گام به گام با ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی

0

گام به گام با ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی : مواد غذایی همواره از مهم ترین نیازهای اساسی انسان بوده است که از هزاران سال پیش تاکنون دستخوش تغییرات فراوانی شده است. با گذشت زمان و پیشرفت کسب و کارهای مختلف، برندهای مواد غذایی متفاوتی در بازار موجود شد. در نتیجه، رقابت میان مدیران و موسسان این شرکت برای ارائه محصولات بهتر افزایش یافته است.

گام به گام با ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این میان افرادی که به تازگی پا در این عرصه گذاشته اند، نیاز به معرفی و شناساندن محصولات خود به مردم دارند. در نتیجه، ثبت برند یکی از مهم ترین اقداماتی است که مسئولان این شرکت ها باید آن را انجام دهند. با ثبت شرکت افراد قادر به بهره مندی از مزایای قانونی آن خواهند بود.

به همین دلیل کسب اطلاعات در رابطه با ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی یکی از اقداماتی است که باید پیش از اقدام برای ثبت شرکت انجام شود. این کار مراحل گوناگونی دارد که همگی باید به درستی انجام شوند. به همین دلیل ما در این مقاله سعی داریم راهنمای گام به گام ثبت این دسته از برندها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید و نکات ذیل را در زمان ثبت برند خود به خاطر بسپارید.

ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی

ثبت برند یکی از روش هایی است که موجب حفاظت از دارایی افراد در برابر تهدیدات موجود می شود. با ثبت برند مواد غذایی خود قادر به شناساندن و تبلیغ آن برای عموم خواهید بود. اما ثبت آن نیازمند انجام برخی مراحل و ارائه مدارک خاصی است که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

ثبت برند مواد غذایی جایگاه شرکت شما را در برابر رقبایتان مشخص می کند و در برخی مواقع موجب ارتقا آن خواهد شد. در نتیجه، کسب و کارهایی که به طور قانونی ثبت نشده اند در ادامه راه خود به مشکل برمی خورند. برای مثال عدم ثبت برند مواد غذایی ممکن است منجر به سو استفاده افراد دیگر از کسب و کار شما شود و در این صورت توانایی پیگیری نیز نخواهید داشت.

نحوه ثبت برند مواد غذایی

پیش از آنکه نسبت به ثبت برند اقدام شود، ابتدا باید استعلام های لازم در رابطه با ثبت برند مشابه انجام گیرد. زیرا در صورتی که برند انتخابی شما قبلا ثبت شده باشد قادر به ثبت دوباره آن نخواهید بود. در غیر این صورت، قادر به شروع مراحل ثبت برند هستید.

برند یا نام تجاری ممکن است به صورت اسم، شکل یا علامت خاصی باشد. به هر حال، هر لوگو یا اسمی که انتخاب می کنید، باید در ابتدا استعلام شود و سپس کارهای بعدی انجام شود. پس از گذشت ۳۵ تا ۴۰ روز برند شما در صورت تایید اولیه نیازمند طی کردن مراحل بعدی خواهد بود.

افرادی که قصد فعالیت در حوزه مواد غذایی را دارند علاوه بر آنکه باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را دریافت کنند، همچنین باید ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی را نیز انجام دهند. در نتیجه، اطلاع از نحوه و چگونگی انجام آن امری ضروری است.

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

همانطور که در بالا اشاره شد از ابتدایی ترین اقدامات افراد آگاهی از مدارک مورد نیاز ثبت برند است. توجه داشته باشید که در مرحله اول باید پروانه تاسیس برند مواد غذایی را از سازمان های مربوط دریافت کنید. در ادامه مدارک زیر را برای مراحل بعدی آماده کنید.

  • تصویر مدارک شناسایی متقاضی (شناسنامه و کارت ملی)؛
  • تصویر کارت بازرگانی که به نام فرد متقاضی است؛
  • کپی مجوز یا جوازهای فعالیت؛
  • تهیه وکالت نامه وکیل در صورتی که اقدامات توسط وکیل انجام می شود؛
  • نمونه ای از برند تجاری انتخابی.

مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی

اطلاع از مراحل و نحوه انجام ثبت برند شخص حقیقی بسیار مهم است؛ هر مرحله را با حوصله و دقت انجام دهید و از شتاب کردن بپرهیزید. زیرا احتمال بروز اشتباه در انجام کارها را بالا خواهد برد. در ادامه به بررسی بیشتر مراحل خواهیم پرداخت.

مرحله اول: انتخاب نام مناسب

اولین گامی که باید برای ثبت برند مواد غذایی خود انجام دهید انتخاب نام است. در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید و از محدودیت های انتخاب اسم نیز اطلاع داشته باشید. توجه داشته باشید که از اسامی خاص یا منطقه جغرافیایی و غیره استفاده نکنید. اسمی را که مشابه با برندهای مواد غذایی دیگر است انتخاب نکنید. بنابراین، زمان کافی را برای یافتن اسم انتخابی اختصاص دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مرحله دوم: ورود به سامانه ثبت شرکت

متقاضیان باید با مراجعه به سامانه ثبت شرکت اظهارنامه ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی را وارد کنند. این سامانه مختص ثبت برند است و افراد با مراجعه به آن مراحل را به صورت غیر حضوری به انجام می رسانند. برای پیگیری ثبت شرکت نیز باید به قسمت پیگیری اظهارنامه یا خلاصه پرونده مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که تمام اقدامات از جمله ثبت انواع درخواست نظیر تمدید یا انتقال از طریق همین سامانه امکان پذیر خواهد بود. به یاد داشته باشید که پیش از شروع، تمامی مدارک ذکر شده در بالا را تهیه و اسکن کنید.

مرحله سوم: ثبت برند

در این مرحله باید نامه استعلام برند خود را همراه با اظهارنامه ثبت برند از طریق سامانه مربوط، به اداره مالکیت صنعتی ارسال کنید. پس از این انجام این کار بررسی های لازم برای تایید برند طی ۳۰ الی ۶۰ روز انجام خواهد شد. اگر برند مورد نظر شما تایید شود، آگهی تقاضای آن صادر خواهد شد. پس از گذشت ۳۰ روز و عدم وجود اعتراض، باید اقدامات لازم برای دریافت تصدیق نامه را انجام دهید. در نتیجه، برند مواد غذایی مورد نظرتان به مدت ۱۰ سال به ثبت می رسد و با اتمام اعتبار آن باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

ثبت برند مواد غذایی یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران مربوطه باید برای گسترش کسب و کار و معرفی آن به عموم انجام دهند. افراد با ثبت برند مواد غذایی خود قادر به بهره مندی از مزایای آن خواهند بود. اطلاع از نحوه انجام و چگونگی ارائه مدارک و طی کردن مراحل ثبت برند، یکی از مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان باید انجام دهند.

ما در این مقاله مهم ترین نکات ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی را در اختیار شما قرار داده ایم. بنابراین بهتر است نگاهی به متن فوق بیندازید و برای راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ثبت فردا تماس بگیرید. ما خدمات مختلفی در این مسیر به متقاضیان ارائه می دهیم و شما را به بهترین شکل راهنمایی خواهیم کرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد