نوار محافظ لبه چه تاثیری بر ماندگاری وسایل می گذارد؟

0

نوار محافظ لبه چه تاثیری بر ماندگاری وسایل می گذارد؟ هنگامی که صحبت از زیبایی اجزای منازل می شود، مبحثی با عنوان طراحی داخلی منزل در ذهن افراد شکل می گیرد. نوار لبه محافظ نمونه ای از یک تزیین جزئی در زمینه طراحی خانه شمرده می شود.

نوار محافظ لبه چه تاثیری بر ماندگاری وسایل می گذارد؟

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : این موضوع را به خوبی می دانید که امروزه بیشتر کابینت ها و لوازم چوبی منزل از جنس ام دی اف و نئوپان ساخت شده است. بیشتر این لوازم با یک روکش پوشیده می شوند. این روکش به منظور زیبایی و مقاوت برای لوازم خانگی کاربرد منحصر به فردی دارد.

روکش هایی که برای لوازم شما طراحی شده اند اغلب فقط سطوح اصلی را می پوشانند به طوری که لبه های برش خورده با ظاهری نه چندان عالی را به نمایش خواهند گذاشت. اینجاست که نوار لبه وارد می شود و خودنمایی می کند.

به منظور آشنایی با انواع نوار لبه و بررسی تاثیرات آن همراه ما باشید.

نوار محافظ لبه

انواع مختلفی از نوار محافظ لبه وجود دارد. این نوار به منظور ایجاد زیبایی و مقاوت لوازم منزل شما طراحی شده است. نوار لبه پی وی سی یکی از منحصر به فرد ترین انواع نوار لبه به حساب می آید.

نوار لبه پی وی سی نوعی روکش تزئینی است که به شکل نوار، از جنس PVC ساخته شده است. این نوار برای تزیین لبه های برش خورده چوب، ام دی اف و نئوپان کاربرد ویژه ای دارد.

به بیان ساده تر اگر به صفحات ام دی اف و نئوپان دقت کنید، پس از برش، لبه های بدون روکش تصویر نازیبایی از خود نشان می دهند که نوار لبه علاوه بر پوشانیدن این قسمت ها کاربرد هایی دیگری نیز دارد. این کاربرد ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

دلیل طراحی نوار لبه

یکی از علل مهمی که نوار محافظ لبه برای لوازم چوبی طراحی شده است، سوای از زیبایی، ضرورت برای عایق شدن به حساب می آید. هنگامی که بخش برش خورده مجهز به نوار لایه محافظ نباشد این موضوع سبب می شود وسیله شما به سرعت آسیب ببیند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد که علت اصلی ساخت نوار لبه در ابتدای تولید، به منظور کاربرد دیگری بوده است. این نوار در ابتدا برای جلوگیری از نفوذ آب، حشرات و سایر عوامل آسیب زننده طراحی شده بود.

امروزه علاوه بر افزایش دوام محصولات چوبی، نوار لبه به منظور زیبایی و هماهنگی شکل سطح با روکش پی وی سی، مورد استفاده است.

یکی از نکات مهم نوار لبه، مقاومتی است که در برابر ضربات، سایش، گرما و اشعه فرابنفش از خود نشان می دهد.

نوار لبه محافظ تغییر شکل نمی دهد. کار کردن با آن بسیار آسان است. این وسیله از نظر انواع رنگ بسیار متنوع و کاربردی است و به طور کامل، پس از دوره ای که شما مایل به تعویض آن باشید، قابل بازیافت است.

نتیجه گیری…

نوار لبه محافظ یک وسیله کاربردی بسیار مفید به منظور زیبایی و همچنین بالا بردن مقاومت لوازم چوبی شما به حساب می آید.

این وسیله به طور معمول برای جلوگیری از نفوذ آب و حشرات استفاده می شده است، اما امروزه علاوه بر این موضوع، کاربردی زیبایی گونه نیز دارد.

شما قادر هستید این وسیله را برای کابینت ها، قفسه ها، کتابخانه چوبی، مبلمان و تمامی وسایل چوبی خود استفاده کنید. این نوارها به منظور بالا بردن مقاومت در مقابل سایش، ضربات و سایر موارد آسیب زننده بسیار موثر و کاربردی است.

به طور کلی اگر دنبال وسیله ای هستید که هم زیبایی برای لوازم شما به ارمغان بیاورد و هم سبب بالا رفتن مقاومت موثر و ماندگاری بالا در وسایل شما شود، نوار محافظ لبه را دست کم نگیرید.  ما در خوگرپلاس برای آشنایی بیشتر کنار شما هستیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد