تشخیص سکته قلبی با نوار قلب چگونه است؟

0

دکوکده: سکته قلبی یکی از جمله بیماری هایی است که به صورت خودبه خودی اتفاق نمی افتد و در اکثر موارد نیز دارای یکسری از نشانه هایی است که فرد بایستی در صورت دیدن آن ها حتما به پزشک متخصص مراجعه نماید و سپس به فکر درمان بیماری خود باشد در واقع  تشخیص سکته قلبی با نوار قلب یکی از راه هایی است که بیمار می تواند سالانه با چکاپ خود و یا در مواردی که حس می کند دچار مشکل شده است.

با نوار قلب بیماری های زیر را می توان تشخیص داد:

  • ایجاد شدن آریتم که نتیجه تغییر در قلب انسان است.
  • ایسکمیک زمانی رخ می دهد که جریان خو کم می شود.
  • بیشتر شدن حفره های قلب دهلیزها و بطن ها در نوار قلب نشان داده می شود.و حتما بایستی از طریق  اکوکاردیوگرافی ثابت شود و به تشخیص پزشک برسد
  • بیمارهای  دریچه های قلب  که از طریق نوار قلب انجام می شود و می توان گفت که سلامت دریچه های قلب را از این طریق تشخیص داد
  • پریکاردی.ت و شرایط هایی که شخص به دلیل ژ نتیک به آن دچار می شود
  • در شرایط اضطراری که شخص دچار بیماری قلبی می شود.

آیا تست رادیوگرافی معتبر است؟

انجام آزمایش تست ساده رادیوگرافی معمولا در اکثر مراکز درمانی صورت میگرد و شخص برای این کار آمادگی قبلی نیاز ندارد و صرفا زمان کمی را برای انجام تست می گذارد و باید دانست که تشخیص سکته قلبی با نوار قلب، بهترین راه ممکن است.

نوار قلب به چه صورتی انجام می شود

  1. گرفتن نوار قلب در حالت استراحت از شخص

نوار قلب در این حالت از شخص گرفته می شود که به صورت خوابیده و در حال استراحت است و سپس از او خواسته می شود که کاملا ریلکس و بدون استفاده از موبایل و یا سیگار باشد و سپس با استفاده از الکترود تمیز از او تست گرفته می شود.

  1. در زمان ورزش کردن

در این جا شخص با نظر دکتر متخصص یک سری از ورزش ها را انجام می دهد و الکترود ها آن امواج را دریافت می کنند. و تمام اطلاعات خروجی از او ثبت خواهد شد.

کلام آخر

همان طور که در مقاله بالا گفته شد، تشخیص سکته قلبی با نوار قلب کاری بسیار آسان تر از روش های دیگر است که ما در این مقاله و سایت دکتر با من برای شما توضیح داده ایم که چگونه از این روش می توان جلوی حملات احتمالی قلب را بگیریم و یا از بروز سکته قلبی در فرد جلوگیری کنیم.

پیشنهاد ما: متخصص قلب در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد