به موجب قانون چه افرادی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند؟

0

به موجب قانون چه افرادی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند؟ دریافت کارت بازرگانی برای افراد در حکم گواهینامه معتبری است که از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن صادر می شود. با این کارت اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت های تجاری و صادرات و واردات کالاها مجوز دریافت می کنند.

به موجب قانون چه افرادی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : افراد با اطلاع از آنچه در قوانین گمرکی کشور موجود است، با اخذ این کارت مجاز به تجارت خارجی هستند. اگر تصمیم دارید به امور تجاری بپردازید، ابتدا باید کارت عضویت دریافت کنید.

جهت دریافت کارت معتبر بازرگانی به ضوابطی نیاز دارید. در صورتی که مدارک و شرایط لازم را فراهم نکنید، کارت بازرگانی به شما تعلق نمی گیرد. در این مقاله به قوانین و شرایطی می پردازیم که مانع از اخذ کارت بازرگانی خواهد شد. با ما همراه باشید.

دریافت کارت بازرگانی

در حال حاضر برای متقاضیانی که شرایط دریافت کارت را دارند، اخذ کارت بازرگانی چندان کار مشکلی نیست. اما نکات و پیچ و خم های اداری همیشه نیازمند مشاوره و راهکار است. کارت بازرگانی به اشخاص حقیقی یا حقوقی ارائه می شود. با این کارت مجوزی برای آغاز به تجارت خارجی دریافت می کنید.

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، اگر به دنبال رفع موانع هستید و اگر به دنبال راه قانونی برای دریافت کارت هستید،  وبسایت اینترنتی ثبت فردا با کارشناسانی مجرب شما را تا حصول نتیجه هدایت می کند.

چه شرایطی باعث می شود  نتوانم کارت بازرگانی دریافت کنم؟

برای دریافت کارت بازرگانی باید شرایطی را داشته باشید. در کنار مهیا بودن شرایط فردی شما باید مدارکی که مورد نیاز است، به صورت کامل تهیه کنید. دو نکته مهم برای اقدامات اولیه وجود دارد. به موارد زیر توجه کنید.

نکته مهم اول این است که تاجر یا بازرگان باید موسسه یا شرکت خود را در دفتر تجاری به ثبت رسانده باشد. این شخص باید دارای دفاتر پلمپ شده تجاری باشد و عضویت اتاق بازرگانی ثبت محل او را قبول کرده باشد. در این صورت کارت بازرگانی برای مدیر مسئول شرکت صادر می شود.

نکته مهم دیگر سابقه فعالیت تجاری مرتبط است، ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با تجارتبسیار حائز اهمیت است. در صورتی که شرایطذکر شده در دو بند قبل را ندارید، باید مجوز تولیدی ارائه دهید. اصل مجوز تولید باید به تائید یکی از وزارتخانه های تولیدی رسیده باشد.

افرادی که برای اخذ کارت بازرگانی اقدام می کنند، باید در فرم های چاپ شده از سوی اتاق بازرگانی،  اطلاعات مرتبط و سوابق تجاری خود را به اتاق بازرگانی تحویل دهند. برای  دریافت  کارت  بازرگانی  حتما  باید سابقه  سه  سال  فعالیت تجاری  یا  تولیدی  داشته  باشید.  سه  سال  سابقه  فوق  باید  به  تایید  دو  نفر  از  افرادی که کارت  بازرگانی دارند، برسد.

در  صورتی  که مدرک  تحصیلی در  رشته  تجارت  ارائه  دهید،  باید گواهی  اتاق  بازرگانی  و  صنایع  و  معادن  ایران  را دریافت کنید. اگر یکی این مدارک تائید شده را تهیه نکرده باشید، در روند صدور و دریافت کارت بازرگانی با مشکل مواجه خواهید شد.

چه کسانی به موجب قانون نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند؟

به موجب قانون ماده ۷ آئین نامه مربوط به صدور کارت بازرگانی، اشخاص حقیقی و حقوقی در ایران  که شرایط زیر را داشته باشند، قادر نیستند کارت بازرگانی دریافت کنند. این شرایط در بندهای زیر توضیح داده می شود.

سابقه ارتکاب جنایت

به موجب قانون افرادی که سابقه ارتکاب جنایت دارند، افرادی که از سوی مراجع قضایی حکم قطعی دریافت کرده اند، یا افرادی که از تمام یا پاره ای از حقوق اجتماعی خود محروم شده اند، حق دریافت کارت بازرگانی ندارند. در واقع سابقه ارتکاب به جنایت یکی از مهم ترین دلایلی است که شما را از فعالیت عای تجاری منع می کند. یکی از مدارک مهمی که باید برای اخذ کارت ارائه دهید، گواهی عدم سوءپیشینه است.

افراد ورشکسته

اگر در کاری که در گذشته به آن می پرداختید، موفقیت آمیز نبوده است و عنوان ورشکستگی در پرونده ثبت شده است، جهت اخذ کارت با مشکل مواجه می شوید. به موجب قانون افرادی که در شغل و حرفه خود ورشکسته شده اند و در حال حاضر امور مربوط به آن را تصفیه نکرده اند و همچنین ورشکستگان به تقصیر و تقلب مجوز لازم برای دریافت کارت بازرگانی را از خود سلب کرده اند.

فساد اخلاقی

افرادی که سابقه فساد اخلاقی و سوءاستفاده دارند، کارت بازرگانی برای آنها صادر نمی شود. به موجب قانون اگر افرادی با تخلف کارت بازرگانی دریافت کرده باشند، در هر مرحله ای که ثابت شود شرایط و مدارک ارائه شده خلاف واقع بوده است، کارت ابطال و مراتب به سازمان های زیربط گزارش داده خواهد شد.

کلام آخر

اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت تجاری در چهارچوب قوانین ایران مکلف هستند، قوانین را اجرا کنند. اولین قانون برای شروع تجارت دریافت گواهینامه معتبر است.

در خال حاضر عنوان این گواهینامه معتبر در ایران کارت بازرگانی است. شرایطی که در بالا ذکر شد، شرایط منع قانونی دریافت کارت هستند. همچنین  افرادی  که  در  استخدام  رسمی  سازمان ها  و  نهاد های  دولتی  هستند، برای دریافت کارت محدودیت دارند.

اشخاص غیر ایرانی فقط به شرطی می توانند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند، که اقامت معتبر داشته باشند و مجوز پروانه کار برای آنها صادر شده باشد. همچنین کشور آنها نیز عمل متقابل صدور کارت برای بازرگانان ایرانی را انجام داده باشد.

اگر کارت برای شما صادر شده باشد و سپس مشخص شود به هر دلیلی شرایط دریافت کارت را ندارید و ضوابط دریافت کارت را رعایت نکرده اید، به موجب قانون وزارت بازرگانی نسبت به ابطال کارت شما اقدام خواهد کرد.

اگر با راهکارهای قانونی و روند امور اداری برای دریافت کارت بازرگانی با مشکلی مواجه شدید، یا سوالی در این زمینه داشتید، با کارشناسان حرفه ای ثبت فردا در ارتباط باشید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد