ثبت برند خدمات بهداشتی چگونه است؟

0

ثبت برند خدمات بهداشتی چگونه است؟ ثبت برند خدمات بهداشتی از جمله اقداماتی است که صاحبان سرمایه و افراد فعال در این حیطه مجبور به انجام آن هستند. اگر بخواهیم که تعریفی دقیق از برند ارائه دهیم؛ باید بدانید که برند به نام و نشان تجاری گفته می ‌شود که تولید کننده محصول جهت احراز هویت و نوع خدمات خود آن را طراحی می کند.

ثبت برند خدمات بهداشتی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از آنجایی که ثبت برند بهداشتی طبق قانون و مقررات کشور اجباری است و هیچ محصول بهداشتی نباید بدون برند، توزیع و خرید و فروش شود؛ آگاهی نسبت به روند ثبت آن به شما بسیار کمک می کند. به طوری که سریع تر کسب و کار خود را به صورت حرفه ای آغاز می کنید. بنابراین در این مقاله ابتدا در رابطه با مزایای ثبت این نوع برند توضیحاتی را ارائه می‌ دهیم و بعد از آن به چگونگی طی مراحل ثبت می پردازیم.

چرا ثبت برند خدمات بهداشتی ضروری است؟

ثبت برند اقدامی اختیاری است و هیچ اجباری در انجام آن وجود ندارد؛ اما طبق قانون برخی از محصولات به دلیل تاثیر مستقیمی که روی پوست و سلامت افراد دارند؛ باید به طور قانونی ثبت شوند. به طوری که از این طریق نظارت بر کیفیت و عدم کپی برداری از آن ها راحت تر صورت گیرد.

همچنین کالاهای بهداشتی و محصولات آرایشی مخاطبان بسیاری دارند. به همین دلیل برندهای متفاوتی از این محصولات در بازار دیده می شود. از آنجایی که بازار این محصولات بسیار پررونق است؛ ثبت برند محصولات بهداشتی سبب می‌ شود که یک برند بین رقبا مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و این امر در افزایش عرضه و تقاضا و کیفیت محصول تاثیر بسیاری خواهد داشت.

در این رابطه باید بدانید که خدمات بهداشتی، دارویی، آرایشی، مواد غذایی و مواد شیمیایی جز محصولاتی هستند که ثبت برند آن ها اجباری است. این محصولات اگر در ایران تولید شوند یا واردات آن ها از کشوری دیگر صورت گیرد؛ باید برچسب علامت صنعتی یا تجاری داشته باشند. چنان که روی این برچسب مشخصات زیر قابل مشاهده خواهد بود:

  • اسم برند تجاری؛
  • شماره ثبت برند در ایران؛
  • نشانی کارخانه یا شرکت تولیدکننده محصول؛
  • در صورت صادراتی بودن محصول، قید کشور مبدا؛
  • شماره و تاریخ اجازه وزارت خانه جهت فروش یا ساخت این محصول در ایران.

همچنین باید بدانید که تمامی اطلاعات جهت استعلام محصول ضروری است. به طوری که کالای اصل از کپی تشخیص داده شود.

چگونه ثبت برند خدمات بهداشتی را انجام دهید؟

ثبت برند مراحل اداری متعددی دارد که باید قبل از اقدام به انجام آن اطلاعات کافی را در این خصوص کسب کنید. به همین دلیل در ادامه مراحل انجام این کار را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

  1. اولین اقدامی که باید جهت ثبت برند برای خدمات بهداشتی انجام دهید؛ استعلام آن از سایت مالکیت معنوی یا سایت ثبت اسناد رسمی کشور است. این اقدام سبب می‌شود که از تکراری نبودن نام انتخابی برند خود اطمینان حاصل کنید و بدین طریق دیگر مراحل ثبت برند را به درستی انجام دهید.
  2. در مرحله دوم بعد از استعلام باید مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای این نوع از خدمات را تهیه کنید. از آنجا که ممکن است که فرد حقیقی یا حقوقی جهت ثبت برند برای خدمات بهداشتی اقدام کند؛ مدارک مورد نیاز برای هر یک تفاوت دارد و به صورت زیر عنوان می شود:

مدارک مورد نیاز برای شخص حقیقی

  • اسکن از شناسنامه و کارت ملی؛
  • اسکن از کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در نام برند؛
  • کپی و اسکن از مجوز فعالیت برند؛
  • ارائه ده نمونه از طراحی برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر.

مدارک مورد نیاز برای شخص حقوقی

  • اسکن آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت؛
  • اسکن اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای دارای حق امضا؛
  • کپی از مجوز فعالیت شرکت؛
  • در صورت لاتین بودن نام برند اسکن از اصل کارت بازرگانی؛
  • ارائه ده تصویر از طراحی برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر.

در این رابطه باید بدانید که اسکن همه این مدارک و بارگزاری آن ها در اظهارنامه به صورت آنلاین از جمله اقدامات ضروری جهت ثبت برند این محصولات محسوب می شود.

ادامه مراحل ثبت برند خدمات بهداشتی

  1. بعد از تهیه مدارک باید آن ها را در اظهارنامه ای که در سایت اداره مالکیت معنوی قرار داده شده است؛ ضمیمه کنید و منتظر نظر کارشناسان حقوقی جهت بررسی اطلاعات خود باشید. در صورتعدم وجود مشکل در اطلاعات هویتی و مدارک، شماره اظهارنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که جهت انجام مراحل بعدی به صورت حضوری اقدامات لازم را انجام دهید. با پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه این مرحله با موفقیت به اتمام خواهد رسید و بعد از آن ابلاغیه ای به شما ارسال می شود که در زمان مشخص شده در اداره مربوطه حضور پیدا کنید.
  2. در این مرحله بعد از تکمیل اطلاعات و ارائه مدارک اصل و تطابق آن با مدارک ارائه شده در سایت، پرونده حضوری جهت ثبت برند خدمات بهداشتی تشکیل می شود. به طوری که باید آگهی آن در دو نوبت در روزنامه رسمی چاپ شود. فاصله این دو نوبت ۳۰ روز در نظر گرفته می شود. بعد از پرداخت هزینه های روزنامه و هزینه ثبت برند باید منتظر انجام آخرین مرحله از ثبت باشید. در این صورت با مراجعه حضوری به اداره مورد نظر سند و گواهینامه مالکیت برند خود را دریافت خواهید کرد.

در صورتی که به دریافت اطلاعات بیشتر و جزئی تری در خصوص ثبت برند خدمات بهداشتی نیاز دارید؛ پیشنهاد ما به شما مشاوره با وکلای حقوقی آنلاین در سایت ثبت فردا است. زیرا این افراد به صورت اینترنتی یا از طریق مشاوره تلفنی به راحتی پاسخگوی سوالات حقوقی شما خواهند بود. همچنین امکان ملاقات حضوری برای شما وجود دارد.

در نتیجه

در این مقاله گفته شد که ثبت برند خدمات بهداشتی به دلیل مزایای بسیاری که برای صاحبان برند به همراه می آورد؛ بسیار مورد توجه واقع می شود. البته باید بدانید که این محصولات به دلیل ارتباط مستقیمی که با پوست افراد دارند؛ ثبت آن ها الزامی است.

به همین دلیل در این مقاله در رابطه با چگونگی ثبت این نوع از برند توضیحاتی ارائه شد و با مدارک مورد نیاز جهت این اقدام آشنا شدید. در نهایت نیز گفته شد که اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا می خواهید که ثبت برند مورد نظر خود را به کسی بسپارید؛ بهتر است که با مشاوران ثبت فردا ارتباط برقرار کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد