هر آنچه از هزینه ثبت شرکت ها باید بدانید!

0

هر آنچه از هزینه ثبت شرکت ها باید بدانید! ثبت شرکت ها نیز همچون بسیاری از امور اداری و قانونی، نیازمند پرداخت هزینه هایی است که نسبت به آن ها متعهد هستید

هر آنچه از هزینه ثبت شرکت ها باید بدانید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بنابراعلام ثبت فردا، بدون در نظر گرفتن این مساله که تمایل به راه اندازی چه نوع شرکتی دارید، باید هزینه ثبت شرکت را در زمان آن پرداخت کنید.

درواقع این واریزها بخشی از فرایند تاسیس محسوب می شوند و در صورتی که در این زمینه کوتاهی کنید، گذر به مراحل بعد امکان پذیر نخواهد بود!

این مبالغ معمولا بنا به دلایل مختلفی و در راستای تامین موارد مختلفی صرف می شوند که در طول متن قصد بررسی آن ها را داریم.

اگر شما هم به تاسیس و راه اندازی شرکت مورد نظر خود فکر می کنید، بهتر است پیش از اقدام در این راستا، با هزینه های مرتبط آن آشنا باشید.

دسته بندی هزینه ثبت شرکت

بسته به اینکه قصد تاسیس چه شرکتی را دارید، هزینه های شما نیز متفاوت خواهد بود! از طرفی این هزینه ها در بخش های مختلفی جای می گیرند. در ادامه به بررسی تخصصی در این حوزه می پردازیم.

ممکن است شما به دو شیوه مختلف اقدام به تاسیس شرکت کنید:

تمام مراحل اداری به عهده شماست؛

امور قانونی و اداری را به وکلای قانونی خود در موسسه ثبت فردا سپرده‌اید؛

جالب است بدانید که معمولا هزینه ثبت شرکت در مراحل مختلفی اخذ می شود که هر یک دارای مصوبه های مخصوصی هستند.

در صورتی که این امور را به موسسات حقوقی مانند ثبت فردا بسپارید، در مجموع به نفع شما خواهد بود؛ چرا که شما با پرداخت یک هزینه کلی انجام تمامی مراحل را به این مراکز می‌سپارید و نیازی به پرداخت هزینه دیگری ندارید!

بررسی هزینه تاسیس بر اساس انواع شرکت ها

بدیهی است که تمام مراحل، شرایط، مدارک و حتی هزینه‌های مرتبط با ثبت شرکت های مختلف، با تغییراتی همراه باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای هر مرحله از ثبت انواع شرکت باید چه هزینه هایی را و به چه علت پرداخت کنید.

شرکت با مسئولیت محدود؛ هزینه ها

در ابتدا باید هزینه ای را در خصوص تنظیم اساسنامه شرکت بپردازید؛ چرا که این مورد از مدارک مورد نیاز محسوب می شود. یکی دیگر از هزینه های اساسی در این راستا پرداخت حق الوکاله وکیل قانونی است که در محدوده دویست تا سیصد هزار تومان خواهد بود. همچنین باید در مرحله ثبت آگهی در روزنامه های رسمی نیز هزینه چاپ را بپردازید.

برای تعیین نام شرکت نیز باید حق ثبت آن را پرداخت کنید که کاملا به نام انتخابی شما بستگی دارد. همچنین هزینه های خرد دیگری مانند هزینه حق الدرج و حق الثبت، گیره و پوشه نیز از شما اخذ می شود. به طور کلی هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود، از صفر تا صد در محدوده صد هزارتومان خواهد بود.

هزینه های مرتبط با ثبت شرکت تضامنی

شرکت های تضامنی نیز نوع دیگر از شرکت ها هستند که ثبت آن با پرداخت مبالغی همراه است. به طور کلی برای ثبت چنین شرکت هایی و در تمامی مراحل باید در حوزه های زیر هزینه هایی را بپردازید:

. پرداخت دستمزد وکیل قانونی دادگستری؛

ثبت نام شرکت؛

هزینه های مرتبط با پست، تهیه پوشه، گیره و پاکت؛

. حق الثبت.

برای ثبت این قبیل شرکت ها تنها کافی است که این مراحل را با صرف مبالغی در حدود صد هزار تومان بگذرانید.

شرکت سهامی خاص و هزینه های مرتبط

سهامی خاص نیز از دیگر موارد محبوب و پرطرفدار است که افراد زیادی تمایل به تاسیس چنین شرکت هایی دارند. اما پرداخت هزینه ثبت شرکت سهامی خاص نیز جز مراحل اصلی این فرایند است که باید حتما آن را طی کنید.

مراحل اخذ هزینه و مبالغ آن تقریبا مشابه با نمونه شرکت های دیگر است. توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به ثبت مهر شرکت داشته باشید باید هزینه آن را به صورت کاملا مجزا پرداخت کنید.

معمولا این مرحله جز مراحل اصلی ثبت شرکت محسوب نمی شود و افراد به دلخواه تمایل به انجام آن خواهند داشت. در مجموع شما با در دست داشتن مبالغی در حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان این فرصت را دارید که شرکت خود را به راحتی ثبت کنید.

نکاتی در رابطه با هزینه های مرتبط با ثبت شرکت ها

معمولا بیشترین هزینه شما صرف دستمزد وکیل دادگستری می شود که از الزامات کار محسوب می شود. این مبلغ در محدوده ۲۵۰ هزار تومان است و معمولا ثابت و بدون تغییر است. در حالی که برخی دیگر از مراحل مانند ثبت نام شرکت و تنظیم اظهارنامه یا اساسنامه ممکن است با تغییراتی همراه باشند.

نکته بسیار مهمی که باید از آن اطلاع داشته باشید، قابل تغییر بودن قیمت ها است! با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است این قیمت ها در بازه های زمانی مختلف کاملا متفاوت باشند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که این مبالغ را به‌عنوان یک معیار کلی و کیفی در نظر بگیرید و برای اطلاع دقیق از قیمت‌ ها به وب سایت ثبت فردا مراجعه کنید.

ثبت فردا را امتحان کنید!

با توجه به اینکه موسسات حقوقی از وکلای قانونی، با تجربه و حرفه ای بهره می برند، این امکان را در اختیار دارند که تمام فرایندهای قانونی را با سرعت بیشتری انجام دهند. این افراد متخصص همچنین راهکارهایی را می شناسند که ممکن است هزینه ثبت شرکت را تا حدودی کاهش دهد.

بنابراین، توصیه می کنیم که تمام مراحل کار را به این افراد بسپارید. موسسه حقوقی و معتبر ثبت فردا در حوزه ثبت شرکت ها و ثبت برند آوازه بسیاری دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد