ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

0

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد : جزیزه کیش در استان هرمزگان واقع شده است و از بخش های جنوبی کشور ایران محسوب می شود. این جزیره از شمال به کشور ایران و از شرق به تنگه هرمز و از جنوب به امارات راه دارد. این منطقه از جمله مناطق آزاد اقتصادی است که ثبت شرکت در آن مزایای فراوانی دارد؛ به همین جهت بسیاری از افراد علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود در این منطقه هستند.

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به اینکه شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند؛ تاسیس هر یک از آن ها شامل قوائد و قوانین خاصی است که باید به آن توجه شود. با این وجود در تمامی موارد موسس مزایا و امتیازات خاصی را دریافت می کند.

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد چگونه انجام می شود؟

جزیره زیبای کیش که یکی از قطب های تجاری کشور ایران به شمار می آید، از نقطه نظرهای فراوانی توسط سرمایه گذاران بررسی می شود و آن را به یکی از پرطرفدارترین مناطق جهت شروع کسب و کارهای مختلف تجاری مبدل کرده است.

پیش از اینکه با ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد که به انواع مختلفی انجام می شود، آشنا شوید؛ باید از مزایا آن باخبر باشید.

مزایا ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

یکی از عوامل اقتصادی که موجب کاهش سود حاصل از تاسیس شرکت می شود؛ پرداخت مالیات است. نکته جالب توجه در ثبت شرکت در مناطق آزادی همچون کیش معافیت مالیاتی به حساب می آید. این معافیت جهت تمامی فعالیت های تجاری به مدت پانزده سال ادامه دارد.

از آن جهت که ورود و خروج اتباع خارجی در مناطق آزاد بدون وجود ویزا انجام می شود، امکان ثبت شرکت برای این دسته از افراد بسیار آسان است.

علاوه بر معافیت مالیاتی معافیت گمرکی نیز شامل حال سرمایه گذاران در این مناطق می شود. فراوانی نیروی کار جوان و باانگیزه در جزیره زیبای کیش نیز از جمله فواید ثبت شرکت است. واردات و صادرات در مناطق آزاد بسیار ساده تر از شهرهای دیگر انجام صورت می پذیرد.

از جمله مزایا دیگر نیز به حمایت کامل از سرمایه گذاران خارجی و اجازه سرمایه گذاری بدون هیچگونه محدودیت اشاره می کنیم. ضمن اینکه اتباع خارجی این امکان را دارند که در مناطق آزاد شرکتی تاسیس کنند که تمامی اعضا و شرکا آن خارجی باشند.

بانک های مناطق آزاد تسهیلات مناسبی را به اشخاصی که در این منطقه اقدام به ثبت شرکت کرده اند، اختصاص می دهند.

ثبت انواع شرکت در کیش و مناطق آزاد

با توجه به اینکه شرکت های تجاری به هفت نوع مختلف تقسیم می شوند؛ لازم است که به نحوه ثبت و قوانین و ضوابط ثبت شرکت در انواع مختلف آن آگاهی پیدا کنید.

با مسئولیت محدود

همانند دیگر مناطق ایران در مناطق آزادی همچون کیش نیز ثبت شرکت با مسئولیت محدود طرفداران بیشتری نسبت به دیگر انواع شرکت تجاری دارد. جهت ثبت این نوع باید مدارک زیر را آماده کنید.

شرایط و مدارک

دو نمونه از اساسنامه و شرکتنامه که به امضا تمامی شرکا رسیده باشد.

مدیر عامل، بازرسین و تمامی اعضا هیات مدیره باید مدارکی از جمله گواهی عدم اعتیاد و عدم سوپیشینه کیفری را ارائه کنند. نسخه کپی برابر اصل از تمامی مدارک هویتی شرکا شامل کارت ملی و شناسنامه از جمله مدارک اصلی است.

جهت ثبت شرکت باید آگهی در همین رابطه در روزنامه رسمی به چاپ برسد و اصل و کپی آن را ارائه دهند. جهت انجام فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش باید از سوی سازمان منطقه آزاد این بخش مجوزات لازم اخذ شود. صورت جلسه ای به همراه مهر و امضا مدیران و شرکا باید ضمیمه پرونده به ثبت برسد.

سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت های سهامی است که تمامی سرمایه آن باید توسط موسسین تامین شود. با توجه به اینکه عده ای علاقه مند به ثبت این نوع شرکت در منطقه آزاد کیش هستند، باید به موارد زیر توجه کرد.

شرایط و ضوابط

ارائه اساسنامه و اظهارنامه شرکت در دو نسخه که تمامی اعضای شرکت و سهامداران آن را امضا کرده باشند.

ارائه کپی از مدارک هویتی بازرسین و کلیه سهامداران که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود و گواهی عدم سوپیشینه کیفری و عدم اعتیاد.

تحویل دو نسخه صورت جلسه تنظیمی توسط هیات مدیره و مجمع عمومی موسسین که به امضای تمامی اعضا رسیده باشد.

افتتاح یک حساب در یکی از بانک های منطقه آزاد کیش و واریز دست کم سی و پنج درصد از سرمایه شرکت در آن.

تحویل مجوز مربوط به فعالیت اقتصادی در جزیره زیبای کیش.

تضامنی

شرکت تضامنی نوعی است که در آن شرکا به طور کامل ضامن پرداخت قروض و دیون هستند.

ضوابط و مدارک

گواهی عدم اعتیاد مدیرعامل و تمامی اعضا شرکت.

ارائه شرکتنامه و تقاضانامه در دو نمونه که تمامی شرکا آن را امضا کرده باشند.

تحویل کپی برابر اصل تمامی مدارک شناسایی مدیرعامل و اعضا شرکت.

ارائه مجوز انجام فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد کیش که باید از سازمان مربوطه اخذ شود.

صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و جلسه هیات مدیره شرکت.

مراحل ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

جهت ثبت شرکت در مناطق آزاد بهتر است؛ از کمک و تجربیات ثبت فردا کمک بگیرید. در این صورت دفترچه مخصوص به ثبت شرکت در مناطق آزاد در اختیار شما قرار می گیرد که باید توسط اعضا امضا شود.

باید نامی مناسب با فعالیت های شرکت در نظر بگیرید که در این خصوص نیز متخصصان ثبت فردا راهنمایی های لازم را به شما می دهند.

هزینه های ثبتی شرکت باید واریز شود و پس از آن تشکیل پرونده انجام می شود.

در ادامه وکلای ثبت فردا از جانب شما به شرکت سرمایه گذاری، مدیریت بازرگانی و دیگر ارگان ها مراجعه کرده و مجوز موقت انجام فعالیت های اقتصادی در خصوص ثبت شرکت را اخذ می کنند.

مجوز موقت به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی به چاپ می رسد.

در پایان

منطقه آزاد کیش به غیر از جاذبه های گردشگردی فراوانی که دارد، از نقطه نظر اقتصادی نیز بسیار مورد توجه است. از این جهت که پرداخت مالیات و گمرک در این منطقه شامل معافیت می شود و امکانات مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است.

باتوجه به گستردگی انواع شرکت های تجاری سه نوع از پرطرفدارترین انواع ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد شامل سهامی خاص، بامسئولیت محدود و تضامنی توضیح داده شده است که از این میان نوع با مسئولیت محدود پرطرفدارترین است. در خصوص ثبت انواع شرکت ثبت فردا راهکارهای سریع و هوشمندانه ای را به شما ارائه می دهد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد