نکات مهم پیش از خرید صندلی راک

0

نکات مهم پیش از خرید صندلی راک: شاید با شنیدن نام صندلی راک تصویری از یک پیرزن کنار شومینه مشغول به بافتنی در ذهن شما تداعی می شود.

جالب است بدانید که این نوع صندلی ها علاوه بر راحتی، سلامتی جسمی استفاده کنندگان را نیز به دنبال دارد.

نکات مهم پیش از خرید صندلی راک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دلایل بسیاری وجود دارد که شما را به خرید صندلی راک ترغیب کند؛ اما علاقه مهم ترین دلیل به شمار می رود.

اگر می خواهید که صندلی مورد علاقه خود را با کیفیت بالا تهیه کنید؛ به طوری که سال های طولانی از نشستن روی آن لذت ببرید؛

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. نکاتی که باید پیش از خرید این صندلی بدانید را شرح می دهیم که بهترین خرید را انجام دهید.

بهترین صندلی راک برای خرید را بشناسید

صندلی راک یا راکینگ چیر یکی از انواع صندلی است که به دلیل حرکت گهواره ای شکل و آرام به عنوان صندلی های گهواره ای نیز شناخته می شود.

در انتهای پایه های این نوع صندلی دو بال چوبی منحنی شکل وجود دارد که به آن راکر گفته می شود. این باله ها پایه های جلویی را به پایه های عقبی متصل می کنند.

تنها دو نقطه از صندلی راک با زمین تماس دارد و این امکان را فراهم می کند که با کم ترین فشار پا حرکت گهواره ای خود را آغاز کند. حتی با حرکت نقطه ثقل کسی که روی آن نشسته نیز به جلو و عقب حرکت می کند.

این نوع صندلی ها در ابتدا تنها در فضای باز یعنی حیاط و بیرون از خانه استفاده می شد.

اما به مرور زمان سازندگان خلاقیت های متنوعی در ساخت این نوع صندلی ها به خرج دادند و باعث محبوبیت آن ها در سراسر دنیا شده اند.

به طوری که این روزها شاهد خرید صندلی راک جهت استفاده در چیدمان خانه ها به سبک های مختلف هستیم.

یک صندلی راک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها صندلی راک در مدل های متنوع تولید و عرضه می شود. طرفداران این نوع صندلی با هر سلیقه ای به سراغ آن می روند و نوع متناسب با سبک و رنگ چیدمان خانه خود را انتخاب می کنند.

اما باید توجه داشته باشید که در خرید صندلی راک علاوه بر رنگ و سبک آن نکات دیگری نیز وجود دارد. این نکات را در ادامه بررسی می کنیم.

چوب مناسب را انتخاب کنید

این که صندلی شما از چه جنسی باشد؛ نکته بسیار مهمی به شمار می رود. چوب های مقاوم و نمدار بهترین چوب هایی هستند که در ساخت صندلی راک استفاده می شوند.

درواقع به دلیل متحرک بودن این نوع از صندلی ها فشار بالایی به اتصالات آن وارد می شود و استفاده از چوب های ترد احتمال شکستگی را بالا می برد.

بهترین گزینه در خرید صندلی راک انتخاب چوب های مقاومی همچون گردو، راش یا توسکا است.

البته چوب توسکا محبوبیت بیشتری بین طرفداران این نوع صندلی در ایران دارد. این علاقه به دلیل انعطاف خوب و قیمت مناسب آن است.

اتصالات قسمت های مختلف را چک کنید

در زمان خرید صندلی راک اتصالات آن را بررسی کنید. برخی از سازنده ها از چسب به جای بست استفاده می کنند.

شاید در دید شما این نکته بی اهمیت به نظر بیاید؛ اما اگر به دنبال صندلی با کیفیت بالا و عمر طولانی هستید؛ از این نکته غافل نشوید.

استفاده از بست مقاومت صندلی را افزایش می دهد و نتیجه آن صندلی های راک ماندگار از بزرگان خانواده است.

راحتی صندلی را بسنجید

یکی از نکاتی که توصیه می کنیم که در زمان خرید صندلی راک آن را به یاد داشته باشید؛ راحتی صندلی است.

خجالت نکشید و بدون استرس از فروشنده بخواهید که به شما اجازه دهد که روی صندلی بشینید.

زمانی که روی صندلی نشستید؛ توجه داشته باشید که آرنج شما باید به راحتی روی دسته صندلی قرار بگیرد.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد؛ باله های صندلی راک است. این باله ها باید به شکلی خم شود که صندلی به راحتی تاب بخورد.

نکته بعدی تکیه گاه صندلی است که باید به راحتی به آن تکیه دهید. اگر روی صندلی احساس ناامنی نکردید و با آرامش روی آن تکان خوردید؛ از انتخاب خود مطمئن باشید.

از نشیمن صندلی راک غافل نشوید

نشیمن هر صندلی یکی از اجزایی است که راحتی و آرامش را به دنبال دارد. اگر قصد دارید که با خرید صندلی راک مدت زمان طولانی را بدون دغدغه روی آن سپری کنید؛ به نشیمن آن توجه کنید.

به طور معمول پوشش نشیمن صندلی ها از جنس پارچه است که درون آن را با فوم پر کرده اند. اگر فوم به کار رفته خیلی قطور یا سفت باشد؛

حس راحتی صندلی راک را کاهش می دهد. به این ترتیب به جرات باید گفت که بعد از مدتی از خرید خود دلزده خواهید شد و دیگر از آن استفاده نخواهید کرد.

کلام آخر

صندلی راک یکی از قدیمی ترین صندلی های موجود است که طرفداران خاص خود را دارد.

امروزه این مدل از صندلی ها در انواع مختلفی تولید می شوند. نوع کلاسیک صندلی راک قدیمی ترین مدل آن است و همچنان رونق گذشته را دارد.

این روزها شاهد سبک های مختلفی از این صندلی در بازار هستیم و این امکان برای همه طرفداران وجود دارد که از این صندلی در چیدمان خانه خود استفاده کنند.

در خرید صندلی راک باید به نکاتی توجه کنید که در متن این مقاله به آن پرداختیم.

در نهایت نیز باید بدانید که فروشگاه اینترنتی خوگر این نوع صندلی را در مدل های متنوع ارائه می دهد.

تنها کافی است که به وب سایت این فروشگاه مراجعه کنید و از خرید اینترنتی صندلی راک مورد علاقه خود لذت ببرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد