همه چیز درباره ریزش موی هورمونی

0

دکوکده: ریزش موی هورمونی از جمله بیماری هایی است که بسیاری از افراد را امروزه درگیر است که این نوع از ریزش به دلیل تغییرات هورمونی است که به دلیل بهم خوردن تعادل  هورمون های استروژن، پروژسترون و تستوسترون است که خود عامل بسیاری از بیماری های دیگر است که شخص برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کرده و با استفاده از درمان دارویی می تواند این مشکل را حل کند. لازم است بدانید که این مشکل صرفا از طریق مراجعه به پزشک متخصص حل می شود و بهتر است که از درمان خودکار و خانگی آن بپرهیزید. ما در این مقاله همه چیز درباره ریزش موی هورمونی را به شما خواهیم گفت.

علت ریزش موی هورمونی

 

  1. تخمدان پلی کستیک

تخمدان پلی کسستیک یکی از عواملی است که تعادل هورمونی را در بدن شخص بهم می ریزد.و اشخاصی که به این بیماری دچار هستند به علت ترشح بیش از حد هورمون تستوسترون و اعلائمی چون ریزش مو، چربی پوست و آکنه نیز از نتایج آن است.

  1. ریز ش مو بعد از زایمان

استرادیول و پروژسترون دو هورمونی هستند که در دوران بارداری به شخص کمک می کنند که رویش موی خوبی را تجربه نماییند اما بعد از دوران بارداری و زایمان شخص شاهد یک ریزش مجدد مو در موهای خود خواهد شد که به دلیل بهم خوردن تعادل در سییستم بدنی مادر می باشد.

  1. ریزش مو در دوران یائسگی

در این دوران افت تولید هورمون های پروژسترون و استرادیول  را شاهد هستیم که همراه با دیگر عوامل بوده و در روحیه فرد نیز تاثیر بالایی دارد و در این جاست که شخص شاهد ریزش موی خود خواهد بود.

راه های درمان ریزش موی هورمونی

همان طور که در بالا راجع به علل ریزش گفته شد بایستی شما همه چیز درباره ریزش موی هورمونی را بدانید تا با رعایت آن به یک تعادل هورمونی  درست برس

  1. مصرف ویتامین ها

مکمل ها و ویتامین ها یکی از راه هایی است که شخص می تواند با تقویت سیستم بدنی خود و تغذیه فولیکول های مو در رشد مجدد موهای خود تاثیر گذار باشد.

  1. داشتن برنامه غذایی سالم

بسیاری ازمواد غذایی موجب می شوند که ویتامین ها و آهن مورد نظر به بدن شما برسد و جلوی ریزش مو را گرفته و یا کمتر نماید.

  1. ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر از جمله عواملی است که باعث گردش خون در سر شما شده است و  با این جریان ریزش موی شما را به مرور قطع می کند.

کلام آخر

ریزش موی هورمونی از جمله عواملی است که توسط پزشک صرفا صورت میگرد و شما نمی توانید سرخود این درمان را انجام دهید سایت دکتر با من پزشکان و متخصصان خوبی را در این زمینه به شما معرفی می کند و همچنین در این مقاله همه چیز درباره ریزش موی هورمونی گفته شد.

پیشنهاد ما: بهترین متخصص پوست و مو در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد