مراحل ثبت شرکت در ورامین

0

مراحل ثبت شرکت در ورامین فرایندی است که شامل مراحل مختلف اعم از تهیه مدارک، اظهارنامه، شرکت نامه و ارسال آن ها به اداره کل ثبت شرکت ها در این شهر می شود.

مراحل ثبت شرکت در ورامین

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر به دنبال گسترش ایده خود هستید و مراحل ابتدایی ثبت شرکت را پشت سر می گذارید؛ باید نکاتی را بدانید و در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید.

به همین منظور کسب آگاهی در زمینه مراحل ثبت شرکت در ورامین، روش های انجام این کار و نحوه سپردن کارها به موسسات حقوقی، بسیار حائز اهمیت است.  بنابراین در ادامه این نوشتار به شرح مختصری از این امور پرداخته و سعی در معرفی و آموزش آن ها داریم.

مراحل ثبت شرکت

جهت انجام این کار باید نخست موضوع مورد فعالیت شرکت، نوع تجاری آن، سهامداران و نحوه تقسیم سهام بین آن ها و مواردی از این دست را مشخص کنید.

در این مرحله استفاده از کارآزمودگان موسسات حقوقی که به خوبی با این کار آشنا هستندو تجربه مناسبی در این امور دارند؛ پیشنهاد می شود. در این رابطه موسسه حقوقی ثبت فردا با بهترین متخصصان و وکلا در این زمینه آماده خدمت رسانی به صاحبان مشاغل و مدیران  شرکت ها است. در ادامه جهت آشنایی شما مراحل ثبت شرکت را بررسی می کنیم.

انتخاب موضوع

از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در ورامین انتخاب موضوع است. زمانی که  موضوعی را برای شرکت خود انتخاب می کنید؛  به فعالیت و هدف های آن جهت می دهیدو به نوعی برنامه ای خاص جهت کسب سود و افزایش سرمایه مدنظر دارید.

قوانینی جهت تعیین موضوع شرکت ها وجود دارد که باید از آن ها پیروی شود. موضوع شرکت را پس از اینکه انتخاب شد؛ باید در اساسنامه بدون شک و شبهه و کاملا روشن قید کرد.. این امر اختیارات مدیران و شرکا را به خوبی تصریح می کند.

موضوع شرکت نیز باید پیرو برخی قوانین باشد. به عنوان مثال شرکتی که تاسیس شده است؛ هدف و موضوع آن نباید با اخلاق نیک و عرف جامعه مغایر باشد. در چنین حالتی شرکت مجوز فعالیت دریافت نمی کند.

انتخاب نوع شرکت

شرکت ها دو دسته بندی کلی تجاری و غیرتجاری دارند. شرکت های تجاری نیز به هفت نوع تقسیم می شوند که هر یک  از این قالب ها در نحوه مدیریت، تقسیم سود و سهام، مسئولیت شرکا وغیره  با یکدیگر تفاوت دارند.

نوع شرکت را باید بر اساس موضوع و گرایش شرکا نسبت به نوع تقسیم سرمایه انتخاب کرد؛ البته نحوه مدیریت نیز در این امر دخیل است.

۷ نوع شرکت های سهامی به قرار زیر هستند:

  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

نخست به نوع سرمایه گذاری، تعداد شرکا، موضوع شرکت، نحوه مدیریت   آن و اختیارات موردنظر بیاندیشید  و سپس در رابطه با  نوع شرکت تصمیم بگیرید. معمولا پس  از مدتی بنا به هر دلیل نوع شرکت قابل تغییر است؛ اما این کار با  صرف وقت و طی همین مراحل برای بار دیگر  انجام می شود.

انتخاب شرکا

از دیگر مراحل ثبت شرکت در شهر ورامین انتخاب شرکای مناسب است. متناسب با نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید؛ باید شرکای خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال  در شرکت های اشخاص که هر شریک در قبال تمام بدهی های شرکت مسئول است؛ باید  شرکا یکدیگر را به خوبی بشناسند.

از طرفی حداقل ممکن و تعداد کل شرکا در انواع مختلف شرکت ها متفاوت است. به طوری که در ادامه تعداد شرکا در هر نوع شرکت را بیان می کنیم.

  • شرکت های نسبی، مسئولیت محدود، تضامنی و مختلط غیرسهامی: حداقل ۲ نفر شریک.
  • شرکت های سهامی خاص و مختلط سهامی: حداقل ۳ نفر شریک.
  • شرکت های سهامی عام: حداقل ۵ نفر شریک.
  • شرکت های تعاونی: ۷ نفر شریک نیاز دارند.

بهتر است بدانید که هیچ حداکثری در این زمینه وجود ندارد.

انتخاب نام

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مراحل ثبت شرکت در ورامین و شهرهای دیگرانتخاب نامی مناسب است که در عین معرفی موضوع فعالیت شرکت، جامع و مانع بوده واعتبار پیدا کند. در نام برخی شرکت ها باید نوع شرکت نیز ذکر شود و در برخی دیگر نام یکی از شرکا باید بیان شده باشد.

نامی که برای شرکت انتخاب می شود؛ باید پیرو قوانینی خاص باشد. از جمله این قوانین به موارد زیر اشاره می شود:

  • ریشه فارسی، ثبت شده در فرهنگ معین یا دهخدا.
  • حداقل ۳ سیلاب.
  • انطباق با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم مشابهت گمراه کننده با اسامی ثبت شده پیشین.
  • و بسیاری موارد دیگر

تهیه مدارک موردنظر

تهیه و تنظیم مدارکی که عامل اصلی احراز هویت شرکت به شمار می روند؛ مهم ترین گزینه در لیست مراحل ثبت شرکت در ورامین به شمار می رود. فعالیت های حقوقی، قراردادها، قوانین و تمام عملیات های شرکت بر پایه احراز هویت آن شکل می گیرند که این امر به تنظیم دقیق مستندات و مدارک شرکت وابسته است.

مدارک موردنیاز

  • ارائه کارت ملی، شناسنامه و مدارک شناسایی درخواست کننده ثبت شرکت در ورامین، اعم از مدیر یا مدیران، سهامداران و بازرسین.
  • ارائه مجوز فعالیت در صورت لزوم.
  • مدارک تحصیلی مربوطه در مواقعی که به آن ها نیاز باشد.
  • گواهی عدم سو پیشینه مدیر یا مدیران و بازرسین، با انقضای کمتر از ۶ ماه.

مهم ترین اسناد مربوط به ثبت شرکت در ورامین، شرکت نامه و اساسنامه است.

نام نویسی در سایت مربوط به اداره ثبت شرکت ها در ورامین

پس از اسکن کل مدارک و مستندات و اظهارنامه مربوطه باید آن ها را در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری کرده یا به یکی از شعب این اداره در شهر ورامین مراجعه کنید. این کار به منزله تایید ثبت شرکت نیست و باید منتظر نتایج بررسی کارشناس مربوطه بمانید. اگر از طریق سامانه  جهت ثبت شرکت خود اقدام می کنید؛ باید شماره پیگیری خود را یادداشت کنید.  به این کد در دفعات مراجعه بعدی به سامانه نیاز خواهیدداشت .

ممکن است که سرپرست مربوطه بنا بر وجود اشکال در هر یک از مراحل ثبت شرکت، اخطاری با مدت معین برای شما ایجاد کند. شما موظف هستید که این هشدار را تا پیش از موعد مقرر برطرف کنید. در غیر این صورت احتمال دارد که کل فرآیند ثبت شرکت شما لغوشود.

در این نوشتار خواندیم

مراحل ثبت شرکت در ورامین را در این نوشتار خواندیم و با هر یک به تنهایی آشنا شدیم. گفته شد که مرحله انتخاب موضوع از دید تشکیل بدنه شرکت ضرورت دارد. نوع شرکت را باید بر اساس موضوع مربوطه مشخص کرد. شرکتها  در نحوه انتخاب سهامداران، تقسیم سود و زیان، روش همکاری هر سهامدار در دیوان شرکت وغیره با یکدیگر تفاوت دارند.

پس از تعیین قالب یا نوع شرکت باید شرکا را انتخاب کرد. از آنجایی که سرمایه هر شریک در اختیار شرکت قرارگرفته است و در سود و زیان مربوطه دخیل می شود؛ باید در انتخاب شریک دقت کرد. انتخاب نام از دیگر مراحل مهم ثبت شرکت در ورامین است. نام باید مانع و جامع بوده و با فعالیت شرکت متناسب باشد. در نهایت نیز باید بدانید که متخصصین سایت ثبت فردا، ثبت شرکت را به بهترین شکل ممکن در هر شهری انجام می دهند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد