصوصیات لازم برای استودیو موزیک را بیان کنیم.

یک استودیو تمرین موسیقی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

صرفا اجاره استودیو جهت تمرین موسیقی نمی تواند ضامن پیشرفت و هماهنگی گروه نوازندگان شود. موارد بسیاری بر این موضوع تاثیر خواهند داشت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

محل قرارگیری میکروفون

شاید فکر کنید تمرین موسیقی حتی در روزهای اولیه نیازی به محیطی استاندارد ندارد، در حالیکه یک تیم حرفه ای از روزهای ابتدایی تمرین موسیقی برنامه ریزی خود را آغاز می کنند. بازخورد صدای خوب از سازها پس از تلاش و پشتکار تیم نوازنده به محل قرار گرفتن میکروفون نیز بستگی دارد. نحوه انتقال صداها به دلیل متفاوت بودن سازهای زهی، بادی و کوبه ای مستقیما روی کیفیت کار اثرگذار خواهد بود. برای حل این موضوع می توانید میکروفون ها را برای دریافت و ضبط صدای بهتر جابجا کنید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

اجاره استودیو تمرین موسیقی استاندارد به دلیل حضور تیم حرفه ای صدا می تواند زمان انجام این پروسه را کاهش دهد، چرا که افراد با تجربه و آگاه به این حرفه می توانند نکات آموزشی لازم را نیز در حین کار در اختیار هنرمندان قرار دهند.

مساحت مناسب

نکته ای که در انتخاب و گزینش استودیو تمرین موسیقی بسیار حائز اهمیت است، فضایی است که در اختیار گروه موسیقی قرار می گیرد. سازهایی مثل پیانو، کیبور یا درامز فضای بیشتری نسبت به سایر سازها نیاز دارند. همچنین نوازندگان باید بتوانند در محیطی راحت در کنار سایر افراد به نواختن ساز تخصصی خود بپردازند. ایجاد محیطی آرام و مناسب از ملزومات این کار به شمار می رود.

به دلیل تعداد زیاد متقاضیان این هنر در شهر تهران بدیهی است تعداد استودیو موزیک تهران نیز بیش از سایر شهرها باشد. یقینا قیمت بالای یک استودیو دلیل مناسبی برای انتخاب آن نخواهد بود. هنرمندان باید دقت لازم را برای گزینش بهترین استودیو به کار ببرند و از فضای این محل و کیفیت تجهیزات تخصصی اطمینان حاصل کنند.

تجهیزات تخصصی

حرفه ای بودن گروه نوازندگان از پایه های اساسی برای رکورد موسیقی مطلوب به شمار می رود، ولی این تمام ماجرا نیست. برای ضبط بهترین صدا علاوه بر نواختن خوب گروه نوازندگان و جای گیری میکروفون ها، تجهیزات تخصصی دیگری نیز مورد نیاز خواهد بود.

سازهای گیتار الکتریک و گیتار بیس از جمله سازهایی محسوب می شوند که برای رکورد صدای آن ها باید از آمپلی فایر بهره مند شد. دریافت صدای واضح یا ملایم از چنین سازهایی در گرو فاصله آن ها از آمپلی فایر خواهد بود. این تجهیزات تخصصی در یک استودیو تمرین موسیقی خوب یافت شده است و در اختیار هنرمندان قرار داده می شود.

برای اجاره استودیو تمرین موزیک چه باید کرد؟

اجاره استودیو تمرین موزیک

نواختن موسیقی ممکن است برای یک فیلم، سریال، مستند و حتی موسیقی مناسبتی باشد. چیزی که در تمامی این شاخه ها حائز اهمیت خواهد بود، کیفیت صدای دریافتی از تیم موسیقی است. باید دقت کرد که هر اثری با پی ریزی مناسب می تواند به نقطه پرتاب خواننده تبدیل شود.

بهترین راه برای اجاره استودیو تمرین موسیقی مشاهده کیفیت تجهیزات و تیم حاضر در مجموعه خواهد بود. خروجی کارهای پیشین استودیو نیز می تواند تا حدودی در این زمینه کمک کننده باشد، ولی باید دقت کرد که صرفا شهرت یک استودیو به دلیل استفاده یک خواننده شاخص و معروف از آن نمی تواند دلیلی برای خوب و استاندارد بودن تلقی شود.

یک استودیو حرفه ای شامل چه بخش هایی است؟

بدیهی است پس از تمرین موسیقی نیاز به ضبط اثر و سایر مراحل انتشار آن حس می شود. تمامی مراحل تولید یک اثر اعم از آهنگسازی، استودیو تمرین موسیقی، ترانه سرایی، متن پادکست و دکلمه، میکس و مسترینگ، صدابرداری و … در کنار تیم حرفه ای استودیو بارانا فراهم شده است.

استودیو موزیک ترانه حرفه ای که سابقه طولانی مدتی در این عرصه دارند، می توانند برای افراد تازه کار و آماتور همانند یک مربی و راهنمای خوب عمل کنند. تیم تبلیغاتی حاضر در این مجموعه علاوه بر تصویر برداری و عکاسی از مراحل تمرین و ضبط صدا در استودیو با شناخت کافی از دنیای تبلیغات و موسیقی به انتشار اثر کمک شایانی می کنند.

متخصصین حاضر در تیم ما در استودیو بارانا که هر یک از بهترین های رشته خود به شمار می روند، با دلسوزی تمام برای خلق اثری شنیدنی علاقمندان را همراهی می کنند و با این کار علاوه بر راهنمایی هنرمندان با تولیدی اثری جاودانه به عرصه موسیقی نیز خدمت بزرگی خواهند کرد.

کلام آخر

هر چند برخی افراد نیاز به استودیو تمرین موسیقی را از ملزومات موفقیت یک اثر نمی دانند، ولی برای خلق اثری شاخص و ماندگار باید کیفیت را در هر یک از مراحل در نظر گرفت. کیفیت ضبط موسیقی برای فیلم، ترانه، مستند و … تنها با دقت و پشت سر گذاشتن تمامی مراحل قابل دست یابی خواهد بود.

انتخاب یک استودیو استاندارد که مجموعه ای کامل از تمامی خدمات در عرصه موسیقی باشد، می تواند از دغدغه هنرمندان برای یافتن تیم تنظیم کننده یا ترانه سرا بکاهد و سبب افزایش تمرکز آن ها برای تولید و انتشار اثر شود. همچنین این موضوع می تواند به میزان چشمگیری برای جلوگیری از اتلاف وقت مثمر ثمر واقع شود و تجربه همکاری با افراد خبره را برای هنرمندان به این عرصه به ارمغان بیاورد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد