پولسازترین رشته‌ها برای تحصیل در آلمان

0

پولسازترین رشته‌ها برای تحصیل در آلمان : همانطور که می‌دانید، کشور آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. کشوری که نه تنها امکانات رفاهی و خدمات شهروندی خیلی خوب و باکیفیتی دارد، بلکه دانشگاه‌های دولتی آن کاملا رایگان هستند و پذیرش در آن‌ها زیاد سخت نیست.

البته این‌که می‌گوییم زیاد سخت نیست، به این معنی نیست که هر کسی می‌تواند به راحتی برای تحصیل در آلمان اقدام کند!  شما در هر صورت باید واجد شرایط باشید و مدارکتان نیز کامل باشد.

با توجه به اینکه در کشور آلمان، حدود ۱۵۰ دانشگاه وجود دارند که رشته‌های تحصیلی مختلف را کاملا به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، نشان می‌دهد که شما به راحتی و با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید فکر مهاجرت تحصیلی به این کشور را در سر بپرورانید.

البته یادگیری زبان آلمانی به هرحال جز امور خیلی سخت است و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را به خاطر سپرد. مگر اینکه با جان و دل آن را یاد بگیرید و در آن غوطه‌ور شوید.

اما جدا از زبان آلمانی و دانشگاه‌های کشور آلمان، شاید این فکر ذهنتان را مشغول کند که کدام رشته‌ها در این کشور پولساز  هستند؟ در کدام رشته تحصیل کنیم که بعدا شغل پردرآمدی پیدا کنیم؟

این‌ها سوالاتی هستند که در ذهن هر دانشجویی می‌چرخد و نمی‌داند چه تصمیمی بگیرد. خبر خوب این است که اگر کسی زمین‌شناسی یا هوافضا خوانده باشد هم می‌تواند شغل پردرآمدی در کشور آلمان داشته باشد و نیازی نیست فقط دلش را به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی خوش کند.

ما در ادامه می‌خواهیم به شما پولسازترین رشته‌های تحصیلی در آلمان را معرفی کنیم که بتوانید تصمیم بهتری  بگیرید و با آگاهی کامل اقدام کنید.

پزشک‌‌ها همه‌جا پولدارتر هستند حتی در آلمان!

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : با اینکه تحصیل در آلمان آینده‌ی شغلی خیلی خوبی برایتان رقم می‌زند و رشته‌های تحصیلی مختلف، بازار کار خیلی خوبی دارند؛‌ اما اصلا جای تعجبی ندارد که یک پزشک پولدار باشد و پزشکی به عنوان اولین رشته‌ی تحصیلی در این لیست معرفی شود!

پزشک‌ها انقدر کارشان سخت است که حق دارند درآمد خیلی بالاتری هم داشته باشند. پزشکی و دندان‌پزشکی در سراسر دنیا جزو تخصص‌ها و رشته‌های پردرآمد محسوب می‌شوند. باتوجه به این نکته که سلامت انسان‌ها و خدمات درمانی جزو مهم‌ترین ارکان کشور آلمان (و یا هر کشور دیگری) محسوب می‌شود، آن‌ها بالاترین میزان درآمد را دارند که آن را می‌توان سالانه حدود ۷۹.۵۳۸ هزار یورو تخمین زد.

وکیل‌های خوشتیپ و پولدار آلمانی

بعد از پزشک‌ها، این وکیل‌ها هستند که درآمد خیلی زیادی دارند و این در کشور خودمان هم به وضوح قابل مشاهده است. در کشور آلمان، وجود یک سیستم عادلانه قضایی اهمیت بسیار زیادی دارد و لازمه‌ی آن هم وکیل‌هایی کار کشته و توانا است.

بنابراین، با وجود اینکه می‌گویند حقوق رشته‌ای بسیار جدی  است که خواندنی زیاد دارد و موی سر آدم را مثل دندان‌هایش سپید می‌کند، اما مطالعه و ادامه‌ی تحصیل این رشته در یکی از دانشگاه‌های آلمانی به شما توصیه می‌شود.

رشته‌ای که باعث می‌شود، در آینده سالانه دست کم ۷۴۰۱۳ هزار یورو به دست بیاورید و زندگی بی‌نظیری داشته باشید.

مهندسان صنایع در آلمان وضعیت خیلی خوبی دارند!

با وجود این‌که این رشته در اینجا وضعیت جالبی ندارد و بازار کار آن هم با وکالت یا پزشکی غیرقابل‌مقایسه است، اما در آلمان سومین رشته‌ی پولساز محسوب می‌شود.

در این رشته شما باید روی بهبود روند شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف تمرکز کنید و به آن‌ها در توسعه‌ی بیشتر و بازدهی بالاتر، کمک کنید. علاوه بر این، به کمک این رشته می‌توانید در افزایش کیفیت محصولات یک کارخانه نیز مفید باشید.

در کشور آلمان، کیفیت محصولات و توسعه و سودآوری اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از کشورهای بزرگ صنعتی در دنیا محسوب می‌شود. پس همه به یک مهندس صنایع باسواد در شرکتشان نیاز دارند. به این ترتیب، شما می‌توانید با تحصیل در این رشته، درآمدی حدود ۷۰۲۸۸ یورو در سال داشته باشید.

مهندس‌ها بشتابید!

این رشته در آلمان به عنوان «کارشناسی ارشد علوم» ترجمه می‌شود. آمار بالای متقاضیان جهت اخذ پذیرش و تحصیل این رشته، محبوبیت بالای آن را نشان می‌دهد.

از آن‌جا که در آلمان هیچ جای اشتباهی برای یک مهندس وجود ندارد و کوچک‌ترین اشتباه در صنعت و شرکت باعث بروز خطاهایی جبران‌ناپذیر و خساراتی میلیونی خواهد شد، پس به عنوان شغل و مهارتی سخت تعبیر می‌شود و درآمد سالیانه‌ی مهندسان در سال تقریبا ۶۹۸۵۰ هزار یورو خواهد بود.

بنابراین اگر عاشق مهندسی هستید، دست بجنبانید و برای تحصیل در آلمان، کشور خالق بنز اقدام کنید.

ریاضی‌دان باش و پادشاهی کن!

در کشور آلمان، برای رشته‌ی ریاضیات ارزش خیلی زیادی قائل هستند. چون یک ریاضی‌دان همیشه با محاسبات و فرمول‌های پیچیده‌ی مختلفی سروکار دارد تا به بهترین و متناسب‌ترین شرایط جهت تولید یک محصول  برسد یا فرمولی خاص و کاربردی را مطرح کند.

یعنی برخلاف تصورتان، این رشته کاربرد بسیار زیادی در آلمان دارد و درآمد بسیار بالایی هم برای یک ریاضی دان در نظر گرفته شده است. پس ریاضی‌دان‌های عزیز لطفا سریع‌تر برای تحصیل در آلمان اقدام کنید.

مهندسی کامپیوتر و تحصیل در آلمان

مهندس کامپیوتر دیگر قرار نیست خدمات کامپیوتری بزند و سی دی رایت کند! هرکس که این رشته را در کشور آلمان بخواند،‌ قطعا آینده‌ی بسیار درخشانی دارد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، حضور یک مهندس کامپیوتر باسواد که بتواند با انواع و اقسام سیستم‌ها سروکله بزند یا حتی برنامه‌های جدید کامپیوتری بنویسد، بسیار بااهمیت است.

البته این ساده‌ترین کاربرد نیرویی است که در دانشگاه، مهندسی کامپیوتر خوانده است. قطعا در کشور بزرگ و صنعتی چون آلمان، یک مهندس کامپیوتر  می‌تواند در  زمینه‌های بیشتر و متنوع‌تری کمک کند.

علوم محض یا پایه

حتما در دفترچه‌ی کنکور خود، با نام رشته‌هایی چون «شیمی محض» یا «ریاضی محض» آشنا شده‌اید. معمولا وقتی نام این رشته‌ها به زبان  می‌آید، همه فکر می‌کنند که با تحصیل در آن‌ها، جز اینکه در آینده آموزگار بشوند و حقوق کمی داشته باشند، اتفاق دیگری نمیفتد.

جدا از اینکه وضعیت آموزگاران و معلم‌های عزیز در آلمان بی‌نظیر است، اما کاربرد علوم پایه در این کشور متفاوت خواهد بود. از آنجا که این علوم در درک قوانین حاکم بر طبیعت به ما کمک می‌کند، با مطالعه‌‌ی آن می‌توانید ارگانیسم‌های مختلف را کشف کنید و حتی موادی هم تولید نمایید. برای مثال می‌توان به تولید واکسن یا هرآنچه فکرش را می‌کنید، اشاره کرد.

بنابراین، با مطالعه‌ی این رشته  در آلمان، حقوق بسیار خوبی خواهید داشت و در حقیقت، از شما با عنوان یک دانشمند یاد خواهد شد.

اقتصاد‌دان‌ها، تاجران و بازرگانان

احتمالا خودتان می‌دانید وقتی کسی اقتصاد یا بازرگانی می‌خواند، قطعا فوت و فن پولدار شدن را یاد می‌گیرد. حالا فرقی ندارد که کجا زندگی می‌کند.

قطعا اگر این دانش را در کشور آلمان یاد بگیرید، پس حتی می‌توانید یک شرکت یا سازمان بزرگ را مدیریت کنید یا به بهبود اوضاع اقتصادی در آلمان کمک نمایید.

پس نیازی  نیست که بگوییم، افرادی که در رشته‌ای چون اقتصاد، mba، بازرگانی یا … تحصیل می‌کنند، حقوق خیلی بالایی خواهد داشت.

معمارهایی که به تازگی اوضاع خوبی دارند.

شاید تا چند سال پیش معمارها نیز وضعیت مالی خوبی نداشتند و در بازار کار نیز جایی نداشتند. اما امروزه همه به یک معمار خوب نیاز دارند تا ساختمانشان را نوسازی کنند، ساختمانی با وضعیت فیزیکی مناسب بسازند یا حتی از کسی برای طراحی داخلی دکوراسیون کمک بگیرند.

در کشور آلمان، معمارها سالیانه حدود ۵۵۸۲۲ هزار یورو درآمد دارند، چون این کشور صنعت گردشگری قوی‌ای دارد و به معمارهایی خلاق مثل زاها حدید نیاز  دارد. پس برای تحصیل در این رشته‌ی پولساز، به دانشگاه‌های آلمانی بروید و ساختمان‌هایی با سبک پست مدرنیسم بسازید.

روان‌شناس، نیاز بحرانی کشور آلمان

احتمالا خودتان نیز می‌دانید که مردم آلمان از لحاظ روحی مشکلات زیادی دارند و به کسی نیاز دارند که لبخند را به روی لب‌هایشان برگرداند.

قطعا در این کشور، روانشناس جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل است که در سال تقریبا نزدیک به ۵۵۲۰۴ هزاریورو درآمد دارد و جز رشته‌های محبوب برای تحصیل در آلمان به حساب می‌آید.

علوم زمین‌شناسی

شاید تعجب کنید!  ولی واقعا زمین‌شناسان هم وضعیت مالی خیلی خوبی دارند!  چون در آلمان به کره‌ی زمین ارزش و بهای زیادی می‌دهند.

در حقیقت این تنها سیاره‌ای است که ما فعلا می‌توانیم در آن زندگی کنیم و جایگزین دیگری نیز برایش پیدا نشده است!  قطعا یک دانشمند زمین‌شناس می‌تواند در حفظ و نگهداری آن کمکمان کند و به ما راهکارهای مختلفی ارائه دهد.

همچنین، راه‌حلی برای حفظ گونه‌های مختلف در محیط زیست پیدا کند و حتی نحوه‌ی استفاده از منابع طبیعی کره‌ی زمین را معرفی نماید. در کشوری مثل آلمان، یک زمین شناس سالانه حدود ۵۳۷۱۳ هزاریورو درآمد دارد.

سخن آخر

با توجه به مشاغل و رشته‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، انتظار داریم که به عنوان یک دانشجو، با اعتماد به نفس کامل به جلو حرکت کنید تا بتوانید در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی  آلمان پذیرش بگیرید و با هر رشته‌ای که قلبا به آن علاقه دارید، آینده‌ای درخشان  و پر پول را برای خود بسازید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد