میز تحریر گرد برای چه فضاهایی مناسب است؟

0

میز تحریر گرد برای چه فضاهایی مناسب است؟: میز تحریر به واسطه کاربرد بسیار مهمی که دارد، تبدیل به یکی از وسایل غیرقابل حذف در خانه ها شده است.

میز تحریر گرد برای چه فضاهایی مناسب است؟

در طراحی دکوراسیون منزل زمانی که نوبت به انتخاب میز تحریر می رسد، توجه به این نکات ضروری است:

  • توجه به ساختمان و فضایی که میز تحریر در آن استفاده می شود.
  • توجه به شکل و ساختار دیگر وسایل موجود در اطراف میز تحریر.

با یک تجدید نظر مختصر در مورد شکل و نحوه قرارگیری میز تحریر نه تنها کنترل بهتری به محیط اطراف خود دارید بلکه محل زندگی خود را تبدیل به فضای بانشاط تری می کنید.

به طور کلی سه نوع میز تحریر وجود دارد:

  • میز تحریر سنتی (چهار گوشه)
  • میز تحریر U (بخوانید یو) شکل
  • میز تحریر گرد

هر کدام از انواع میزهای تحریر مذکور کاربردهای مخصوص به خود را دارند. انتخاب نوع میز تحریر به نظر طراح منزل یا شخصی که قصد استفاده از آن را دارد، وابسته است.

در این مطلب قصد داریم که به معرفی میز تحریر و به طور ویژه میز تحریر گرد بپردازیم. برای آگاهی در مورد میز تحریر گرد و خصوصیات آن در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

میز تحریر

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : میز تحریر یکی از انواع اسباب و وسایل مورد نیاز در منازل، آموزشگاه ها, ادارات و غیره به شمار می رود.

همان طور که از نام آن برمی آید، کاربرد آن برای نوشتار مطالب است؛ اما صبر کنید؛ ممکن است با انتخاب یک میز تحریر مناسب کاربردهای دیگری برای این میز در نظر بگیرید.

همان طور که در مقدمه ذکر شد، میزهای تحریر انواع متفاوتی دارند. میز تحریر چهارگوش و مستطیل شکل، میز تحریر U شکل و میز تحریر گرد از نمونه های مختلف میز تحریر هستند.

از بین انواع مختلف میز تحریر در این نوشته قصد داریم که به بررسی میز تحریر گرد و خصوصیات مربوط به آن بپردازیم.

میز تحریر گرد

میز تحریر گرد یا دایره ای شکل یکی از انواع پرطرفدار میزهای تحریر است. شکل ظاهری این میزها بدین صورت است که یک سطح دایره ای شکل با یک قطر مشخص روی یک یا چند پایه استوار شده است.

با توجه به ایده طراح شکل قرارگیری پایه ها در زیر میز تحریر گرد ممکن است به چند شکل مختلف طراحی شود.

این میزها از نظر تنوع در اندازه، رنگ و جنس از گوناگونی برخوردار هستند. شما این امکان را دارید که با توجه به کاربردی که برای یک میز تحریر گرد در نظر دارید، نمونه متناسبی از نظر ظاهری را انتخاب کنید.

خوشبختانه امروزه فروشگاه های اینترنتی مختلفی وجود دارند که امکان ثبت سفارش و خرید انواع مختلف میز تحریر را بدون مراجعه فیزیکی به محل فروشگاه فراهم کرده اند.

در این بین فروشگاه خوگر با آدرس اینترنتی https://khooger.com/ در وب قابل دسترسی است.

این فروشگاه با ارائه تصاویر مناسب و ذکر ویژگی های کامل محصولات خود به یکی از برترین فروشگاه های مجازی در زمینه انتخاب میز تحریر و دیگر وسایل مبلمان تبدیل شده است.

برای خرید اینترنتی میز تحریر حتما به وب سایت مذکور مراجعه کنید.

فضای مناسب برای میز تحریر گرد

به هنگام انتخاب یک میز تحریر گرد نمونه های بزرگ تر آن ها به دلیل این که سطح بزرگ تری را در اختیار افراد می گذارند، وسوسه برانگیز هستند؛

اما برای انتخاب اندازه یک میز تحریر گرد باید به فضاسازی محل استفاده از آن نیز توجه کنید.

بهترین راهکار فضاسازی در این مورد فراهم آوری فضای آزاد مناسب در اطراف میز تحریر است. ایجاد فاصله ۱۲۱ سانتی متری بین میز تحریر و دیوار یا مانع مطابق استاندارد فضاسازی هست.

این فاصله عمق کافی به منظور خروج آسان تر صندلی از پشت میز را ایجاد می کند. همچنین فضای مورد نیاز پشت میز تحریر نیز به وجود می آید؛

البته این فاصله استاندارد متناسب با قرارگیری میز تحریر گرد در فضای اداری است.

در این مورد قوانین چیدمان در محل کار خانگی رعایت فاصله استاندارد ۱۲۱ سانتی متری را ملزم نمی داند زیرا فضای مورد نیاز پشت میز تحریر کمتر می شود.

از آن جایی که میز تحریر در خانه در محلی قرار می گیرد که خلوت تر از دیگر فضاهای منزل است، ایجاد فاصله استاندارد ۹۰ سانتی در فضای کار خانگی بلامانع به نظر می رسد.

نکته های بیشتر در مورد فضای مناسب میز تحریر گرد

اگر در منزل، کلاس درس یا محل کار خود باید فضایی را به میز تحریر اختصاص دهید که تعداد بیشتری از افراد (حداکثر بیست نفر) را پشت خود جای دهد، خرید میز تحریر گرد ایده ای خلاقانه به شمار می رود.

استفاده از میز تحریر گرد برای موقعیت هایی که قرار است تعدادی از افراد روی یک پروژه مشترک کار کنند، مناسب به نظر می رسد زیرا یک میز تحریر گرد فضای بیشتری را برای اجتماع افراد فراهم می کند.

همچنین به وسیله آن افراد امکان مشارکت در مباحث و برقراری ارتباط با دیگران را به بهترین نحو دارند.

این ویژگی باعث می شود که همه افراد درگیر پروژه در موقعیت یکسانی قرار بگیرند و هیچ شخصی به واسطه محل نشیمن خود جایگاه برتری را نصیب خود نکند.

خرید میز تحریر گرد با توجه به نکته ای که در بالا ذکر شد، یک تصمیم مقرون به صرفه نیز هست چراکه امکان قرارگیری چند صندلی به صورت همزمان در اطراف آن وجود دارد.

این ویژگی شما را از خرید میز تحریر جداگانه برای هر کدام از افراد خانواده بر حذر می دارد.

همین طور استفاده از میز تحریر گرد با اندازه قطر کوتاه در منازل کوچک و با فضای کم یکی از تصمیمات جالب شما به شمار می رود.

سخن پایانی

به طور خلاصه اگر قصد خرید میز تحریر را دارید، ابتدا رعایت فواصل استانداردی که طبق قوانین چیدمان و طراحی داخلی در خدمت شما قرار می گیرد، لازم است.

سپس توجه به فضا و ساختمان اطراف میز تحریر و در نظرگیری تعداد افرادی که قرار است از میز تحریر استفاده کنند از نکات ضروری برای تهیه میز تحریر به حساب می آیند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد