راهنمای کامل خرید کاغذ دیواری سال ۲۰۲۲

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : خرید کاغذ دیواری با توجه به تنوع بالای این محصولات در فروشگاه‎‌های عرضه کننده‎‌ی آن همواره یکی از مسائل پیش رو در ایجاد تغییر اساسی دکوراسیون منزل می‌‎باشد؛ چرا که این کاغذها نقش مؤثری را در تغییر فضای یک منزل ایفا کرده و می‌توانند به بزرگ‌‎تر و بهتر دیده شدن آن کمک کنند و فضای دلنشینی را در هر بخش خانه اعم از اتاق خواب و حال و راه رو و… به وجود آورند. اما این که که کدام کاغذ دیواری با چه طرح و چه جنسی را برای کدام مکان انتخاب کنیم؟ از موضوعاتی است که هر شخص قبل از انتخاب و خرید کاغذ دیواری می‎‌بایست در خصوص آن تحقیق کرده و با اهتمام و دقت بیشتر و در نهایت بر اساس نتایجی که از این تحقیق حاصل فرموده به انتخاب کاغذ دیواری مناسبی پرداخته و خریدی رضایت بخش را تجربه کند.

کاغذ‎‌های دیواری از جمله محصولات دکوراسیون منزل است که سال‌‎ها فراموش و کم رنگ شده بود اما با اوج گیری اهمیت دکوراسیون منزل و ورود افراد تحصیل کرده به این حوزه و شناخت تأثیرات آن در ایجاد زیبایی منزل، روند تولید و مصرف آن بار دیگر اوج گرفته و جایگاه فراموش شده‎‌ی خود را پس گرفت. به گونه‌‎ای که امروزه با ورود به اکثر منازل و یا حتی ادارات و شرکت‎‌ها اثری از کاغذ دیواری سه بعدی و یا ساده در بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود. اما موضوعی که در رابطه با خرید کاغذ دیواری و استفاده از آن مطرح می‌شود این است که به جای خرید از هر فروشگاهی و انتخاب هر طرح، نقش و جنسی، بهترین کاغذ دیواری را انتخاب نماییم تا از کیفیت و دوام آن و البته طرح و نقشی که دارد لذت ببریم که این امر جز از طریق آشنایی با اصول انتخاب کاغذ دیواری و انواع آن امکان‌پذیر نخواهد بود؛ چرا که لازمه‌‎ی بهترین انتخاب تسلط بر ابعاد مختلف آن می‌‎باشد.

انواع کاغذ دیواری

کاغذهای دیواری از لحاظ جنس به دسته بندی‌‎های متفاوتی تقسیم می‌شوند که هر شخص بنا به بودجه‌‎‌‎ای که برای خرید این محصولات در نظر دارد می‌تواند مناسب‌‎ترین نوع آن را انتخاب نمایند.

  • کاغذهای دیواری کاغذی؛ یکی از انواع کاغذهای دیواری نوع کاغذی آن‎‌ها می‎‌باشد. این کاغذ دیواری ارزان به دلیل قیمت مناسب خود برای مستأجران بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین کاغذهای دیواری از جنس کاغذ، از قابلیت شست و شو برخوردار نبوده و حداکثر عمری بین ۱ الی ۲ سال را خواهند داشت.
  • کاغذهای دیواری پارچه‎‌ای؛ این کاغذهای دیواری از لایه‌‎ای پارچه در قسمت زیرین یا رویی برخوردار بوده و شکل و شمایل خوبی را در منزل به وجود خواهند آورد. با خرید کاغذ دیواری پارچه‎‌ای متوجه خواهید شد که این محصولات عایق صدا بوده و همچنین به دلیل جنس پارچه‎‌ای خود از دوام مناسبی نیز برخوردار می‎‌باشد. البته به دلیل غیرقابل شست و شو بودن این محصولات استفاده از آن در اتاق نشیمن و مکان‌‎های پر رفت وآمد چون ادارات یا شرکت‎‌ها توصیه نمی‌شود و بهترین گزینه برای استفاده از آن اتاق خواب و مکان‎‌های کم ترددی که گرد و غبار  کمتری به آن ورود پیدا می‌کند، می‎‌باشد.
  • کاغذهای دیواری وینیل؛ کاغذهای دیواری وینیل که در دسته‌‎ی کاغذهای دیواری مقاوم و قابل شست و شو قرار می‌گیرد یکی از گزینه‎‌های مناسب برای نصب کاغذ دیواری در مکان‌‎های پر رفت و آمد می‌‎باشد. همچنین به دلیل مقاومت مناسب این کاغذهای دیواری در برابر پارگی و یا ایجاد خط و خش می‌توان آن را در مراکز کاری مختلفی به کاربرد.
  • کاغذهای دیواری نانوون؛ اگر شما هم از دوست داران محیط زیست هستید و برای آن ارزش زیادی قائلید می‌توانید با خرید کاغذ دیواری نانوون که از جنس الیاف طبیعی و سلولز و قابل بازیافت است استفاده نمایید. این کاغذهای دیواری قابل تنفس علاو ه بر استحکامی که دارند در صورت برخورداری از روکش وینیل قابلیت شست و شو نیز خواهند داشت.
  • کاغذ دیواری فلزی؛ کاغذهای دیواری فلزی معمولاً از از رویه‌‎ی فلزی و کاغذی تشکیل می‌شوند که قسمت کاغذی بر روی فلزی قرار گرفته و در کل براقیت خاصی را در خود دارند. به دلیل این که این کاغذهای دیواری منجر به نمایش بیشتر عیوب دیوار می‌شوند بهتر است قبل از استفاده از آن به بازسازی دیوار بپردازید.
  • کاغذ دیواری پلی استر؛ در انتخاب و خرید کاغذ دیواری پلی استر نیز متوجه خواهید شد که این کاغذها نیز از دولایه تشکیل شده‌‎اند که لایه‎‌ی ساده‎‌ای بر روی لایه‌‎ی طرح‌‎دار قرار گرفته و نمای زیبایی را در آن به وجود آورده است. این کاغذهای دیواری به راحتی کنده شده و امکان شست و شو را برای مصرف کنندگان فراهم می‌‎آورد.
  • کاغذهای دیواری نانو؛ کاغذهای دیواری نانو یکی دیگر محصولات پرطرفدار در خرید کاغذ دیواری هستند که در تولید آن از فناوری نانو استفاده می‌شود. این فناوری به عدم جذب شدن گرد و غبار به کاغذ دیواری و ایجاد قابلیت شست و شو در آن کمک کرده است.

اصول انتخاب کاغذ‌‎های دیواری

پس از اطلاع و آشنایی با انواع کاغذ‎‌های دیواری نیاز است با نکاتی در خصوص خرید کاغذ دیواری آشنا شده و بر اساس آن به انتخاب بهترین محصولات موجود بپردازید تا از فضای دلنشینی که به واسطه‌‎ی انتخابی درست ایجاد کرده‌‎اید، لذت ببرید.

  • انتخاب طرح متناسب با سبک وسایل؛ امروزه هر شخصی برای چیدمان منزل خود سبک خاصی را از میان یکی از سبک‌‎های کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن انتخاب کرده و بر اساس آن به خرید وسایل منزل و یا چیدمان آن می‌‎پردازد. با توجه به این امر توصیه می‌شود که خرید کاغذ دیواری خود را نیز بر اساس این سبک انتخاب نمایید تا در نگاه بیننده، جدایی بین وسایل اتفاق نیافتد و کلیه‌‎ی وسایل همخوانی جالبی با یکدیگر داشته باشند.
  • انتخاب صحیح رنگ؛ به طور کلی برای این که فضای منزل از حالت روشنی خود خارج نشود توصیه می‌کنیم که در هر طرح یا جنسی رنگ ملایم‌‎تر آن را انتخاب نمایید تا هم فضای منزل نور مناسبی را داشته باشد و هم این که آرامش بیشتری در آن حکم فرما باشد. همچنین می‌توانید برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب که به آرامش بیشتری احتیاج دارد از روانشناسی رنگ‌‎ها کمک بگیرید تا محیطی آرامش بخش و زیبا را حاصل نمایید.
  • خرید از مراکز معتبر با قیمت مناسب؛ در بازار آشفته‌‎ای که امروز دچار آن هستیم متأسفانه هر فروشگاه یا تولید کننده‌‎ای ممکن است محصولات خود را با قیمت دلخواه خود به فروش رسانده و از قوانین و حد و مرز مبالغ تعیین شده عبور کند. در چنین وضعیتی توصیه می‌شود که از طریق سایت‌‎های معتبر عرضه کننده‌‎ی کاغذ‌‎های دیواری چون دکورچوب، از قیمت محصولات آگاهی یافته و بر اساس آن به خرید از این سایت‌‎ها و مراکز معتبر بپردازید تا دچار سودجویان  و کلاهبرداری‌‎هایی که در وضعیت کنونی بسیار رایج شده نشوید.

در صورت تمایل به خرید کاغذ دیواری از سایت دکور چوب و یا مشاهده‌‎ی محصولات متنوع آن می‌توانید از آدرس decorchoob.com استفاده نمایید. این مرکز با ارائه‌‎ی محصولات با کیفیت و متنوع در زمینه‎‌ی پارکت و کاغذ دیواری و پوسترهای دیواری و البته خدمات مؤثر در زمینه‎‌ی مشاوره فروش محصولات پرداخته و نیاز مشتریان و کارفرمایان را در جهت دسترسی به بهترین کیفیت و ایجاد دکوراسیون دلخواه خود در محیط کاری یا منزل فراهم می‌‎آورد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد