ثبت شرکت تضامنی در بومهن

0

ثبت شرکت تضامنی در بومهن : بومهن یک شهر زیبا و خوش آب و هوا در استان تهران است که بخشی از شهرستان پردیس محسوب می شود. قرارگیری در مسیر جاده دماوند باعث ایجاد این نوع از آب و هوا در بومهن شده است. نزدیکی این شهر به گسل تهران دلیل نامگذاری آن محسوب می شود.

ثبت شرکت تضامنی در بومهن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به اینکه بومهن زیرساخت و ظرفیت های مناسبی دارد، سرمایه گذاران این امکان را دارند که از طریق ثبت شرکت های تجاری مختلف در این شهر به سود و منافع اقتصادی مناسبی دست پیدا کنند.

شرکت های تجاری انواع مختلفی از جمله سهامی خاص و عام با مسئولیت محدود، تعاونی، نسبی، بامسئولیت محدود مختلط سهامی و غیر سهامی و تضامنی دارند. در این نوشته قصد داریم، مطالبی در خصوص ثبت شرکت تضامنی در بومهن را متذکر شویم.

ثبت شرکت تضامنی در بومهن چگونه انجام می شود؟

با وجود اینکه شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت های پرطرفدار تجاری است اما قوانین خاصی دارد که متقاضیان باید پیش از اقدام به ثبت اطلاع کافی در مورد آن کسب کنند.

قوانین شرکت های تضامنی

اگر یک شرکت تضامنی ثبت کنید، مسئولیت شما در آن شرکت محدود به میزان سرمایه شما نیست؛ به بیان واضح تر اگر شرکت قروض یا دیونی داشته باشد، طلبکاران فارغ از میزان سرمایه شما و مبلغ ریالی قرض این امکان را دارند که آن را از شما طلب کنند و خواسته آن ها کاملا قانونی است؛ بنابراین این نوع از شرکت عموما در بین اعضا یک خانواده که به یکدیگر اعتماد کامل دارند، شکل می گیرد و میزان اعتبار بسیار بالایی نیز در بین انواع دیگر شرکت ها کسب کرده است.

نکته ای که به آن اشاره شد؛ کاملا برگرفته از قانون تجارت است و در ادامه این قانون ذکر می شود که هرگونه قرار دیگر به جز همین مورد اگر بین شرکا ترتیب داده شود، غیرقابل استناد به شمار می رود.

نام شرکت

هنگام ثبت شرکت تضامنی در بومهن باید نام مناسبی برای آن در نظر بگیرید؛ در واقع هنگام تنظیم فرم ثبت آنلاین شرکت باید پنج نام مناسب پیشنهاد دهید که از بین این پنج نام یک مورد انتخاب می شود. این اسامی باید دربردارنده عبارت شرکت تضامنی و حداقل نام یکی از شرکا باشد؛ البته به جای نام دیگر اعضا شرکت از عباراتی همچون برادران یا شرکا استفاده می شود.

تعیین مدیران

مدیران معمولا براساس ضوابطی که در اساسنامه آن ذکر شده است؛ انتخاب می شوند؛ البته هنگام ثبت شرکت تضامنی در بومهن جهت انتخاب مدیر برخلاف شرکت سهامی نیازی به تشکیل مجمع عمومی نیست. شرکا از میان خود یا خارج از شرکت یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب می کنند که مدت دوره مدیریت او ممکن است، معین یا نامعین باشد.

تعداد شرکا

جهت ثبت شرکت تضامنی حداقل باید دو شریک وجود داشته باشند اما در خصوص حدنصاب عددی در قانون تجارت بیان نشده است.

آغاز ثبت شرکت تضامنی در بومهن

شرکتنامه یکی از اسناد بسیار مهم در هنگام ثبت شرکت تضامنی در بومهن است. این اسناد به شکل اوراق چاپی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسند و اطلاعات بسیاری مهمی از جمله نام، مدت، نوع فعالیت و دیگر موارد مخصوص به شرکت را در خود جای می دهند.

از دیگر مدارک مهم هر شرکت تجاری از جمله شرکت تضامنی اساسنامه به شمار می رود. این سند شامل آیین نامه داخلی شرکت است که توسط شرکا و موسسان تنظیم و امضا می شود. بحث سرمایه نیز یکی از اصلی ترین مواردی است که در هر شرکتی از جمله تضامنی باید به آن پرداخته شود. سرمایه ممکن است، به صورت نقدی یا غیرنقدی باشد.

تمامی انواع مختلف سرمایه که از این پس به عنوان سهم الشرکه به شمار می رود، باید تعیین ارزش شود. جهت تشکیل شرکت تضامنی در قانون حداقل یا حداکثری جهت سرمایه عنوان نشده است. لازم به ذکر است، میزانی از سرمایه شرکت که به صورت نقدی تعهد شده است، باید کاملا نقدی پرداخت شود و پرداخت به صورت چک و سفته قابل قبول نیست.

هزینه ثبت شرکت

به طور کلی عوامل مختلفی در تعیین هزینه کلی و تمام شده ثبت شرکت تضامنی در بومهن تاثیرگذار هستند. این هزینه ها اغلب مربوط به مدارک مختلفی از جمله: پاکت، پوشه، هزینه پستی، هزینه آگهی در روزنامه، تشکیل پرونده مالیات و دارایی و دیگر اسناد تجاری می شود. ضمن اینکه بالا بودن سرمایه اولیه شرکت در افزایش هزینه ثبت آن موثر است. برخی از افراد ترجیح می دهند، امور ثبتی خود را به وکلای موسسات مختلف واگذار کنند که این مسئله نیز هزینه مازاد دارد.

مدارک ثبت شرکت در بومهن

از هریک از مدارک اصلی شرکت شامل تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه، صورتجلسه هیات مدیره و صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که کاملا تکمیل و امضا شده است باید دو نمونه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.

فتوکپی از کلیه مدارک شناسایی تمامی اعضا شرکت شامل مدیران و شرکا باید ارائه شود. لازم به ذکر است، در مواردی که تعداد شرکا از دوازده نفر بیشتر می شود، باید هیات نظار تشکیل شود که ارائه مدارک شناسایی آن ها نیز مورد نیاز است.

گاهی فعالیتهای شرکت نیاز به اخذ مجوزهای خاصی دارد که در هنگام ثبت شرکت باید ارائه شوند.

گواهی عدم سوپیشینه و عدم اعتیاد اعضا هیات مدیره و مدیرعامل نیز از دیگر مدارکی است که حتما باید ارائه شود.

در پایان…

بومهن به عنوان یک منطقه نزدیک به شهر تهران دارای پتانسیل های فراوانی جهت راه اندازی شرکت های تجاری مختلف از جمله شرکت تضامنی است. این نوع از شرکت ها از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به این دلیل که هریک از شرکا با هر میزان از سرمایه و سهم الشرکه موظف به پرداخت قروض شرکت نیستند.

اساسنامه و شرکتنامه از جمله اصلی ترین مدارک ثبت شرکت تضامنی در بومهن هستند که در آن ها موارد مهمی از جمله اطلاعات کلی شرکت و نحوه انجام تعاملات مختلف درج می شود.

باتوجه به اینکه ثبت انواع شرکت نوعی فرآیند اداری است، هرچند از طریق سامانه های اینترنتی و به صورت غیرحضوری انجام شود، در طی مراحل آن باید به نکات مختلفی توجه شود. دقت در حس انجام مراحل موجب ثبت سریع و به موقع شرکت می شود.

با این وجود عدم آشنایی کافی با ضوابط نیز دردسرساز است؛ بنابراین امکانی وجود دارد که متقاضیان وکالت انجام امور ثبت شرکت خود را به کارشناسان زبده  همانند وکلای سایت ثبت فردا واگذار کنند. لازم به ذکر است، در صورتی که انجام این امور به موسسات ثبتی واگذار شده باشد، اصل سند وکالت نیز باید در هنگام تحویل مدارک ثبت شرکت تضامنی به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد