ثبت شرکت مواد شیمیایی

0

ثبت شرکت مواد شیمیایی : شرکت در تعریف ساده از حداقل دو نفر تشکیل است که هدف خاصی دارند و با سرمایه ای معین برای هدفی برنامه ریزی می کنند. شرکت ها به طور کلی یا خصوصی یا دولتی هستند. زمینه فعالیت و هدف هر شرکت نیز باعث تفاوت آن با دیگر شرکت ها می شود.

ثبت شرکت مواد شیمیایی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طور کلی هر شرکت در پی تولید محصول یا ارائه خدماتی برای جامعه است. ثبت هر شرکت مراحل خاص خود را دارد؛ مثلا جهت ثبت شرکت مواد شیمیایی باید برای کسب مجوزهای مربوطه اقدام کرد. در ادامه نوشتار با انواع شرکت ها و مراحل ثبت آنها بیشتر آشنا می شویم.

شرکت دولتی یا عمومی

هدف از تأسیس این شرکت ها ارائه خدمات به مردم کشور به شمار می آید. بیش از ۵۰ درصد سهام این شرکت ها متعلق به دولت است و بودجه آنها توسط مالیات مردم تأمین می شود. این شرکت ها در اختیار دولت و ارگان های دولتی هستند و سوءاستفاده از آنها امکان پذیر نیست.

شرکت خصوصی

مالک این شرکت ها شخص حقوقی یا حقیقی غیردولتی است. هدف تأسیس چنین شرکت هایی کسب سودی به شمار می رود که به سهامداران آن شرکت تعلق می گیرد؛ البته این شرکت ها نیز خدمات و محصولات خود را به جامعه ارائه می کنند و در زمینه تولید اشتغال نیز اهمیت دارند.

انواع شرکت ها

شرکت ها بر حسب میزان سرمایه و سهم مسئولیت سهام داران چند نوع هستند:

شرکت سهامی عام

قسمتی از سرمایه این نوع شرکت از طریق فروش سهام به مردم تأمین می شود؛ این کار از طریق بورس اوراق بهادار صورت می پذیرد.

شرکت سهامی خاص

همه سرمایه این شرکت در ابتدا توسط سهام داران تأمین می شود. سهام این شرکت قابل خرید و فروش در بورس اوراق بهادار نیست؛ ولی مردم امکان خرید آن را دارند. در این شرکت مسئولیت سهام داران در مورد بدهی های شرکت منحصر به میزان سهام آنها است.

شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت تجاری با همکاری دو یا چند نفر تشکیل می شود. هر یک از افراد بدون اینکه سرمایه به قطعات سهام تقسیم شده باشد، به میزان سرمایه ای که دارند، مسئول تعهدات شرکت هستند. عبارت (با مسئولیت محدود) نیز باید در عنوان شرکت آورده شود.

شرکت تضامنی

در این شرکت که بین دو یا چند نفر جهت امور تجاری تأسیس می شود، مسئولیت تضامنی برقرار است؛ به این معنی که اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی و تعهدات شرکت کافی نباشد، هر کدام از اعضا مسئولیت پرداخت کل قروض شرکت را دارند. هر قرار و پیمانی به غیر از این در برابر شخص سوم ملغی اعلام می شود و بی تأثیر است. عبارت (شرکت تضامنی) و حداقل نام یکی از شرکا باید در عنوان شرکت بکار رود.

شرکت مختلط غیر سهامی

این شرکت نیز جهت امور تجاری با نامی مخصوص بین یک یا چند شریک ضامن و چند شریک مسئولیت محدود تأسیس می شود. شریک ضامن در ازای تمام بدهی ها مسئول است؛ ولی شریک مسئولیت محدود تنها به میزان سرمایه ای که می گذارد، مسئولیت دارد.

شرکت مختلط سهامی

این شرکت تحت عنوانی مخصوص بین چند شریک سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود. سرمایه شریک ضامن به شکل سهام درنمی آید و او در قبال همه بدهی هایی که ممکن است، بالغ بر سرمایه باشند، مسئول به حساب می آید.

سرمایه شریک های سهامی به صورت قطعات سهامی در می آید و مسئولیت آنها در قبال بدهی ها به میزان سهام آنها بستگی دارد. عبارت (شرکت تضامنی) و حداقل نام یکی از شرکای ضامن باید در عنوان شرکت آورده شود.

شرکت نسبی

این شرکت نیز شرکتی تجاری با نامی مخصوص بین یک یا چند نفر است. مسئولیت هر شخص نسبت به سرمایه او در شرکت تغییر می کند. در نام شرکت عبارت (شرکت نسبی) و حداقل نام یکی از شریک ها باید قید شود.

ثبت شرکت مواد شیمیایی

شرکت های شیمیایی در زمینه تولید محصولات نفت و گازی فعالیت می کنند. مواد شیمیایی آن دسته از مواد هستند که از طریق تغییر شکل یا عملیات قسمتی از هیدروکربورهای گاز و نفت با مواد دیگر به وجود می آیند.

این شرکت نیز همانند سایر شرکت ها نیاز به ثبت دارد. به این طریق شرکت ممکن است با سایر ارگان ها و مؤسسات پیمان نامه ببندد؛ بنابراین کلیه فعالیت های آن قانونی می شوند.

این شرکت ها اغلب به شکل شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص به ثبت می رسند. جهت ثبت شرکت مواد شیمیایی نخست باید حوزه فعالیت شرکت، تعداد شرکا و سهم هر یک از آنها مشخص شود؛ سپس برای ثبت شرکت هایی که در زمینه نفت و گاز فعالیت دارند، از مراجع مربوطه مجوز گرفت.

مراحل ثبت شرکت مواد شیمیایی سهامی خاص:

  • حداقل ۱۰۰ هزارتومان سرمایه اولیه.
  • سپرده گذاری حداقل ۳۵ درصد از سرمایه در حساب اصلی شرکت.
  • وجود حداقل ۳ نفر عضو و ۲ نفر بازرس جهت ثبت شرکت سهامی خاص.

مدارک مورد نیاز این فرآیند در برگیرنده: کپی برابر اصل همه مدارک شناسایی اعضا اقرارنامه شرکت که تمام اعضا آن را امضا کرده باشند، دو جلد اساسنامه با امضای همه سهامداران، مدارک و گواهی بانکی مبنی بر سپرده ۳۵ درصدی در حساب شرکت، گواهی عدم سو پیشینه همه اعضا و بازرسان شرکت، مجوزهای کسب شده و غیره است.

مراحل ثبت شرکت مواد شیمیایی مسئولیت محدود:

  • حداقل دو نفر عضو.
  • حداقل ۱۰۰ هزارتومان سرمایه.
  • تعهد جهت پرداخت همه سرمایه.

مدارک مورد نیاز این کار نیز شامل: کپی برابر اصل همه مدارک شناسایی اعضا، گواهی سو پیشینه همه اعضا، دو برگ شراکت نامه و دو جلد اساسنامه با امضای همه سهامداران، مجوزهای کسب شده و غیره.

پس از طی مراحل و تهیه مدارکی که ذکرشد، کافی است به سامانه اداره ثبت شرکت ها سر بزنید و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی اقدام به ثبت شرکت خود کنید.

گذران این مراحل نیاز به صرف وقت و آشنایی با قوانین دارد. یکی از روش های ثبت شرکت بدون دردسر و در زمان کم کمک گرفتن از مؤسسات حقوقی مربوطه است. مؤسسه ثبت فردا با ۲۰ سال پیشینه در گستره ثبت انواع شرکت، برند و علائم تجاری آماده همکاری با شما و ثبت هر نوع شرکتی است.

خدمات آنلاین ارائه شده توسط این شرکت شما را از مراجعه فیزیکی معاف می کند و امکان اعمال دقت بیشتر در کارهای ثبتی را برای شما فراهم می آورد.

در این نوشتار

به بررسی انواع شرکت ها پرداختیم و از تفاوت بین آنها گفتیم. میزان سرمایه، خرید و فروش سهام و روش واگذاری آن شامل این تفاوت ها می شوند. اگر در پی ثبت شرکت هستید، باید ابتدا موضوع و هدف خود را از این کار مشخص کرده و سپس شرکا و بهره هر یک را معین کنید.

در ادامه ثبت شرکت مواد شیمیایی را بررسی کردیم و مراحل و مدارک مورد نیاز برای این کار را نام بردیم. در پایان از سایت ثبت فردا حرف زدیم که همه این کارها را برای شما انجام می دهد و در زمینه ثبت شرکت سابقه ای طولانی و درخشان دارد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد