شستن پرده سفید را با چه محلولی انجام دهیم؟

0

شستن پرده سفید را با چه محلولی انجام دهیم؟ رنگ پرده ها باید به شکلی انتخاب شود که هارمونی بین وسایل دکوراسیون را حفظ کند. در این رابطه باید بدانید که رنگ سفید به دلیل هماهنگی با تمامی رنگ ها همیشه یکی از پرطرفدارترین گزینه ها بوده است. وجود پرده های سفید رنگ در هر دکوراسیونی محیط را به مراتب زبیاتر می کند.

شستن پرده سفید را با چه محلولی انجام دهیم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : زیبایی رنگ سفید قابل انکار نیست؛ ولی بدون شک همه ما از اینکه پرده های سفید زود کثیف می شوند؛ گلایه داریم. بنابراین در این نوشتار با ارائه راهکارهایی حرفه ای در باب شستن پرده سفید دل نگرانی شما را برطرف می کنیم.

محلول های مناسب جهت شستن پرده سفید

شستن پرده های سفید رنگ با دست و در ماشین لباسشویی باید براساس شرایط و قوانین به خصوصی انجام شود. در غیر این صورت عمر پرده ها به مرور کوتاه می شود و ظاهری چرک مرده پیدا خواهند کرد. بنابراین به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان راهکارهای زیر را در نظر داشته و به آن ها عمل کنید:

محلول آب و سرکه

اگر از جنس پرده اطمینان دارید؛ ظرفی متناسب با سایز پرده ها انتخاب کرده و در آن محلولی با استفاده از آب گرم و یک لیوان سرکه درست کنید. پرده ها را در محلول بخوابانید. اگر بوی سرکه برای شما آزاردهنده است؛ از آب لیمو استفاده کنید.

سپس اجازه دهید که پرده ها حداقل یک ساعت و حداکثر شب تا صبح در محلول بمانند. این کار باعث می شود که گرد و غبار و لکه ها برطرف شوند. در نظر داشته باشید که سرکه به پرده هایی با جنس کتان آسیب می رساند.

محلول آب لیمو ترش و نمک

پس از رفع گردوخاک پرده ها با جاروبرقی یا از طریق خیساندن در آب، محلولی با استفاده از آب ولرم، آب لیمو ترش و نمک آماده کنید و پرده ها را در آن بخوابانید. جهت ساخت این محلول به ازای هر دو لیتر آب دو عدد لیمو و یک فنجان نمک نیاز است.

برای افزایش قدرت پاکیزگی پودر شستشو نیز اضافه کنید. حداقل زمان لازم نیم ساعت است. پس از این زمان پرده ها را از محلول خارج کرده و آبکشی کنید. زیرا شستن پرده سفید با استفاده از این روش بسیار ساده و نتیجه بخش است.

محلول آب اکسیژنه و آمونیاک

استفاده از این محلول برای از بین بردن لکه های تیره و قدیمی بسیار کارآمد است. بنابراین در ظرفی مناسب محلولی با مقیاس یک لیتر آب، پنج قطره آمونیاک و نصف لیوان آب اکسیژنه درست کنید و پرده ها را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید.

سپس پرده ها را از محلول خارج کرده و با ماده شوینده ملایم و آب ولرم آن ها را شستشو دهید و آبکشی کنید. البته در استفاده از این محلول باید کمی احتیاط کنید. زیرا پرده های نرم و لطیف بسیار در معرض آسیب هستند.

شیر خوراکی

شیر یکی از طبیعی ترین موادی است که لکه ها را کم رنگ می کند و از بین می برد. بنابراین جهت رفع لکه های روی پرده آن ها را در شیر سرد به مدت یک ساعت قرار دهید. پس از حصول اطمینان از رفع لکه ها پرده ها را از محلول خارج کرده و با دست یا ماشین لباسشویی شستشو دهید. شستن پرده سفید و از بین بردن لکه ها به این روش کاری ساده و کم هزینه است.

محلول آب تخم مرغ آب پز و آب لیمو ترش

پس از آب پزکردن تخم مرغ آب آن را دور نریزید. زیرا این آب سرشار از کلسیم است که نه تنها هیچ آسیبی به بافت و رنگ پارچه نمی رساند؛ بلکه لکه های موجود روی پرده را از بین می برد. همچنین به ازای هر نیم لیتر آب یک عدد لیمو ترش نیاز دارید. پرده ها را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در این محلول قرار داده و سپس آن را با ماشین لباسشویی یا دست شستشو دهید.

محلول آب اکسیژنه و آب لیمو ترش

اگر دو لیوان آب را با یک لیوان آب اکسیژنه و آب یک عدد لیمو ترش مخلوط کنیم؛ محلولی به دست می آید که برای شستن پرده سفید بسیار قوی و مناسب است. بنابراین پس از تهیه حجم کافی از این محلول پرده ها را در آن قرار دهید. پس از چند دقیقه آن ها را از محلول خارج کنید و به روش معمول شستشو دهید و آب بکشید.

سدیم کربنات

اگر روش های ذکر شده به طور کامل عمل نکردند و لکه ها برطرف نشدند؛ محلول سدیم کربنات به شما توصیه می شود. در این روش برخلاف روش های دیگر به آب داغ نیاز دارید. بنابراین نصف فنجان سدیم کربنات را در مقداری آب داغ حل کنید و پرده ها را به مدت ۲۴ ساعت در آن قرار دهید. پس از یک روز پرده ها را از محلول خارج کرده و با دست یا ماشین لباسشویی شستشو دهید.

آب کربناته و نمک

اگر لکه های روی پرده به رنگ قرمز باشند؛ محلول آب کربناته و نمک در شستن پرده سفید بسیار موثر است. ابتدا محل لکه را کمی خیس کنید و نمک روی آن بریزید. سپس ۱۰ دقیقه پرده را در این محلول قرار دهید. سپس نمک را از روی لکه بردارید و آب کربناته روی لکه بریزید. پس از چند دقیقه لکه برطرف می شود.

پراکسید هیدروژن

همانطور که می دانید؛ بیشتر اوقات برای از بین بردن لکه ها از وایتکس استفاده می کنیم. از آنجایی که وایتکس به بافت پارچه آسیب می رساند؛ بهتر است که به جای آن از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. پس از انتخاب شوینده مناسب نصف پیمانه پراکسید را با آن مخلوط کنید و پرده ها را شستشو دهید. به طوری که در این روش لکه ها به طور کامل برطرف می شوند.

جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن هر گونه لکه از گذشته تاکنون یک راهکار بی نظیر محسوب می شود. این ماده نه تنها لکه ها را از بین می برد؛ بلکه در شستشوی پرده ها نقش نرم کننده دارد. بنابراین تنها کافی است که نصف فنجان جوش شیرین را به شوینده معمولی اضافه کنید و مراحل شستشو را انجام دهید.

در نهایت

در این مقاله سعی کردیم که شما را با روش هایی کاربردی جهت شستن پرده سفید آشنا کنیم. به طوری که محلول های بسیاری را برای شستن مناسب این نوع از پرده ها به شما معرفی کردیم. بنابراین از این پس با خیال راحت رنگ سفید را برای پرده های خانه خود انتخاب کنید و نگران شستشوی آن ها نباشید.

در نهایت نیز باید بدانید که سایت واش لین هر گونه اطلاعات در رابطه با شستن پرده سفید و دیگر رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد. به طوری که با برقراری ارتباط با کارشناسان ما اطلاعات بسیاری را کسب می کنید. ضمن اینکه پرده های شما را با بهترین محلول ها و کم ترین قیمت شستشو می دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد