نکاتی که هنگام مراقبت از پوست در شب باید رعایت کنید!

0

این مقاله قصد دارد به موضوع “مراقبت از پوست در شب” بپردازد و مطالبی را در این زمینه به افراد علاقه‌مند ارائه دهد.

شاید شما هم در جستجوی دکتر و متخصص پوست باشید و به همین دلیل به دنبال دکتر پوست جنوب تهران و همچنین سایر نقاط تهران بگردید. پیشنهاد این است که در ابتدا جزئیاتی راجع به پوست و اهمیت رسیدگی به آن بدانید.

خواب و زیبایی با هم در ارتباط هستند. در واقع افراد می‌توانند عادت‌های خوبی را در خود به وجود آورند و از این طریق از مزایای مراقبت از پوست بهره مند شوند. قرارگیری پوست در حالت ترمیم به صورت شبانه رخ داده و به این ترتیب جذب موادی که به آن رسیده است را انجام می‌دهد.

پوست را می‌توان اندامی مهم به شمار آورد. در واقع پوست اولین خط دفاعی بدن است که با بیماری‌ها مقابله می‌کند. پوست می‌تواند محافظت از سایر قسمت‌های بدن، تنظیم دمای مناسب بدن و ارسال پیام‌هایی راجع به آسیب از طریق گیرنده‌های عصبی را انجام دهد. از سویی دیگر پوست نشان دهنده زیبایی و سلامت افراد است و مشاهده اولین علائم پیری روی پوست امکان‌پذیر خواهد بود.

در این مقاله مواردی پیشنهاد می‌شود که مراقبت‌های پوستی در شب به درستی انجام شوند و نتیجه آنها به حداکثر برسد. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

نکات و موارد مربوط به مراقبت از پوست در شب شامل چه مواردی است؟

در ادامه به مواردی اشاره خواهد شد که برای مراقبت از پوست در شب مفید و موثر است.

شسته شدن صورت قبل از اینکه به رختخواب بروید

شاید از این نکته آگاه نباشید، اما امکان دارد که نیازی به شستشوی صورت در صبح نداشته باشید؛ به ویژه اگر پوست حساس یا خشکی دارید. اما این اقدام در شب ضرورت دارد. زیرا چنین شستشویی از بین برنده آلودگی‌های انباشته شده روی پوست طی روز است. این آلودگی‌ها قسمتی از عوامل به وجود آورنده آکنه و تسریع روند پیری پوست هستند.

مراقبت از پوست در شب

استفاده از محصولات حاوی رتینوئید برای مبارزه با علائم پیری

در صورت مراجعه به یک متخصص پوست برای آغاز روتین به تاخیر انداختن علائم پیری به احتمال بسیار بالا توصیه پزشک استفاده از رتینوئید یا رتینول خواهد بود. افزایش تولید کلاژن جهت مقابله با خطوط ظریف و چین و چروک‌ها به وسیله مشتقات ویتامین آ (ویتامین A) انجام خواهد شد. تحقیقات نشان دهنده این است که رتینوئیدها موجب افزایش گردش خون سلولی پوست خواهند بود و سبب تحریک پوست شما نیز خواهند شد.

توصیه متخصصان این است که در صورت مواجهه با اندکی قرمزی یا سوزش در صورت خود حین شستشو، توقف این محصولات را برای یک یا دو شب اجرا کنید و پس از برطرف شدن این التهابات، شروع به مصرف مجدد این محصولات کنید.

بهتر است که تهیه انواع تجویز شده با نسخه باشد و از زیاده‌روی در مصرف این محصولات جلوگیری شود. بهترین نتایج ضد پیری با استفاده از رتینوئیدها بعد از ۱۲ ماه نمایان خواهد شد.

دقت و توجه در انتخاب آنتی اکسیدانی که در شب مورد استفاده قرار می‌دهید

استفاده از برخی از آنتی اکسیدان‌ها بهتر است در هنگام صبح باشد. این آنتی اکسیدان‌ها قابلیت خنثی کردن رادیکال‌های آزادی را دارند که پوست را در طی شبانه روز مورد حمله قرار می‌دهند. رادیکال‌های آزاد را می‌توان موادی دانست که با حمله به سلول‌های سالم می‌توانند موجب آسیب‌دیدگی آنها شوند و در سراسر بدن، بیماری به وجود آورند.

در صورت جستجوی آنتی اکسیدان شبانه، استفاده از سرم حاوی رزوراترول توصیه خواهد شد. خورشید می‌تواند رزوراترول را غیرفعال کند و در نتیجه عملکرد آن در صبح با اختلال مواجه خواهد شد. با برخورداری از زمان و بودجه کافی، از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید، زیرا ارائه محافظتی کامل‌تر توسط انواع گوناگون آن امکان‌پذیر خواهد بود.

اجتناب از شستشوی پوست صورت با فشار و به صورت مداوم

به طور معمول نمی‌توان گفت که انجام اسکراب یا لایه‌برداری اقدامی موثر و معقول نیست؛ به ویژه اگر استفاده از رتینوئید صورت گیرد. مصرف یک رتینوئید می‌تواند انجام تحریک گردش خون سلولی را به خوبی به جریان اندازد. ترکیب رتینوئید و اسکراب موجب افزایش خطر تحریک خواهد شد. یک بار در هفته انجام اسکراب برای پوست، خطری نخواهد داشت.

نکات مهم در مراقبت از پوست در شب و روز چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

مراقبت از پوست در شب

  • استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت مرتب و روزانه
  • نگه داشتن پوست به صورت هیدراته (پیشنهاد این است که مقداری آبرسان بعد از حمام روی صورت استفاده شود)
  • لایه برداری پوست هر دو ماه یک بار توصیه می‌شود.
  • توجه به رژیم غذایی (استفاده از روغن زیتون به جای سایر روغن‌ها و استفاده از ماهی)
  • ماساژ دادن صورت برای زیبا و جوان شدن پوست و چهره
  • عدم استفاده از سیگار و الکل و خواب کافی
  • مصرف نیکوتینامید ریبوزید. این ویتامین از آنتی اکسیدان‌ها محافظت و عملکرد سطح پوست را بازیابی کرده و سطح سرامید را مجدد پر می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می‌کند.

کلام آخر

این مقاله به موضوع  “مراقبت از پوست در شب” پرداخته و مطالبی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه داده است. مطالب مطرح شده در این مقاله دارای جنبه اطلاع رسانی و آموزشی است. به همین دلیل است که توصیه می‌شود به پزشک مراجعه شود تا تشخیص و درمان بهتری انجام گیرد. در واقع بهتر است که ارتباط با دکتر پوست و مو مورد توجه قرار داده شود.

در ادامه به آدرس یک وب سایت اشاره شده است؛ اما کاربرد این وب سایت چیست و سبب سهولت در انجام چه کارها و اقداماتی خواهد شد؟

وب سایت دکتر با من از قابلیت ارائه خدمات پزشکی به صورت آنلاین برخوردار است. منظور از خدمات پزشکی، مواردی از جمله مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی است. این وب سایت را می‌توان به عنوان پلی برای برقراری ارتباط بین پزشکان و افراد مراجعه کننده در نظر گرفت. به عبارت بهتر می‌توان گفت که وب سایت دکتر با من به عنوان راهکاری ساده و سریع در نظر گرفته می‌شود تا دسترسی به خدمات پزشکی را امکان‌پذیر کند.

توصیه می‌شود که پس از مراجعه به این  وب سایت، اقدام به مشخص کردن نیاز خود در حیطه پزشکی، روانشناسی و لوازم پزشکی کنید. به این ترتیب تنها چند کلیک مورد نیاز خواهد بود که امکان دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت را فراهم کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد