وکالت دعاوی شرکت چه وظایفی را شامل می شود؟

0

وکالت دعاوی شرکت چه وظایفی را شامل می شود؟ بهره گیری از افراد متخصص در برخورد با مشکلات مربوط به هر رشته بهترین راه حل است. در صورت عدم واگذاری امور به افراد با کفایت و مطلع دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد. امور حقوقی نیز از جمله مسائلی است که حضور افراد آگاه و کاردان را می طلبد.

وکالت دعاوی شرکت چه وظایفی را شامل می شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پیچیدگی مسائل حقوقی باعث می‌شود ما از علم وکلا در این زمینه استفاده کنیم. شرکت ها نیز به عنوان یک شخصیت حقوقی امکان استفاده از علم و تجربه وکلا را دارند. مطابق رای صادر شده از شعبه ۲۷ دادگاه حقوقی تهران، وکلای شرکت های خصوصی باید دارای پروانه وکالت باشند.

به غیر از حضور وکلا در جلسات دعوی خدمات دیگری نیز توسط آنان برای شرکت ها انجام می شود. استفاده از یک فرد با علم حقوقی در بسیاری از مسائل شرکت باعث حفظ نظام آن خواهد شد. در این مقاله از سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری می‌خواهیم وظایف وکالت دعاوی شرکت را بررسی کنیم.

چرا به خدمات وکالت دعاوی شرکت نیاز داریم؟

برای احقاق حقوق شرکت، اطلاع از چگونگی انتقاد قراردادها و پیگیری امور حقوقی و اداری شرکت ها نیاز به استفاده از خدمات وکالتی خواهیم د اشت. پرداخت حقوق ماهیانه یا هزینه های قراردادی برای استفاده از مشاوره و حضور وکلا در شرکت نوعی سرمایه گذاری در راستای حفظ حقوق و جایگاه شرکت هاست.

مدیران شرکت با فعالیت های تجاری بیشتر وقت خود را پر می کنند. رسیدگی به مسائل حقوقی و اطلاع کامل از همه قوانین و حضور آن ها در ادارات عملا غیر ممکن است. پس آن ها به افراد مطلع و حرفه ای برای رسیدگی به امور گوناگون شرکت نیاز دارند.

افرادی که بدون حضور وکیل اقدام به دفاع در مراجع حقوقی کرده اند پس از مدتی حضور وکلا را در کنار خود ضروری دانسته اند. زیرا مسائل حقوقی بسیار تخصصی بوده و در سرنوشت پرونده های شرکت ها تاثیر زیادی داشته است.

استفاده از دانش وکلا در امور عقد قرارداد ها، انجام امور اداری، وکالت دعاوی شرکت و… باعث احقاق حق و صرفه جویی در هزینه های شرکت نیز خواهد شد. حضور وکیل در شرکت باعث می شود منافع شرکت ها حفظ شود و از گزند افراد سودجو و مشکلات حقوقی در امان بمانیم.

با وظایف وکالت دعاوی در شرکت ها آشنا شویم

وکلای شرکت از بین افراد متخصص در زمینه شرکت ها انتخاب می شوند. آن ها باید بر قوانین تجارت، امور اداری ثبت شرکت ها، امور ثبت برند، مالیات و دارایی و … تسلط کامل داشته باشند.

لازم است بسیاری از مشکلات شرکت ها در دادگاه ها حل و فصل شود که این موضوع خدمات وکالت دعاوی شرکت ها را می طلبد. حضور وکلا در همه مراحلی که تعهدات شرکت مطرح می شود، لازم و ضروری است. در این بخش از مقاله به وظایف وکالت دعاوی شرکت که کم هم نیستند و در واقع ارمغانی برای شرکت محسوب می شوند اشاره می کنیم.

  1. مشاوره حقوقی شرکت ها؛
  2. حضور و وکالت در دعاوی و دادرسی های مربوط به قراردادها‌، مطالبات و مسائل تجاری؛
  3. تنظیم قرارداد ها‌، دادخواست و لایحه؛
  4. ثبت شرکت‌، ثبت برند و ثبت اختراعات؛
  5. تشکیل پرونده های مالیاتی و انجام امور اخذ کد اقتصادی؛
  6. اخذ گواهی نامه مالیات ارزش افزوده؛
  7. پلمپ دفاتر قانونی؛
  8. حضور در اداره کار و رفاه اجتماعی و دفاع از کارفرمایان؛
  9. انجام امور اداری بیمه تامین اجتماعی کارکنان شرکت؛
  10. اخذ ضمانت نامه های بانکی برای شرکت ها؛
  11. انجام امور نقل و انتقال سهام و سم الشرکه؛
  12. انجام امور تغییر ات در سرمایه شرکت ها؛
  13. انجام امور اداری ورود و خروج اعضای شرکت؛
  14. انجام امور ثبت شعبه؛
  15. انجام مراحل اخذ کارت بازرگانی؛
  16. نظارت بر قراردادهای تجاری با اشخاص ثالث؛
  17. ثبت مسئولیت های قانونی امضا‌داران و نظارت بر قرارداد استخدام کارمندان؛
  18. تنظیم صورتجلسه تصمیمات و تغییرات در شرکت ها؛
  19. دعوت و تشکیل مجامع عمومی شرکت ها؛
  20. انجام امور انحلال شرکت ها؛
  21. کمک به مذاکره در قراردادها و تنظیم پیشنویس مطابق با منافع شرکت ها؛
  22. حضور در همه ادارات و جایگاه ها به عنوان نماینده شرکت و … .

سخن پایانی

در این مقاله از سایت سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری با خدماتی که وکیل دعاوی برای یک شرکت انجام می دهد‌، آشنا شدیم. بهره گیری شرکت ها از علوم حقوقی در جهت منافع شرکت با استخدام وکیل خبره امکان پذیر خواهد بود.

وکلا در صورت درخواست صاحبان شرکت و با توافق طرفین تکالیف بیشتر یا کمتری را به عهده می گیرند. مشاوره های مقطعی نیز برای استفاده از دانش حقوقی برای شرکت ها امکان پذیر است. برای استخدام وکیل کلیه وظایف مورد درخواست کارفرمایان در قراردادی تنظیم خواهد شد و به امضای طرفین می رسد. برای انجام مشاوره های حقوقی و استفاده از وکالت دعاوی شرکت با ما در تماس باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد