وسایل شخصی پیامبر اعظم در ترکیه

0

وسایل شخصی پیامبر اعظم در ترکیه : به گزارش مجله اینترنتی دکوکده به نقل از لحظه آخر به هر شهری که سفر کنیم، بی شک ردپایی از گذشته را در آن خواهیم دید. از  شهرهای باستانی گرفته تا اشیای تاریخی که از کند و کاوهای باستان شناسان به دست آمده اند، همه چیز بوی تاریخ و گذشته را می دهد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و در دل خود جاذبه های تاریخی متعددی دارد. شاید بتوان گفت موزه ها، بهترین و جذاب ترین نماد گذشته هستند و می توانند افراد را با اتفاقاتی که در ایام قدیم رخ داده است به خوبی آشنا کنند. موزه ها، شناسنامه فرهنگی و تاریخی ملت ها محسوب می شوند و بازدید از آن ها ما را با رخدادهای گذشته آشنا می کند.

وسایل شخصی پیامبر اعظم در ترکیه

اگر تصمیم گرفته اید به ترکیه سفر کنید، کاخ موزه توپکاپی را در فهرست مکان هایی که باید از آن ها بازدید کنید بگنجانید. این موزه میزبان اشیای تاریخی و ارزشمند مختلفی است که از جمله آن ها می توان به وسایل شخصی پیامبر اسلام اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به اختصار نگاهی به کاخ موزه توپکاپی بیندازیم و درباره وسایل شخصی پیامبر که در این موزه نگهداری می شود صحبت کنیم از این رو در صورتی که قصد دارید تا به زودی به ترکیه سفر کنید پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این کاخ تاریخی و وسایل گران بهایی که در آن نگهداری می شود در اختیار شما قرار دهیم.

 

معرفی کاخ توپکاپی و موزه آن

افرادی که به استانبول سفر کرده اند، کاخ موزه توپکاپی را  معروف ترین و البته محبوب ترین بنای تاریخی این ناحیه معرفی کرده اند. ساخت این بنا از سال ۱۴۵۹ آغاز شد و در سال ۱۴۷۸ به پایان رسید. این کاخ محل سکونت حاکمان عثمانی، حرم سرا و دادگاه های عثمانی بوده است و تاریخ پر فراز و نشیبی در دل خود دارد. به جرات می توان گفت، این بنا یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر استانبول است و دومین کاخ عثمانی است که در این ناحیه ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاخ توپکاپی بیش از ۴ قرن میزبان حاکمان عثمانی بود و ۲۵ حاکم عثمانی را در دل خود میزبانی کرده است.
زمانی که پا در این کاخ موزه جذاب می گذارید، تاریخی به قدمت ۴ قرن همانند فیلمی جلوی چشمان تان پخش می شود. هر گوشه از این کاخ، نمایانگر معماری دوره خاصی از تاریخ است و بازسازی آن در طول قرن ها باعث شده است چهره آن مدام تغییر کند. بعد از اینکه امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۲۴ میلادی فرو پاشید، این کاخ به موزه تبدیل شد و توانست سالانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سرتاسر جهان باشد. طراحی این موزه به سبک عثمانی ها بوده و در آن اشیای تاریخی و جنگی و مجسمه های مختلف نگهداری می شود. چیزی که کاخ موزه توپکاپی را از سایر جاذبه های تاریخی استانبول متمایز می سازد، نگهداری از وسایل شخصی پیامبر اسلام در آن است.

 

 

وسایل شخصی پیامبر اسلام در موزه توپکاپی

در میان بخش های مختلفی که این موزه را تشکیل می دهند، بخشی به نام موزه اسلامی خودنمایی می کند که محل  نگهداری اشیای مربوط به پیامبران و خلفای راشدین است. بیشتر شیء هایی که در این موزه می بینید، در زمان عثمانی ها از کشورهای تحت سلطه شان به اجبار گرفته شده است، هر چند در میان آن ها می توان به هدایایی که به امپراتوری های عثمانی داده شده نیز اشاره کرد. در قسمتی از این موزه بخشی به نام  آثار مقدس به چشم می خورد که مکانی برای حفظ وسایل شخصی پیامبر اسلام است. وسایلی همچون عمامه، لباس و نعلین در این بخش نگهداری می شود و گردشگران زیادی از تور ترکیه را به سمت خود جذب می کند.
در کنار همه مواردی که در این بخش محافظت می شود، مهری با واژه محمد رسول الله به چشم می خورد که به گفته برخی ها پیامبر اسلام از آن برای مهر و موم کردن نامه هایشان استفاده می کردند. دو ظرف گران قیمت هم در این بخش به چشم می خورد که در یکی از آن ها دندان پیامبر که به گفته مورخان در جنگ احد شکسته بود، نگهداری می شود. در ظرف دیگر نیز تار مویی که به آن حضرت منسوب است به چشم می خورد. بعد از اینکه بخش های مختلف این موزه را کاوش کردید، می توانید شمشیر جنگی و وسایل وضو و تیمم پیامبر را هم از نزدیک به تماشا بنشینید.

 

 

اطلاعات بازدید از وسایل شخصی پیامبر اعظم در ترکیه

بازدید از کاخ موزه توپکاپی کار چندان سختی نخواهد بود. کافی است خودتان را به منطقه معروف سلطان احمد برسانید و از جاذبه هایی که در این ناحیه انتظارتان را می کشد بازدید کنید. اگر دوست دارید با اتوبوس به منطقه سلطان احمد برسید، در  ایستگاه گولهانه و سلطان احمد که نزدیک ترین ایستگاه به این ناحیه است، از اتوبوس پیاده شوید. حالا کافی است چند دقیقه پیاده روی کنید تا کاخ موزه توپکاپی را ببینید. چند ساعت از زمان خود را آزاد کنید تا بتوانید با خیال آسوده به کاوش بخش های مختلف این کاخ بپردازید.
در انتها پیشنهاد می کنیم در صورتی که مایلید تا اطلاعات بیشتری در خصوص مناطق گردشگری ترکیه به دست آورید، به سایت لحظه آخر مراجعه کنید، در این وب سایت می توانید با انواع مناطق گردشگری تاریخی، تفریحی و طبیعی کشور ترکیه به طور کامل آشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد