استخدام وکیل در شرکت خصوصی بین المللی

0

استخدام وکیل در شرکت خصوصی بین المللی : علم حقوق در دو دسته بین المللی و داخلی تعریف می شود. حقوق بین المللی نیز دو دسته دارد: حقوق بین المللی عمومی که شامل روابط دو کشور با همدیگر و حقوق بین الملل خصوصی که به روابط اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای مختلف اشاره دارد.

استخدام وکیل در شرکت خصوصی بین المللی

در این مقاله قصد داریم شما را با وکیل در سطح بین المللی بیشتر آشنا سازیم پس با ما همراه باشید.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از جمله بخش های حقوق بین الملل که ضرورت وجود وکیل بین المللی را چند برابر می کند، تعارض قوانین است. تعارض قوانین به علت عواملی چون فرهنگ، تاریخ، سطوح اجتماعی ملت ها پیش می آید و باعث می شود که در سطوح بین المللی تصمیم گیری های حقوقی نیاز به بررسی های بیشتری داشته باشد.

وکیل در سطح بین المللی قابل صلاحیت در دادگاه های بین المللی

به طور کلی هر وکیل دادگستری که دارای مجوز وکالت در هر کشوری است، امکان حضور در دادگاه های بین المللی، نظیر دیوان کیفری بین المللی را دارد. در کشورهایی نظیر انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده، وکلای دادگستری، مهاجرت، امور مالیاتی و قراردادها و غیره هر یک به صورت تخصصی امکان قبول وکالت تنها در رشته تخصصی خود را دارند.

در کشور نیز ایران تمامی وکلای دادگستری امکان قبول پرونده های وکالت در تمامی حوزه های حقوقی را دارند. البته آن دسته از وکلایی که دارای مدرک حقوق بین الملل و حقوق تجارت باشند، شانس بیشتری برای اخذ پرونده های وکالت بین المللی دارند.

تسلط بر زبان

یکی از ویژگی هایی که وکیل در سطح بین المللی باید داشته باشد. تسلط کامل بر حداقل دو زبان زنده دنیا است. به طوری که بتواند به خوبی با دیگر شخص ثالث ارتباط برقرار کند، منظور و مفهوم حرف های وی را به خوبی درک کند و درباره منافع موکل خود به او اطلاع رسانی کند.

تسلط بر اصول حاکم

در روابط تجاری، بازرگانی، آشنایی با جامعه شناسی، روانشناسی افراد بیرون از مرز از جمله مواردی است که به موفقیت وکیل بین المللی کمک می کند. بسیاری از وکلای کم تجربه از انجام این امور غافل شده و دلیل شکست موکل خود در پرونده های خارجی می شوند.

البته باید توجه داشته باشید که تمامی این مهارت ها در کنار دانش حقوقی کافی به موفقیت یک وکیل بین المللی کمک می کند.

حوزه های تخصصی وکیل در سطح بین المللی

به طور کلی مشاور حقوقی بین المللی یا وکیل بین المللی، وظیفه ارائه مشاوره حقوقی در زمینه شرکت ها و امور قراردادی به شرکت ها و موسسات را بر عهده دارند. وقتی دو کشور می خواهند از طریق عقد قراردادهای تجاری و اقتصادی و صنعتی به گسترش روابط خود بپردازند، وکیل امور بین الملل با آگاهی از علوم حقوقی بین المللی و آگاهی از جو منطقی حاکم بر قرارداد، به دفاع از منافع موکل خویش می پردازد.

مشاور حقوقی قراردادهای بین المللی

یکی از حوزه های تخصصی وکیل بین المللی، ارائه مشاوره حقوقی در زمینه قراردادهای بین المللی است. برای موفقیت در این امر، وی باید دارای دانش کافی در زمینه های تخصصی تجارت و بازرگانی باشد تا بتواند به بهترین نحو به مدیران تجاری و بازرگانی در زمینه عقد قراردادها کمک کند.

این دانش باید به صورتی باشد که نه تنهای قواعد داخلی، بلکه آیین نامه ها، قواعد خارجی بین المللی و ضوابط داخلی کشور طرف قرار داد را نیز در برگیرد.

بر خلاف ساده انگاری بسیاری از افراد در زمینه عقد قرارداد، این مسئله یکی از اساسی ترین نقش ها را در ایجاد رابطه تجاری موفق و پایدار را بازی می کند. به علاوه در هنگام انجام مذاکرات برای عقد قرارداد، وکیل در سطح بین المللی با تسلط به حوزه تخصصی خود، مانع از پایمال شدن حقوق و منافع موکل خود می شود و از انعطاف یا سخت گیری های بیش از حد و غیر حرفه ای پرهیز می کند.

مشاور حقوقی بین المللی در امور شرکت ها

از دیگر حوزه های تخصصی وکیل بین المللی می توان به امور حقوقی شرکت ها نیز اشاره کرد. از جمله این امور حقوقی استفاده از نیروهای انسانی، مدیران خارجی و ثبت برند بین المللی در سایر کشورها است. در این حالت وکیل باید با کشور مقصد هم آشنا بوده و علاوه بر اینکه موکل خود را از فواید و خطرات این کار آگاه می سازد، وی را در جهت پیمودن بهترین و سریعترین راه برای رسیدن به هدف راهنمایی کند. با استفاده از وکیل بین المللی در این زمنیه، هزینه های شرکت ها برای پیمودن مسیر توسعه کسب و کارشنان به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

نتیجه گیری

به طور کلی وکیل در سطح بین المللی به حقوقدانی گفته می شود که اجازه وکالت در چند کشور جهان را دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند وکیل بین الملل صاحب یک پروانه معتبر در کشورهای جهان است. اما این تصور کاملا اشتباه است چرا که هر کشور قوانین مختص خودش را دارد و در واقع وکلای ایرانی پروانه معتبر از کشور ایران را دارند و در صورتی که بخواهند در کشور دیگری فعالیت کنند باید پروانه معتبر آن کشور را هم کسب کنند.

با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد می توان گفت وکیل در سطح بین المللی یک حقوقدان متخصص به شمار می رود که قادر است روش حل و فصل اختلاف های بین المللی را کنترل کند و مسئولیت تهیه و تنظیم متون حقوقی بین المللی است.

سعید شهبازی، وکیل پایه یک دادگستری شما را در امر وکالت و مشاوره در این زمنیه و هر زمینه دیگری راهنمایی می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد