ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

0

ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی : ریسندگی جزو اولین و ابتدایی ترین صنایعی است که انسان ها از دیر باز آن را ابداع کرده اند. این حرفه که در واقع فرایند تبدیل و تغییر شکل الیاف به نخ است، سابقه بسیار طولانی دارد.

ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

به گزاش اینترنتی مجله دکوکده : از هزاران سال پیش انسان هایی خلاق به این نتیجه رسیدند که اگر دسته ای الیاف را موازی کنند، کش و تاب دهند، تراکم و سایشی که بین الیاف به وجود می آید، باعث گره خوردگی و ایجاد ارتباط تنگ تر آن ها می شود و رشته ای بسیار مقاوم تر را تشکیل می دهد که ما امروزه آن را به عنوان نخ به کار می بریم. این عمل تحت عنوان ریسندگی تعریف می شود.

تیم متخصص موسسه ثبت فردا با استفاده از تجربه یکی از مجرب ترین و کارآزموده ترین کادرهای موجود در زمینه خدمات حقوقی با ارائه مشاوره رایگان و دریافت حداقل کارمزد و در کمترین زمان ممکن به انجام اقدامات لازم جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی و قالب های دیگر برای علاقه مندان می پردازد و آماده خدمت رسانی است.

دلایل و لزوم وجود شرکت ریسندگی

شرکت هایی که موضوع کارکرد و انجام فعالیت آن ها ریسندگی و نساجی به شمار می رود را ممکن است در همه تقسیم بندی های شرکت های تجاری که توسط قانون تجارت معرفی شده اند، به ثبت رسانید. همانطور که می دانید، تولید البسه و پارچه های با کیفیت و گوناگون به وجود نخ و الیاف با کیفیت بسته است.

از این رو وجود شرکت های ریسندگی در قالب تولید نخ های با کیفیت یکی از ضروری ترین و اساسی ترین گام ها برای تولید انبوه لباس های کشور و صادرات آن به کشور های دیگر است. از طرف دیگر وجود این شرکت ها در داخل کشور باعث چرخه پولی بیشتر در اقتصاد کشور می شود که این امر به شکوفایی هر چه بیشتر آن می انجامد.

منظور از شرکت تضامنی چیست؟

شرکت تضامنی شرکتی است که مسئولیت شرکا و سرمایه داران اولیه در آن محدود به خود سرمایه نیست بلکه بر پایه اعتبار شخصی شرکا تاسیس می شود. مسئولیت شرکا در شرکت های تضامنی نسبت به بدهی های احتمالی شرکت نامحدود است.

یعنی در صورت بروز مشکلات و گرفتاری هایی نظیر ورشکستگی در صورتی که دارایی و اندوخته شرکت تضامنی برای تامین و پرداخت خسارت کافی نباشد، تمام شرکا لازم است که برای پرداخت تمامی بدهی های باقی مانده شرکت از دارایی های شخصی خود جهت پرداخت قروض و تعهدات شرکت استفاده کنند.

از همین حیث شرکت تضامنی از جهت اعتبار در راس تمام شرکت های تجاری قرار می گیرد و با توجه به اهمیت شخصیت شرکا و هیئت مدیره در این شرکت ها معمولا شرکت های تضامنی در میان افراد یک خانواده  یا نزدیکان و آشنایان تاسیس می شود.

کاربردها و نقاط عطف شرکت تضامنی

از مهم ترین نقاط مثبت شرکت های تضامنی این است که امنیت زیادی را برای طرفین معامله ایجاد می کند چراکه تمامی شریکان آن متعهد و متضمن شده اند که بدهی های شرکت را تا سقف حدود آن بپردازند؛ درنتیجه طرف معامله گر با خیالی راحت تر با شرکت های تضامنی به تجارت و کار می پردازد.

چون علاوه بر سرمایه شرکت این امکان را دارد تا به سراغ یک به یک شرکا برود تا جایی که تمام طلبش را وصول کند. به همین سبب شرکت تضامنی به اندازه زیادی نگرانی طرف های معامله را پایین می آورد. از طرفی به علت همین ویژگی طرف معامله کننده یعنی مدیر عامل و هیات مدیره شرکت تضامنی نیز کار راحتی در جلب اطمینان طرف معامله خود دارند و به دلیل اعتبار بالای خود ممکن است، تسهیلات قابل قبولی نیز از بانک های طرف معامله دریافت کنند.

نقطه منفی شرکت های تضامنی

از طرف دیگر انگیزه افراد نیز در زمینه سرمایه گذاری در شرکت های تضامنی پایین است زیرا اگر بر حسب هر اتفاقی مشکلی پیش بیاید که شرکت به سمت ورشکستگی پیش برود، فرد سرمایه دار علاوه بر سرمایه ای که در شرکت به کار گذاشته است و امکان دارد که کل دارایی های خود را نیز جهت وصول مطالبات طلبکاران و پرداخت بدهی های شرکت پیش بگذارد.

اقدامات لازم جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

به منظور ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی اول از همه ضروری است تا شرکت نامه بر طبق قانون تنظیم شده و در آن به موارد زیر اشاره شود:

  • نام شرکت ریسندگی
  • موضوع شرکت
  • مدت شرکت
  • میزان و اندازه سرمایه و سهم الشرکه هر یک از شریکان چه وجوه نقدی و چه وجوه غیر نقدی آن ها
  • ذکر نام شریک یا شرکا
  • چگونگی تقسیم سود و زیان شرکت و همچنین مسائل دیگری که بر طبق اساسنامه ارائه شده باشد.

مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

  1. وجود دو نسخه شرکت نامه پر شده
  2. وجود دو نسخه تقاضانامه پر شده
  3. وجود دو نسخه اساسنامه پر شده
  4. وجود دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی بنیانگذاران
  5. وجود دو نسخه صورت جلسه هیات مدیره
  6. در موقعیت هایی که ثبت شرکت نیاز به مجوز رسمی داشته باشد، ارائه اصل مجوز فعالیت از مراجع مربوطه ضروری است.
  7. وجود اصل گواهی عدم سو پیشینه از طرف تمامی اعضا هیات مدیره و مدیر عامل
  8. ارائه نمونه برابر با اصل مدارک شناسایی احراز هویت کلیه شریکان، مدیران و اعضای هیات ناظر (در موقعیت هایی که تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد.)
  9. در صورتی که اقدامات مربوط به ثبت شرکت ریسندگی توسط وکیل شما انجام شود، وجود اصل وکالتنامه وکیل دادگستری لازم و ضروری است.

کلام آخر

ریسندگی جز اولین و ضروری ترین صنایعی است که انسان ها دست به اختراع آن زده اند. امروزه در سراسر کشور شرکت های ریسندگی زیادی در قالب های گوناگون تاسیس شده است و در حال فعالیت هستند. ما در این مقاله شما را با صنعت ریسندگی، ضرورت وجود آن، شرکت های تضامنی، نقاط عطف و ضعف آن و همچنین ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی آشنا کردیم.

علاقه مندان به ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی با کمک بهترین و مجرب ترین کارشناسان موسسه ثبت فردا با مراجعه به سایت ثبت فردا از خدمات گوناگون و متنوع کادری متخصص بهره مند می شوند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد