خشکشویی پرده توری چگونه است؟

0

خشکشویی پرده توری چگونه است؟ شستشوی پرده در نظافت و تمیزی خانه نقش پررنگی دارد. اگر پرده ها تمیز باشند، خانه شما زیبا و دلنشین جلوه می کند. پارچه توری از جمله پرطرفدارترین نوع پرده در بین خانم ها است که شستشوی آن نیازمند روش خاصی است. بهترین راه برای شستن این جنس پارچه، خشکشویی پرده توری است.

خشکشویی پرده توری چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ظرافت پرده های توری باعث شده تا نگهداری از آن ها دشوار شود. اگر مایل هستید که پرده های توری خانه شما سال های سال سالم بمانند و عین روز اول بدرخشند، باید شستشوی آن ها را به خشکشویی بسپارید.

بهره گیری از خشکشویی واش لین به شما امکان می دهد که پرده های ظریفتان کدر نشوند و درخشان بمانند.

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که خشکشویی پرده توری چگونه است و بهتر است برای شستشو آن ها را به خشکشویی بسپارید.

خشکشویی پرده توری؛ بهترین روش تمیزی

پرده های توری به دلیل ظرافت و نازکی که دارند، مانعی برای عبور نور آفتاب و روشنی اتاق خواب ها و خانه نیستند؛ به همین علت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.

اغلب در کنار پنجره ها لوازمی نظیر بخاری، شومینه، شوفاژ قرار دارد. همچنین در آشپزخانه، پنجره ها در کنار اجاق گاز ساخته می شوند. همین امر باعث می شود تا پرده های توری خانه شما سیاه و کدر شوند و دوده را به خود جذب کنند. بنابراین در سال حداقل دوبار به خشکشویی پرده توری نیاز است.

حال این سوال در ذهن شما مطرح می شود که چرا خشکشویی؟

مراکز خشکشویی با بهره گیری از محلول های غیر اسیدی و بدون استفاده از آب به تمیزی پرده های توری می پردازند. در این روش الیاف پارچه حفظ می شود و آهار این نوع پرده ها از بین نمی رود.

در ادامه به شما می گوییم که خشکشویی پرده توری چگونه است؟

جلوگیری از کدری پرده توری در خشکشویی

در قسمت قبلی بیان کردیم که دوده و گرد و غبار ناشی از بخاری، شومینه و درز پنجره ها باعث کدری پرده توری میشود. خشکشویی پرده توری این امکان را به شما می دهد که از چرک مرد شدن پرده در روش شستشوی خانگی جلوگیری شود.

در خشکشویی همانطور که از نام آن مشخص است از آب استفاده نمی کنند. محلول شوینده مورد استفاده، پرکلرواتیلن است. این محلول باعث می شود که در اثر برخورد با آب، آلودگی به بافت پرده شما نفوذ نکند و آهار خود را از دست ندهد.

رفع لکه روغن در خشکشویی پرده توری

پرده های آشپزخانه نزدیک به اجاق گاز قرار دارند. پخت و پز مدارم، پرده ها را چرب و آلوده کرده و دوده های ریز شعله گاز و روغن را به خود جذب می کند. رفع لکه های روغن از روی پرده در خانه امکان پذیر نیست و باعث آسیب رسانی بیشتر به الیاف پارچه می شود.

ماده سکاپور برای لکه زدایی از جمله لکه های روغن و چربی در خشکشویی استفاده می شود. پس اگر پرده توری شما لکه های چربی را به خود جذب کرده است، دیگر نگران تمیزی آن نباشید!

در خشکشویی پرده توری برای رفع لکه های چربی، ابتدا با مقداری پنبه، روغن اضافی را از روی پرده برمی دارند، سپس آن ها را وارد دستگاه می کنند و مقداری ماده سکاپور به همراه محلول پرکلرواتیلن را داخل دستگاه می ریزند. در نهایت پرده های خانه شما به درخشندگی و لطافت روز اول می شوند!

شستن تخصصی پرده های توری

پرده های توری دارای طیف زیبایی از رنگ ها هستند که زیبایی وصف ناپذیری را به خانه می دهند. اما باید دقت داشته باشید که اگر روش شستشوی آن ها را ندانید، به راحتی به پرده توری خود آسیب می زنید.

در صورتی که مایل هستید بعد از شستشو، پرده های شما چرک مرده نشوند، آهار خود را از دست ندهند، کدر نشوند و مانند روز اول درخشان و براق باقی بمانند بهتر است تمیزی آن ها را به خشکشویی بسپارید.

مرکز خشکشویی واش لین به صورت آنلاین و تلفنی، سفارش پرده شویی شما را دریافت می کند و بدون اینکه دیگر دغدغه ای داشته باشید، پرده های توری، حریر یا هر جنس دیگری از پرده را به دقت و با بهره گیری از بهترین دستگاه ها و نیروی ماهر به کیفیت روز اول به شما تحویل می دهند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که پرده های توری در برخورد با آب به سرعت چروک می شوند! در خشکشویی پرده توری این مشکل حل شده است زیرا این فرآیند شستشو بدون استفاده از آب است و مانع چروکیدگی پرده می شود.

همچنین برای شستشوی پرده های توری آستردار، بهتر است آن ها را به خشکشویی بسپارید! این نوع پرده ها بسیار حساس هستند و نیاز به شستشوی تخصصی با استفاده از مواد شوینده مخصوص دارند و در شستشوی خانگی آسیب می بینند.

کلام آخر

یکی از اقلام گران قیمت و با ارزش دکوراسیون هر خانه، پرده است. پرطرفدارترین جنس پارچه پرده ای، پارچه های توری هستند که به دلیل ظرافت نور و روشنایی را از خود عبور می دهند. نگهداری و شستشوی این پرده ها نیازمند دقت و تخصص ویژه ای است که در خانه چندان میسر نیست.

بهترین روش شستشوی این نوع پرده، خشکشویی پرده توری است. در این مراکز گرد و غبار از روی پرده برداشته می شود، از چرک مردگی پارچه توری جلوگیری می کنند و همچنین خشکشویی پرده توری باعث کدری آن ها نمی شود.

در خشکشویی از مواد شوینده مخصوص به شستشوی پرده توری استفاده می کنند که این امر از رنگ دهی پارچه جلوگیری و آهار آن را حفظ می کند.

توصیه می کنیم برای شستن پرده های توری از جنس ابریشم، کتان، پرده های آستردار، پارچه های حریر و دیگر پرده های خود حتما از خشکشویی کمک بگیرید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد