وکیل دعاوی شرکت و اختیارات او

0

وکیل دعاوی شرکت و اختیارات او : شرکت ها و تجار ممکن است برای کارهای خود نسبت به اقامه دعوی، دفاع و پیگیری امورات خود در محاکم اختیاراتی را به وکیل دادگستری بدهند. حق الزحمه ای که درواقع به وکیل پرداخت می شود، نوعی سرمایه گذاری است زیرا اگر آن ها به تنهایی این کار را انجام دهند، ممکن است به حق خود نرسند یا هزینه بیشتری را خرج کنند.

وکیل دعاوی شرکت و اختیارات او

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در صورتی که شرکتی بدون استفاده از وکیل قراردادی را ببندد، در صورت بروز اختلاف ممکن است هیچ سودی را به دست نیاورد و از طرفی سرمایه خود را نیز از دست بدهد؛ بنابراین وجود وکیل و نظارت وی بر امور حقوقی شرکت ها اهمیت فراوانی دارد. شرکت ها برای اینکه هزینه کمتری به وکیل دعاوی شرکت پرداخت کنند، ممکن است به صورت غیرحضوری مشورت بگیرند؛ سپس با وی قرارداد ببندند.

وظایف وکیل دعاوی شامل چه مواردی می شود؟

تمام افراد جامعه اطلاعات کافی در مورد قوانین ندارند و از طرفی وقت کافی برای مطالعه تمام قانون در زمان بروز دعوی را ندارند؛ به همین دلیل به وکیل دعاوی شرکت نیاز دارند. وکلا در مورد قانون به مراجعین خود مشاوره می دهند و آن ها را در زمینه قوانین آگاه می کنند.

در حین بروز یک دعوی حتی اگر شرکتی قصد استخدام وکیل را نداشته باشد، ممکن است به وکیل مراجعه کند و موارد حقوقی و نکاتی که باعث پیش رفت پرونده و دعوی حقوقی می شوند را جویا شوند.

حضور در جلسه دادگاه:

یکی از اصلی ترین وظایف وکیل دعاوی شرکت حضور در جلسه دادگاه است. در صورتی که شرکتی وکیلی برای خود استخدام کند، حداقل کاری که وکیل دعاوی شرکت باید انجام دهد، این است که در دادگاه حاضر شود و به عنوان نماینده ی موکل وظایف خود را انجام دهد.

در صورت حضور یا عدم حضور موکل در جلسه دادگاه وکیل باید کار خود را انجام دهد. حضور وکیل به تنهایی کافی نیست بلکه باید با استفاده از مدارک و مستنداتی که ارائه می دهد، جلسه را در جهت پیشبرد پرونده به نفع موکل هدایت کرده و همچنین مدارک را به پرونده ضمیمه کند.

ویژگی های وکیل با اطلاعات دعاوی

وکیلی که دانش لازم راجع به شرکت ها را دارد، ممکن است به صورت تخصصی در هدایت دعاوی و طرح صحیح دعاوی شرکت و دفاع صحیح در برابر دعاوی علیه شرکت فعالیت کند. از جمله ویژگی هایی که یک وکیل خوب باید داشته باشد عبارت است از:

وکیل دعاوی شرکت باید فن بیان قوی داشته باشد.

بر قوانین مرتبط با شرکت تسلط کافی داشته باشد.

دارای هوش لحظه ای، جسارت و شجاعت و پشتکار باشد.

اینکه وکیل دعاوی شرکت تجربه لازم در دعاوی مختلف را داشته باشد، حال چه به نفع شرکت چه بر علیه شرکت ممکن است به نفع شرکت تمام شود.

چند مورد از ویژگی هایی که وکیل دعاوی شرکت باید داشته باشد.

۱. یک وکیل خوب باید به روز باشد.

هر لحظه ممکن است در قوانین و مقررات تغییراتی ایجاد شود. یک وکیل خوب باید اطلاعات خود را به روزرسانی کند و صرفا به دانش چند سال قبل خود اکتفا نکند.

۲. باید امانت دار و امین باشد.

یک وکیل خوب باید اسرار شرکت خود را حتی بعد از اتمام پرونده فاش نکند و نسبت به شرکت متعهد باشد.

۳. از گفتن توانایی های غیرقانونی و کذب پرهیز کند.

وکیلی خوب است که موکل خود را بیخودی امیدوار نکند بلکه با توضیحاتی که می دهد، مسیر درست قانونی و نحوه سپری شدن مراحل رسیدگی پرونده را برای موکل خود روشن می کند.

۴. وکیلی خوب است که کم هزینه ترین و سریعترین راه حل را پیشنهاد می کند.

یک وکیل خوب بعد از اینکه اسناد و مدارک را بررسی کرد و با موکل خود در مورد مشکل پیش آمده به طور مفصل گفتگو داشت، باید چندین راه حل  قانونی را در نظر بگیرد.

۵. استفاده از تجربه دیگران و کمک به قاضی جهت روشن شدن ابهامات پرونده

وکیلی خوب است که علاوه بر اطلاعات خود از تجارب دیگران نیز استفاده می کند و برای اینکه حقیقت کشف شود، تمامی همکاری های لازم را با قاضی انجام می دهد.

انواع دعاوی موجود در شرکت ها

نحوه ثبت شرکت ها

نحوه اخذ گواهی ارزش افزوده شرکت ها

چگونگی تشکیل پرونده مالیاتی شرکت و نحوه اخذ کد اقتصادی برای شرکت

نحوه تغییر در سرمایه شرکت

ضمانت نامه های بانکی شرکت

پلمپ دفترهای قانونی شرکت ها مطابق قانون

نحوه و شرایط ثبت کردن شعب شرکت

دریافت کارت بازرگانی برای شرکت

انعقاد قرارداد تجاری و حرفه ای شرکت با اشخاص ثالث

نحوه تقسیم وظایف و مسئولیت بین اعضای شرکت و همچنین میان اعضای هئیت مدیره شرکت

نحوه و شرایط فراخوان و میزان مورد نیاز از سهامداران و شرکای شرکت برای تشکیل مجامع عمومی شرکت

نحوه و شرایط انتقال سهام شرکت

تعیین وظایف و مسئولیت قانونی دارندگان حق امضای شرکت

وکیل دعاوی شرکت در چه اموری حق دخالت دارد؟

نحوه ثبت شرکت و برند و علامت تجاری

تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

اخذ گواهی ارزش افزوده

پلمپ دفاتر قانونی شرکت و تحریر آن

بیمه کارکنان شرکت و غیره

وکیل علاوه بر رسیدگی به اختلافات در موارد مهم دیگری هم کمک می کند.

کمک به مذاکره در قراردادها، پیش نویس و ذکر شروط مهم و اساسی قرارداد و بررسی قراردادهای تجاری

کمک و تسهیل امور برای شروع کسب و کار و راه اندازی استارتاپ ها

رسیدگی به مسائل مربوط به پایان کسب و کار و یا مسائل مربوط به انتقال و موارد دیگر

کمک به تغییر، تبدیل، ادغام شرکت یا تغییر ساختار سازمانی

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد وکیل دعاوی شرکت ها صحبت کردیم. گفتیم که شرکت ها برای کارهای خود نسبت به اقامه دعوی، دفاع و پیگیری امورات خود در محاکم باید اختیاراتی را به وکیل بدهند تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

حق الزحمه ای که به وکیل پرداخت می شود، در واقع به عنوان سرمایه گذاری به شمار می رود. وکیل خوب باید دارای یکسری ویژگی ها باشد. باید دارای فن بیان قوی، تسلط بر قوانینی که در شرکت وجود دارد، پشتکار و هوش لحظه ای باشد؛ همچنین یک وکیل خوب نسبت به شرکت امانت دار و متعد است.

کم هزینه ترین و سریعترین راه حل را ارائه می دهد؛ علاوه بر اطلاعات و تجربیات خود از تجربیات دیگران هم استفاده می کند؛ همچنین در مورد انواع دعاوی موجود در شرکت ها صحبت شد، همچنین گفتیم که وکیل دعاوی در مورد چه اموراتی در شرکت حق دخالت دارد. نیز تاکید کردیم که جناب آقای سعید شهبازی وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه فعالیت می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد