استفاده از دوربین مداربسته یا دزدگیر کدام بهتر است؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : انتخاب میان دزدگیر و دوربین مدار بسته هایک ویژن  جهت نصب در خانه یا محل کار، ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. این اشخاص با خرید و نصب سیستم امنیتی به‌دنبال حفاظت از اموال و دارایی‌های ساختمان مسکونی، تجاری یا اداری خود هستند. آیا با وجود دوربین مدار بسته امکان یک سفر خوش برای آن‌ها فراهم خواهد شد؟ آیا دزدگیر گزینه مناسبی جهت ایجاد امنیت در منزل یا محل کار است؟

 

آیا امکان استفاده از هر دو سیستم امنیتی هایک ویژن وجود دارد؟ بسته به نیاز و فضای محیط امکان انتخاب یکی از دو گزینه افزایش امنیت دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن وجود دارد. اما با بهره‌گیری از هر دو مورد شاهد امنیت بیشتری خواهید بود. طی این مقاله به‌دنبال پاسخ مناسبی به پرسش‌های مطرح شده خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به دریافت جواب مناسب و انتخاب گزینه مناسب برای افزایش امنیت محل فعالیت یا زندگی خود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نقش دزدگیر اماکن در سیستم امنیتی

میزان جرم و سرقت با توجه به شرایط اقتصادی، از افزایش چشمگیری برخوردار گشته است. افراد علاقه به از دست دادن اموال خود به‌واسطه سرقت ندارند. در نتیجه، بسیاری از این افراد با استفاده از انواع سیستم‌های امنیتی به‌دنبال افزایش ضریب امنیتی محل کار یا خانه خود هستند. در این میان نباید جایگاه و نقش مهم دزدگیر هایک ویژن را از یاد برید. این سیستم امنیتی نقش موثری در جلوگیری از ورود سارقان به محل سرقت را ایفا خواهد کرد.

دزدگیر‌ اماکن با استفاده از  تماس تلفنی و پخش صدای آژیر، افراد حاضر در ساختمان و اطراف آن را از ورود سارقان با خبر خواهند کرد. ماموران نیروی انتظامی به‌خاطر  نقش بازدارندگی بالا دزدگیر‌ها، توصیه اکید بر استفاده از آن را دارند. با وجود نصب و نگه‌داری دزدگیر، احتمال دزدی بسیار کم شده و وجود این سیستم امنیتی به دزدان هشدار عدم ورود به خانه یا محل کار را خواهد داد.

محل‌های مورد استفاده از دزدگیر هایک ویژن

امکان استفاده از دزدگیر‌ هایک ویژن در تمام مکان‌های نیازمند امنیت وجود دارد. به‌کارگیری از این سیستم اعلام سرقت محدود به مکان خاصی نخواهد بود. در زمان خرید دزدگیر حتما به موقعیت ساختمان و انتظار بازدهی عملکرد از این سیستم امنیتی دقت کنید. بیشترین مکان‌های که می‌توان از دزدگیر بهره برد، عبارت هستند از:

ساختمان‌ کاربری صنعتی چون: اداره، کارخانه و انبار

ساختمان‌ مسکونی

محل‌های ذخیره سازی تجهیزات و مواد غذایی چون: سوله

املاک و مستغلات تجاری مثل: پاساژ، رستوران و هتل

اجزا تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن

دزدگیر‍‌ها شامل تجهیزات امنیتی کاملی بوده و همین امر سبب عملکرد و کارایی ویژه آن‌ها در حفظ امنیت محل نصب است. این مجموعه از تجهیزات، شامل موارد زیر است:

دستگاه مرکزی: این بخش از دزدگیر هایک ویژن را به‌عنوان قلب این سیستم امنیتی شناخته شده و در هنگام نصب این سیستم اعلام سرقت، کاربر امکان تعریف تنظیمات و دستورات خود را بر روی آن خواهد داشت. قلب دزدگیر در زمان سرقت به‌واسطه پیامک، موقعیت مکانی دزد را به صاحب ملک اطلاع خواهد داد.

چشمی: به‌دلیل وجود سنسور‌های هوشمند در چشمی، امکان تشخیص حضور اشخاص در فضا وجود داشته و خیلی سریع این مسئله را به سیستم مرکزی اطلاع خواهد داد. با استفاده از چشمی می‌توان کنترل و نظارت راحت‌تری بر فضا محل کار یا منزل داشت.

سنسور درب و پنجره: این بخش از دزدگیر‌ها به ارتعاش و لرزش حساس بوده و در صورت باز و بسته شدن درب‌ها و پنجره، پیامی مبنی بر ورود فرد مهاجم را به سیستم مرکزی مخابره خواهند کرد.

آژیر: دزدگیر‌ها به‌واسطه صدای آژیر ساکنان محل را از وجود سارقان با خبر خواهند کرد.

سیستم امنیتی دوربین مداربسته هایک ویژن

بسیاری از افراد دوربین هایک ویژن را به هر نوع سیستم امنیتی دیگر ترجیح داده و با نصب آن در محیط به‌دنبال ایجاد امنیت و حفظ آن هستند. با وجود این دوربین‌ها در صورت بروز هر نوع جرمی، تصاویر و صدا‌ها ثبت خواهند شد. این تصاویر مدرک معتبری در نزد ماموران نیروی انتظامی و قاضی دادگاه هستند. امکان مشاهده تصاویر ضبط شده به‌واسطه دوربین مداربسته به دو شکل وجود داشته و این دو نوع مشاهده تصاویر، عبارت هستند از:

مشاهده تصاویر از راه دور به‌ کمک گوشی هوشمند و رایانه

مشاهده تصاویر از نزدیک و در اتاق نگهبانی

با نصب صحیح دوربین مداربسته در جلوی درب ورودی، پشت بام، حیاط و پارکینگ امکان رصد تمامی نقاط برای کاربر وجود دارد. سارقان و افراد خرابکار با دیدن دوربین مداربسته از انجام عمل دزدی پشیمان خواهند شد. وجود این سیستم امنیتی به افراد حاضر در محیط حس اطمینان و آسودگی خیال را خواهد بخشید.

آیا دزدگیر و دوربین مداربسته با محدودیتی همراه هستند؟

دوربین مدار بسته

دزدگیر‌ها امکان ثبت و ضبط هیچ نوع تصویری از زمان سرقت و شخص دزد ندارند. طبق تحقیقات صورت گرفته در بسیاری از سرقت، سارقان به‌نوعی با شخص مالک آشنایی داشتند. اگر سارق پس از به صدا درآمدن آژیر دزدگیر فرار کند، آیا می‌توان او را شناسائی و دستگیر کرد؟ خیر، زیرا با وجود تصویر سارق امکان شناسایی او وجود دارد. از سوی دیگر، حساسیت سنسور‌های دزدگیر بسیار بالا است؛ به‌گونه‌ای که با کوچک‌ترین حرکت هر موجود زنده‌ای آژیر آن فعال خواهد شد.

نصب دوربین مداربسته در یک محل، به‌تنهایی سارق را از انجام عمل مجرمانه سرقت پشیمان نخواهد کرد. زیرا او با پوشاندن صورت خود، به‌راحتی می‌تواند از سد این سیستم امنیتی عبور کند. یا اینکه شخص سارق با آسیب رساندن به دوربین مداربسته هایک ویژن، امکان ثبت فیلم و تصویر را از این سیستم امنیتی گرفته و خیلی راحت کار خود را انجام خواهد داد. در طراحی دوربین‌ها قابلیت هشدار وجود داشته؛ اما درصد خطا و اشتباه آن زیاد است.

نهایت امنیت با استفاده همزمان از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

در صورت نصب و استفاده همزمان دوربین مداربسته و دزدگیر هایک ویژن از سیستم فوق امنیتی برخوردار خواهید شد. برای ایجاد این اتصال کافی است؛ زون‌های سیستم دزدگیر را به یکی از دوربین‌های مداربسته موجود در محیط متصل کنید. هر زمان برای یکی از دوربین‌ها اتفاقی بیفتد، دزدگیر سریع وارد عمل شده و آژیر هشدار را به صدا در خواهد آورد.

دزدگیر‌ها با داشتن حسگر حرکتی و حسگر حساس به صدا، خیلی سریع متوجه حضور فرد یا افرادی به داخل خانه یا محل کار خواهند شد. دوربین‌ها نیز امکان ضبط تصاویر این اشخاص را دارند. قرار گرفتن این دو سیستم امنیتی، محیط کار یا منزل را برای سارقان ناامن خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما خرید و نصب هم‌زمان از دزدگیر و دوربین مداربسته هایک ویژن است. این دو سیستم امنیتی تکمیل کننده هم بوده و آرامش خاطر را به شما هدیه خواهند داد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد