مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی

0

مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی : غذا یکی از اصلی ترین نیازهای بشر است. استفاده از غذا به طور مستقیم روی سلامتی تاثیر خواهدگذاشت. به همین دلیل نیز استفاده از موادغذایی سالم و بهداشتی برای تمامی افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین مردم همیشه به سراغ خرید انواعی از موادغذایی می روند که برند آن ها را می شناسند و اطمینان دارند که این برند، موادی سالم و بهداشتی را عرضه می کند.

مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : جدا از این مسئله، باتوجه به اهمیت بالا و نیاز مداوم مردم به مواد غذایی، رقابت در این بازار بسیار سنگین و تنگاتنگ است. در نتیجه در این بازار پر تب و تاب، اشخاصی موفق خواهند بود که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، قادر باشند که محصولات خود را به درستی تبلیغ کنند. تمامی این مسائل بر لزوم ثبت برند در حیطه مواد غذایی تاکید دارد.

به طور کلی ثبت برند به دو نوع حقیقی و حقوقی انجام می شود. در این نوشته با مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی اشاره می شود.

ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی چگونه است؟

ثبت برند برای افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر است اما زمانی که یک شرکت قصد ثبت نام تجاری دارد، نوع آن حقوقی خواهد بود. کلیه شرکت ها با ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی این امکان را دارند که برای محصولات خود تبلیغ کنند و در ذهن مشتریان با خصوصیات منحصر به فرد برند خود، ماندگار شوند. ضمن اینکه با این عمل امکان هرگونه سواستفاده را نیز از رقیبان خود سلب می کنند.

پس از انجام تبلیغ و بازاریابی و شناسایی نام تجاری به افراد شما مشتریان وفاداری برای خود خواهید یافت که تنها محصولات غذایی شما را استفاده خواهندکرد و احتمالا برند شما را به اطرافیان خود نیز پیشنهاد می دهند. به مرور تجارت شما وسیع تر خواهد شد و سود کسب و کار شما رو به افزایش می رود. کلیه اشخاص حقوقی تا مدت ۱۰ سال امکان استفاده از برند خود را خواهند داشت و پس از گذشت این مدت نیز اعتبار آن قابل تمدید است. با درنظر داشتن تمامی این موارد، زمانی که یک شرکت قصد ثبت برند مواد غذایی خود را دارد؛ چه مراحلی را باید طی کند؟

تعیین طبقه مربوط به محصول

کلیه موادغذایی در چهار طبقه کلی شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و مغزها، نان و غلات و سبزی و میوه دسته بندی می شوند اما در سامانه ثبت برند، کلیه محصولات دارای طبقه بندی متفاوتی هستند. کلیه مواد غذایی در این سامانه بین طبقه های ۲۹ تا ۳۲ قرار دارند. شما باید با درنظرگرفتن محصول خود طبقه مربوط به آن را انتخاب کنید.

استعلام ثبت برند

نام تجاری یا برندی که انتخاب می شود نباید همانند یا حتی مشابه آن به ثبت رسیده باشد. بنابراین باید حتما پیش از شروع مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی استعلام به عمل آید. به دلیل آنکه که هر برند به همراه یک لوگو یا نشان تجاری شناخته می شود، در طی استعلام باید مشخص شود که عناصر گرافیکی لوگوی مورد نظر شما نیز کاملا متمایز است.

فراهم کردن مدارک

مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی یا شرکت ها از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی دنبال می شود. با این حال پیش از مراجعه به این سامانه باید مدارک زیر را فراهم کنید.

  • اظهارنامه ثبت برند: این اظهارنامه باید در دو نسخه ارائه شود؛
  • کلیه مدارک مربوط به ثبت شرکت: منظور از مدارک ثبت شرکت، کپی برابر اصل شده از مدارک هویتی مدیران و سهامداران شرکت و آخرین آگهی مربوط به شرکت در روزنامه رسمی است؛
  • مشخصات برند: ده نمونه از طرح گرافیکی لوگو در ابعاد مشخص باید ارائه شود. در مواردی که طرح لوگو سه بعدی است، تصاویری از شش زاویه مختلف آن تهیه کنید؛
  • پرداخت هزینه های قانونی: ثبت برند مواد غذایی نیاز به واریز هزینه های مشخصی دارد که باید پرداخت شود؛
  • مجوزهای فعالیت شرکت: ارائه مجوزهایی همچون جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، نوع فعالیت شرکت را مشخص خواهدکرد و شما قادر به اثبات ارتباط آن با برند هستید؛
  • مدارک مربوط به وکالت: در صورتی که یک وکیل همچون وکلای سایت ثبت فردا، امور ثبت برند حقوقی شما را انجام می دهد.

مراجعه به سامانه

در این مرحله از ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی باید به سامانه اداره مالکیت معنوی مراجعه کند. در این سامانه از متقاضیان خواسته می شود که مشخصات شخص حقوقی را تکمیل کنند. بارگذاری مدارک مورد نیاز نیز یکی دیگر از موارد مهم است. در انتها متقاضی یک کد پیگیری دریافت می کند.

بررسی کارشناس و اعلام نتیجه

کارشناس مربوطه در این مرحله، کلیه مدارک و پرونده را بررسی می کند و پاسخ خود را ابلاغ خواهدکرد. در این بخش سه احتمال وجود دارد. اگر پرونده رد شود، برند قابل ثبت نیست. در صورتی که اخطار نقص صادر شود، نواقصی در پرونده وجود دارد که در صورت رفع آن، امکان ثبت فراهم می شود. صدور آگهی نوبت اول نیز به این معنی خواهد بود که پرونده و مدارک کامل هستند.

ارسال مدارک به صورت فیزیکی

در مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی،  زمانی نوبت به ارسال مدارک به شکل فیزیکی می رسد که آگهی نوبت اول چاپ شده باشد.

چاپ آگهی نهایی و پایان ثبت برند

از زمان انتشار آگهی نوبت اول، یک ماه باید زمان بگذرد که در صورت وجود هرگونه اعتراض به آن رسیدگی شود. با این وجود پس از گذشت این سی روز، در صورت عدم وجود اعتراض، متقاضی قادر به پرداخت هزینه و چاپ آگهی نوبت دوم و نهایی خواهد بود. البته جهت دریافت گواهی ثبت برند باید هزینه حق الثبت نیز واریز شود.

سخن پایانی

نیاز مداوم و همیشگی مردم به مواد غذایی سالم و بهداشتی موجب می شود که بازار تولید و عرضه این محصولات همیشه داغ باشد. با این وجود، مردم همیشه به برندهای معتبر در این زمینه اعتماد می کنند. به این دلیل که استفاده از مواد غذایی رابطه مستقیمی با سلامتی جامعه دارد. همین امر در کنار امکان بازاریابی و تبلیغ و جلب مشتریان و سود بیشتر، اشخاص حقوقی را ترغیب می کند که برند خود را به ثبت برسانند.

جهت طی مراحل ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی شرکت ها باید ابتدا طبقه مربوط به محصول خود را در میان کلیه طبقات ثبت برند پیدا کنید. پس از آن باید به نحوی درست و اصولی استعلام برند را انجام دهید. این مرحل بسیار مهم است و به شما بابت امکان ثبت برند اطمینان می دهد. پس از فراهم کردن مدارک، باید به سامانه مرتبط با این زمینه مراجعه شود. در این بستر متقاضی پس از تکمیل و بارگذاری مدارک کد پیگیری دریافت خواهدکرد.

درادامه اگر نظر کارشناسان چاپ آگهی نوبت اول باشد؛ باز هم باید یک ماه صبر پیشه کنید. پس از گذشت یک ماه امکان ثبت آگهی نهایی و دریافت گواهی ثبت برند حقوقی امکان پذیر خواهد شد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد