وکیل در شرکت و حوزه‌ اختیارات او

0

وکیل در شرکت و حوزه‌ اختیارات او : شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا یک شرکت باید وکیل داشته باشد؟ یا وظایف و حوزه اختیارات وکیل چه مواردی است؟ یا وکیل مورد‌نظر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وکیل در شرکت و حوزه‌ اختیارات او

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر صاحب یک تجارت یا مدیر یک مجموعه هستید یا اگر قصد دارید که در آینده تجارت خود را راه‌اندازی کنید، در ادامه‌ی این نوشتار نکاتی را درباره‌ لزوم داشتن یک وکیل، وظایف و حوزه‌ اختیارات او در شرکت و نکاتی که باید به آنها توجه داشته باشید، مطرح خواهیم کرد.

چرا وجود وکیل در شرکت ضروری است؟

نبود و دانش اندک حقوقی ممکن است منجر به فسخ قرارداد، پدید آوردن زیان‌های غیرقابل جبران یا از میان بردن دارایی در یک تجارت شود. در اکثر مواقع پیش‌آمده که شرکتی با عقد قرارداد و رعایت نکردن نکاتی اعم از  نحوه‌ نگارش درست عقدنامه یا شاید ندانستن نکاتی درباره‌ مالیات متضرر شده‌ است.

در چنین مواقعی یک وکیل کارآزموده درباره‌ قوانین کار و مالیات، خطرات و نکات احتمالی که ممکن است  عقد آن قرارداد یا سرمایه‌گزاری و کسب و کار شما را تحت‌الشعاع قرار بدهد، یادآوری کرده و از منافع تجاری شما محافظت و در صورت بروز مشکل دفاع کند.

وظایف و حوزه‌ اختیارات وکیل در شرکت

مشاور حقوقی و یا وکیل شرکت یا تجارت وظایف و حوزه‌ی اختیاراتی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شناخت حوزه اختیارات وکیل سبب می‌شود که در شرکت بدانید، این فرد به صورت دقیق قرار است چه کارهایی را انجام دهد. در ادامه با مهم‌ترین اختیارات وکیل آشنا خواهید شد.

ارائه‌ مشاوره در مورد قراردادها و معاملات

این قراردادها ممکن است دربرگیرنده خرید و فروش یک تجارت یا بخشی از آن یا ادغام آن‌ها، همکاری در ساخت پروژه یا واگذاری حق امتیاز آن باشد. در چنین مواقعی وکیل به خوبی موانع، مشکلات یا امتیازاتی را که بدست خواهید آورد، یادآوری می‌کند.

ارائه‌ پیشنهادات لازم جهت چگونگی و انجام بهتر مذاکرات

در مذاکرات هریک از طرفین قرارداد برای دستیابی به منافع خود تلاش می‌کند و در این مواقع وکیل موظف است در روند گفتگو شکاف‌های آن را تشخیص بدهد و نکات لازم را یادآور شود. همچنین جهت دستیابی به منافع موکل خود و مصالحه‌طرفین تلاش کند و راهکارهای مناسبی را ارائه دهد.

پیش‌نویس، بازنویسی و بازنگری اسناد قانونی و قراردادها

وکلا به خوبی آموزش دیده‌اند که قراردادهای تجاری را منطبق با قوانین و به سود موکلشان بنویسند. چنانچه طرف دیگر معامله قرارداد را نوشته و تنظیم کرده باشد، این قرار توسط وکیل طرف مقابل نوشته شده است. در چنین شرایطی وکیل شما قراردادهای نوشته شده را بررسی می‌کند و در صورت لزوم ممکن است بند یا بند‌هایی را به آن اضافه کند. همچنین وکیل در شرکت و حوزه اختیارات او اجازه می‌دهد که این شخص جهت رسیدن به شرایط معقول راه‌کارهایی را برای گفتگو ارائه بدهد.

یک قرارداد خوب باید زبان واضحی داشته باشد و به خوبی در صورت بروز مشکل از پیچیدگی بکاهد. همچنین از به درازا انجامیدن آن کم کرده و از حقوق شما دفاع کند.

بررسی و آگاهی داشتن از قوانین ملی، بین‌المللی، مالیات، بیمه

امروزه به دلیل مشکلات سیاسی، قوانین ملی و بین‌المللی همواره در حال تغییر هستند و وکیل شرکت وظیفه دارد که اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشد و به موکل خود آگاهی‌های لازم را بدهد.

انجام بررسی‌های لازم و شناخت خطرات و نکات مثبت یک قرارداد

در هنگام عقد قرارداد؛ وکیل موظف است که خطرات و چالش‌هایی که موکل خود با آن روبرو خواهد شد را یادآوری کند. همچنین شمای کلی از سود انجام آن معامله یا عدم آن و به خطر افتادن منافع یا از دست دادن سرمایه را ارائه دهد.

حفظ روابط کاری مؤثر با مشتریان

یکی از وظایف و حوزه‌ اختیارات وکیل در شرکت این است که  روابط کاری مناسب و مؤثری را ایجاد کند و در صورت لزوم از این روابط جهت پیشبرد اهداف موکل خود با ارائه‌ مشاوره‌ شفاف و همدلانه استفاده کرده و اعتماد طرف قرارداد را کسب کند.

انجام مذاکرات و در نظر گرفتن منافع شرکت

مذاکرات شرکت در حوزه اختیارات وکیل قرار می‌گیرد. این جمله به این معناست که شما پس از استخدام وکیل به راحتی مذاکرات خود را بدون خطر می‌توانید به چنین فردی واگذار کنید. در این صورت دیگر نیاز نیست که در رابطه با جملاتی که در مذاکره بیان می‌کنید، نگران باشید؛ زیرا وکیل به صورت کامل در جریان است که در مذاکره باید چگونه صحبت کند.

نکاتی که باید به آن توجه داشت

توجه داشته باشید که وکیل شما دارای پروانه وکالت باشد تا در صورت بروز مشکل برای رسیدگی به دعاوی در دادگاه حضور پیدا کند و از حقوق و منافع شما دفاعیه‌های لازم را انجام دهد.

وکیل تجاری باید به وظایف و حوزه اختیارات خود به صورت کامل آگاه باشد. بهتر است زمانی که قصد دارید با یک وکیل همکاری کنید، توجه داشته باشید که این فرد باید خلاق و در ارائه‌ روش‌های مؤثر برای انجام مذاکرات مبتکر باشد.

وکیل کارآزموده شما را در مدیریت پروژه کمک می‌کند که در پس آن با ضررهای مالی روبرو نشوید. چنین فردی باید به خوبی اهداف شما و مشتری را شناسایی کند و همگام با آن پیش برود.

به هنگام انجام معاملات دید و درک گسترده‌ای نسبت به انجام آن و قوانین مربوطه داشته باشد که بتواند روابط کاری و مؤثر قابل توجهی  را برای بهبود روند معامله ایجاد کند.

پایان وکالت

اگر که قصد دارید همکاری خود را با وکیل به اتمام برسانید، باید ابتدا تمامی حق و حقوق این شخص را بپردازید. پس از این مرحله طبق قراردادی توافقی بین شما و وکیل، امکان فسخ قرارداد وجود خواهد داشت.

و اما…

در این نوشتار مطالعه کردیم که وجود یک وکیل در شرکت کنار شما چه مزیت‌هایی دارد و بالعکس نبود آن  تجارت شما را ممکن است با چه چالش‌هایی رو‌به‌رو کند. این چالش‌ها به راحتی با استفاده از دانش و تجربه‌ وکیل کارآزموده امکان‌پذیر است. گاهی انجام یک کار سودمند در تجارت ممکن است هزینه داشته باشد، ولی عدم انجام آن شاید به قیمت از دست دادن تمام سرمایه‌ شما تمام شود.

اگر به‌دنبال وکیلی کارآزموده جهت ارائه‌ پیشنهادات و مشاوره‌ حقوقی هستید، می‌توانید با جناب آقای سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری با شماره پروانه‌ی ۱۸۸۹۴ تماس بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد