وکیل املاک و اراضی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

0

وکیل املاک و اراضی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ امروزه وکلا در زمینه های مختلی مانند املاک و اراضی، حضانت کودک، خرید و فروش، مهریه، ازدواج، طلاق و بسیاری موارد دیگر فعالیت می کنند. درواقع باید بدانید هر وکیل به تحصیل و فعالیت در شاخه ای به خصوص از موارد حقوقی می پردازد.

وکیل املاک و اراضی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که به وکلایی که در زمینه رسیدگی به امور حقوقی ملکی فعالیت می کنند، وکیل املاک و اراضی گفته می شود. کسانی به این دسته از وکلا مراجعه می کنند که در رابطه با امور حقوقی مربوط به املاک و زمین های خود دچار مشکل شده باشند.

به همین دلیل اگر شما نیز احساس می کنید که به این نوع از وکلا و کمک آن ها نیاز دارید؛ پیش از هر چیز باید با ویژگی های وکلای املاک و اراضی آشنا شوید. زیرا بی اطلاعی نسبت به ویژگی های این وکلا باعث می شود که حتی در امور حقوقی بیش از پیش دچار مشکل شوید.

بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید که شما را با ویژگی های این وکلا آشنا کنیم.

وکیل املاک و اراضی و تحصیلات تخصصی در امور حقوقی املاک

ابتدایی ترین و مهم ترین ویژگی وکلای املاک و اراضی این است که باید در زمینه امور حقوقی و قوانین کشوری مربوط به املاک تحصیلات تخصصی و کافی را داشته باشند. زیرا افرادی که به این وکلا مراجعه می کنند، مردم عادی هستند که با قوانین مربوط به املاک و اراضی هیچ گونه آشنایی ندارند.

به همین دلیل می خواهند با کمک این وکلا اطلاعات کافی را نسبت به مشکلات حقوقی املاک خود کسب کنند و سپس به حل مشکل بپردازند. بنابراین تمامی وکلای املاک و اراضی کسانی هستند که تحصیلات عالیه آن ها به صورت تخصصی در زمینه امور حقوقی مربوط به املاک و زمین ها در کشور است.

تجربه و مهارت در رسیدگی به امور حقوقی، کیفری و ثبتی املاک

یکی دیگر از ویژگی های وکیل املاک و اراضی این است که علاوه بر دانش تخصصی، باید تجربه و مهارت کافی را در زمینه امور حقوقی مربوط به املاک و اراضی داشته باشند. چنان که این افراد باید با تمامی قوانین مربوط به امور حقوقی، کیفری و ثبتی املاک آشنا باشند و بارها پرونده های مختلف را پیگیری و مشکل آن ها را برطرف کرده باشند.

زیرا مردم عادی زمانی که در رابطه با املاک و زمین های خود با مشکل مواجه می شوند؛ به کمک افرادی ماهر و باتجربه نیاز دارند که در دادگاه به خوبی توانایی دفاع از حق آن ها را داشته باشد. به همین دلیل باید بدانید تنها وکلایی از پس پرونده های املاک برمی آیند که تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

توانایی پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری

جالب است بدانید شکایات و دعاوی مربوط به املاک و اراضی همچون دیگر مسائل قانونی دو نوع حقوقی و کیفری دارند. به همین دلیل وکیل املاک و اراضی باید به طور کامل با مراحل و چگونگی پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری آشنایی داشته باشد.

علاوه بر این برای طرح هر یک از این دعاوی باید بهترین اسناد و مدارک را تهیه کند و به دادگاه ارائه دهند. البته پیش از این باید بدانید وکلای املاک و اراضی وظیفه دارند که دعوی حقوقی یا کیفری ملک و اراضی افراد را به بهترین شکل به دادگاه ارائه دهند که پذیرفته شود و سپس به نمایندگی از موکل خود نسبت به دفاع از دعوی اقدام کنند.

شناخت انواع ملک و زمین و قوانین مربوط به آن ها

یکی دیگر از مسائلی که تحت عنوان ویژگی های وکیل املاک و اراضی مطرح می شود؛ این است که باید با انواع ملک و زمین آشنا باشد. چنان که امروزه املاک و زمین ها براساس ویژگی هایی همچون ساختمان، درخت وغیره به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

ضمن اینکه هر نوع از املاک و اراضی قوانین و شرایط حقوقی مربوط به خود را دارند. به همین جهت وکلای املاک و اراضی باید به طور کامل با تمامی زمین ها مشاعی، وقفی و غیره و امور حقوقی مربوط به آن ها آشنا باشند.

به این شکل این وکلا به خوبی به افراد در رفع مشکلات زمین های آن ها کمک خواهند کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده های املاک و اراضی را پیگیری می کنند.

در نتیجه

از آنجا که امروزه املاک و اراضی به انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر یک امور حقوقی مربوط به خود را دارند؛ افراد جهت رسیدگی به امورات قانونی املاک خود به کمک وکیل املاک نیاز خواهند داشت. به همین دلیل در این مقاله با ویژگی های بهترین وکیل املاک و اراضی آشنا شدید.

دانستید که این وکلا باید علم تخصصی، تجربه و مهارت کافی را در زمینه امور قانونی و دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به املاک و اراضی را داشته باشند.

علاوه بر این متوجه شدید که این وکلا باید با انواع زمین ها و قوانین حقوقی مربوط به آن ها نیز آشنا باشند که به خوبی دعاوی و مشکلات حقوقی زمین های افراد را پیگیری کنند. حال اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا می خواهید وکیلی حاذق در امورات حقوقی املاک و اراضی را استخدام کنید؛ بهتر است با کارشناسان ما در سایت سعید شهبازی ارتباط برقرار کنید.

چنان که وکلا و کارشناسان ما به بهترین شکل تمامی سوالات شما را در این زمینه پاسخ می دهند و به خوبی نسبت به طرح دعوی و دفاع از حقوق شما اقدام خواهند کرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد