فرش کلاسیک آشپزخانه چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

0

فرش کلاسیک آشپزخانه چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ این روزها چیدمان و دکوراسیون خانه برای همه اشخاص امری مهم محسوب می شود. آشپزخانه که از آن به عنوان قلب خانه نیز یاد می کنند و برای اغلب خانم های ایرانی بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند، انتخاب سبک و دکوراسیون خاص برای آشپزخانه امری ضروری است. در چیدمان آشپزخانه به هر سبکی فرش از مهم ترین اجزا دکوراسیون به حساب می آید.

فرش کلاسیک آشپزخانه چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چیدمان به سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین چیدمان ها در میان خانم های ایرانی است؛ اما ممکن است در ذهن شما این سوال تداعی شود که فرش کلاسیک آشپزخانه چه نوع فرشی است و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله می خواهیم راجع به برخی خصوصیات فرش کلاسیک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا خرید این نوع از فرش ها برای شما ساده تر شود.

فرش کلاسیک چیست؟

به طور کلی فرش کلاسیک به فرش های قدیمی و سنتی گفته می شود. در ادبیات فارسی لغت کلاسیک به معنای درجه یک، عالی و مرغوب است. در حیطه فرش و قالی از واژه فرش کلاسیک جهت نمایش فرش هایی با طرح های سنتی و قدیمی استفاده می شود.

این نوع از فرش ها با وجود سنتی بودن از رنگ های ملایم و آرامش بخش نیز برخوردار هستند که امکان استفاده در همه نوع دکوراسیونی را به کاربر می دهد.

فرش کلاسیک در چه نوع دکوراسیونی استفاده می شود؟

تاثیر فرش بر دکوراسیون آشپزخانه امری بسیار مهم است زیرا یک فرش متناسب با محیط به زیبایی سبک معماری ما می افزاید و در عین حال استفاده از فرشی که تناسب با محیط مورد استفاده را ندارد، فضا را نازیبا و شلوغ جلوه می دهد.

معمولا از فرش کلاسیک در دکوراسیون های با سبک کلاسیک استفاده می شود؛ اما امروزه با توجه به محبوبیت سبک های مدرن استفاده از فرش های کلاسیک با طرح های خلوت تر و رنگ های آرام و خنثی در این سبک از منازل را شاهد هستیم.

نکات مهم در خرید فرش کلاسیک آشپزخانه

با ذکر نام فرش های کلاسیک در ذهن بسیاری از افراد فرش های دست بافت تداعی می شود؛ اما باید توجه داشت که امروزه این نوع از فرش ها در دو نوع ماشینی و دست بافت تولید می شوند. این سبک از فرش ها طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلفی دارند.

در انتخاب فرش آشپزخانه باید نکات بسیاری را در نظر بگیرید؛ از این رو ما در ادامه متن این مقاله به شما اطلاعاتی در رابطه با این نکات می دهیم.

ابعاد فرش

ابعاد فرش از نکاتی است که در هنگام خرید فرش باید به آن دقت کنیم. این مسئله خیلی مهم است که فرشی بخرید که از آشپزخانه شما نه خیلی بزرگتر باشد و نه خیلی کوچکتر.

از نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید، هندسه آشپزخانه شما است؛ به طور مثال اگر آشپزخانه شما مستطیلی است، از فرش های باریک که طول بیشتری دارند، استفاده کنید.

همچنین در صورتی که آشپزخانه شما بزرگ است و میز ناهارخوری در آن قرار دارد، بهتر است ابعاد فرش خود را به گونه ای انتخاب کنید که فضای زیر میز ناهارخوری به همراه صندلی ها را فرا بگیرد.

رنگ فرش

دقت داشته باشید که در انتخاب رنگ فرش کلاسیک آشپزخانه باید رنگ های موجود در آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. به شما توصیه می کنیم که از انتخاب فرش هایی با رنگ روشن در آشپزخانه خودداری کنید. با توجه به این که رفت و آمد در آشپزخانه زیاد است، از رنگ های روشن استفاده نکنید که شاهد کثیفی زود به زود فرش خود نشوید و نیاز به شستشو زیاد نداشته باشد.

جنس فرش

همیشه توصیه می شود که در خریداری فرش محلی را که می خواهید از آن استفاده کنید، در نظر بگیرید؛ چون پاخور فرش ها بسیار مهم هستند.

آشپزخانه از آن جهت که پاخور بالایی دارد، نسبت به فرش های دیگر بیشتر شسته می شود. اگر فرش شما کیفیت پایین داشته باشد، خیلی زود شکل و فرم خود را از دست می دهد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که فرش هایی با کیفیت مناسب را خریداری کنید.

فرش ها در جنس های مختلف آکریلیک، پلیپروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این ها وجود دارند. هر کدام از این جنس فرش ها ویژگی های خاص خود را دارا هستند.

  • فرش آکریلیک: این نوع از فرش ها بسیار بادوام هستند و با قرارگیری در معرض آفتاب زیبایی خود را از دست نمی دهند.
  • فرش های پلی پروپیلن: فرش هایی از این جنس تنوع رنگ بالایی دارند.
  • فرش های پلی استر: این نوع فرش ها از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار هستند.
  • فرش دست بافت ابریشم: این نوع از فرش ها با وجود قیمت بالا از ظرافت زیادی نیز برخوردار هستند.

البته برای آشپزخانه که محلی پر رفت و آمد است استفاده از فرش های ظریف را توصیه نمی کنیم و به جای آن بهتر است از مدل های ضخیم و بادوام بیشتر استفاده شود.

کلام آخر

در این مقاله توضیح مختصری در رابطه با فرش های کلاسیک ارائه دادیم و شما را با این سبک از فرش ها آشنا کردیم. برای خرید فرش کلاسیک آشپزخانه اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید، تطابق سبک این نوع از فرش با دکوراسیون آشپزخانه خود است.

همچنین در خرید این نوع از فرش ها به نکات بسیاری باید توجه کرد که شامل رنگ، ابعاد، جنس فرش ها می شود. تلاش کردیم که در متن این مقاله اطلاعات خوبی در رابطه با این نکات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فروشگاه سرای ابریشم با ارائه فرش ها در سبک های مختلف و طرح و رنگ های متنوع گزینه مناسبی برای خرید فرش است. شما عزیزان این امکان را دارید که با مراجعه به وب سایت این فروشگاه به آدرس سرای ابریشم از خدمات متنوعی که برای مشتریان خود در نظر گرفته است، بهره مند شوید؛ همچنین این فروشگاه امکان خرید اینترنتی فرش کلاسیک را برای کاربران خود فراهم کرده است.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد