قیمت صندلی راک چوبی به نوع چوب آن وابسته است؟

0

قیمت صندلی راک چوبی به نوع چوب آن وابسته است؟: صندلی راک یا Rocking Chair یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین اثاثیه تزئینی و سرگرمی است که توسط بشر ساخته شده است.

این صندلی که حالت تاب خورندنش آن را به یکی از سرگرم کننده ترین و مورد توجه ترین صندلی ها تبدیل کرده است

از خاص ترین انواع صندلی به حساب می آید که بچه ها و حتی بزرگترها با مشاهده این صندلی در خانه دوستان و آشنایان دوست دارند روی آن بنشینند و آن را امتحان کنند.

قیمت صندلی راک چوبی به نوع چوب آن وابسته است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : صندلی راک که نخستین بار در اوایل سده ۱۸ میلادی در کشور انگلستان ابداع و ساخته شد،

از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات جالب توجهی در طرح، جنس و مواد اولیه به کار رفته در تولید و ساخت آن شده است.

وجود کیفیت های مختلف و استفاده از متریال گوناگون در ساخت این صندلی قیمت آن را نیز دچار نوسان و تنوع کرده است.

به گونه ای که قیمت صندلی راک چوبی ساخته شده با چوب گردو با صندلی راکی که با چوب توسکا ساخته شده است بسیار متفاوت خواهد بود.

ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با رابطه چوب به کار رفته در ساخت و تولید صندلی و قیمت آن آشنا کنیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت صندلی راک چوبی

در کل عوامل متعددی بر قیمت تمام شده صندلی راک تاثیر می گذارند.

مواد اولیه به کار رفته در ساخت، مدل و طرح آن، ابعاد و اندازه، کیفیت متریال به کار رفته در ساخت و برند تولید کننده صندلی، همه و همه در قیمت این صندلی تاثیر به سزایی دارند.

اگر بخواهیم صرفا بر عواملی که بر قیمت صندلی راک چوبی تاثیر می گذارند بپردازیم

لازم است به جنس و کیفیت چوبی که در ساخت این صندلی به کار رفته و همچنین میزان چوبی که تولید این صندلی به خود اختصاص داده است، اشاره کنیم.

همانطور که می دانید چوب هایی که در ساخت و تولید وسایل و اثاثیه خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است.

چوب هایی نظیر راش، بلوط، گیلاس، گردو، افرا، چوب روسی، ملچ، توسکا و دیگر انواع چوب هر یک قیمت خاصی را برای محصول ساخته شده به ارمغان می آورند و ممکن است آن را گران یا ارزان کنند.

با این حال پیش از آغاز بخش بعدی لازم است از شما دعوت به عمل آوریم که در صورتی که قصد خرید صندلی راک را دارید

یا می خواهید از مدل های متنوع محصولات ما در طرح های مختلف و گوناگون بازدید کنید، به قسمت فروشگاه سایت خوگر مراجعه کنید

و پس از بررسی و انتخاب محصولات، اقدام به خرید اینترنتی صندلی راک مورد نظر خود کنید که آن را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

تاثیر چوب های مختلف بر قیمت صندلی راک چوبی

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، جنس چوب های مختلف تاثیر خاص و منحصر به فردی بر قیمت تمام شده در خرید صندلی راک خواهد داشت.

ما در زیر چند نمونه از چوب هایی را که در ساخت صندلی راک به کار گرفته می شود، برای شما بررسی خواهیم کرد. لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چوب راش

چوب راش که با نام Beech به انگلیسی شناخته می شود، جز چوب های نسبتا سنگین به حساب می آید که رنگ چوب درونی آن کرم مایل به قرمز بوده و در برابر قارچ و حشرات نیز بسیار مقاوم و مناسب است.

چوب درخت راش در برابر سرما و ضربه نیز از چوب های بسیار مقاوم و مستحکم به حساب می آید.

این چوب جز چوب های بسیار پر کاربرد در صنعت مبل و صندلی سازی و حتی صندلی راک به شمار می آید و رنگ روشنی که در کنار بافت ریز خود دارد آن را در دسته چوب های بسیار زیبا قرار می دهد.

بیش از ۶۵۰ گونه از این درخت در سراسر دنیا وجود دارد که نقش ایران ۳ گونه از آن است. از معروف ترین انواع راش نیز باید به درخت های راش آلمانی و راش آمریکایی اشاره کنیم.

قیمت چوب راش نیز در هر متر مکعب از ۹ میلیون تا ۱۸ میلیون تومان در نوسان است که آن را جز چوب های نسبتا گران به حساب می آورند که در واقع قیمت صندلی راک چوبی را نیز بالا می برد.

چوب بلوط

چوب بلوط یا Oak که دارای انواع معروفی همچون سفید، مشکی و قرمز است، از چوب های معروف، محبوب و بسیار زیبا به شمار می رود.

این چوب بسیار مستحکم و مقاوم است که نماد استقامت نیز به شمار می رود.

این چوب در گذشته در ساخت کشتی و امروزه در دکوراسیون داخلی و درب های خانه مورد استفاده های فراوان قرار می گیرد که این استحکام بالای آن را نشان می دهد.

چوب بلوط بسیار زیبا و شیک است و تولید صندلی راک با چوب بلوط از بهترین گزینه ها به حساب می آید که قیمت هر متر مکعب این صندلی را نیز باید از ۳۰ تا ۳۸ میلیون تومان برآورد کرد.

از این رو چوب درخت بلوط دارای قیمتی بالا است و قیمت صندلی راک چوبی را نیز بالا خواهد برد.

چوب گردو

چوب گردو که به انگلیسی تحت عنوان European Walnut شناخته می شود، از پرکاربردترین چوب ها برای ساخت وسایل چوبی مختلف مانند انواع میز، مبلمان و صندلی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب گردو چندان سختی ندارد و رنگ آن نیز از قهوه ای روشن تا شکلاتی و قهوه سیر متغیر است. همچنین طرح های حلقوی، رگه های راست و دیگر اشکال در آن دیده می شود.

درخشندگی و زیبایی چوب درخت گردو بر مقاومت نه چندان بالای آن می چربد و آن را به یکی از محبوب ترین چوب ها در ساخت و خرید صندلی راک چوبی تبدیل می کند.

قیمت این چوب نیز به تبع ظرافت و زیبایی آن بسیار بالا است و هر متر مکعب آن در مرداد ۱۳۹۹ از ۴۰ میلیون تومان تا ۷۸ میلیون تومان محاسبه می شود

که این فاکتور قیمت صندلی راک چوبی از جنس گردو را بالا خواهد برد.

چوب توسکا

درخت توسکا که نام انگلیسی آن Alder است، یک درخت پهن برگ بوده که بیش از ۳۰ گونه از آن در سراسر دنیا وجود دارد.

این درخت آب زیادی را جذب کرده و در مناطق بارانی و مرطوب رشد می کند.

رنگ چوب درخت توسکا شبیه به رنگ چوب راش است اما رنگ گونه های این درخت در مقایسه با رنگ گونه های درخت راش روشن تر است و بافت متفاوتی با آن دارد.

چوب نرم این درخت در هنگام برش، رنگی سفید به خود می گیرد. این چوب رنگ پذیری مناسبی دارد و پس از اینکه رنگ سفید گرفت، به سمت رنگ صورتی متمایل می شود.

از این چوب در ساخت صندلی و وسایل چوبی استفاده زیادی شده و به علت دوام نه چندان بالای آن، در برابر چوب های یاد شده جز چوب های نسبتا ارزان به حساب می آید.

سخن آخر

صندلی راک مانند بسیاری از کالاهای دیگر از آن دسته محصولاتی است که جنس و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت آن بر قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برای خرید صندلی راک شما در میان جنس هایی مانند چوبی، ام دی افی، کامپوزیتی، فلزی و دیگر متریال قابلیت انتخاب خواهید داشت.

ما در این مقاله تاثیر جنس و کیفیت متریال را در قیمت صندلی راک چوبی برای شما توضیح دادیم.

از شما عزیزان دعوت می کنیم که به منظور مشاهده انواع صندلی راک در تنوع زیادی از جنس ها و کیفیت های مختلف از قسمت فروشگاه سایت خوگر بازدید کرده

و پس از انتخاب محصول اقدام به خرید اینترنتی صندلی راک مورد نظر خود کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد