اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری در کاشان

0

اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری در کاشان : کاشان یکی از شهرستان های ارزشمند کشور است که هر ساله محصولات مختلفی همچون انواع عرقیجات و صنایع دستی و کارگاهی را به دیگر نقاط کشور و جهان ارسال می کند.

اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری در کاشان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : البته صنایع دستی تنها بخشی از تولیدات ارزشمند این بخش است؛ موارد دیگری همچون صنایع خودروسازی، فولاد، صنایع نفتی و غیره نیز از جمله فعالیت های اقتصادی کاشان هستند.

نکته ای که تمامی صاحبان مشاغل باید به آن توجه داشته باشند؛ این است که جهت انجام هرگونه فعالیت اقتصادی قانونی و موفق باید اقدامات لازم جهت ثبت برند یا علامت تجاری انجام شود. در غیر این صورت، آینده مشاغل به احتمال زیاد با مشکلات ناخواسته مواجه خواهدشد.

ثبت علامت تجاری در کاشان به چه منظوری انجام می شود؟

ثبت علامت تجاری در شهر کاشان همانند هر شهر دیگر امتیازات خاصی را برای اشخاص حقیقی یا حقوقی مالک برند فراهم می کند.

  • یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص ثبت برند یا علامت تجاری وجود دارد؛ جلوگیری از سواستفاده های احتمالی است. به این جهت که تا پیش از ثبت برند هر شخصی قادر است که فعالیت های شما را به نام خود به مشتریان معرفی کند.
  • مورد بعدی مربوط به مشتریان می شود. بدون شک مشتریان محصولات یک برند معتبر را با اطمینان خاطر بیشتری استفاده می کنند. به این دلیل که از قانونی بودن و کیفیت محصولات آن مطمئن هستند.
  • ثبت برند یا علامت تجاری دست صنعتگران را جهت بازاریابی و معرفی بیشتر و بهتر خود به دیگران باز می گذارد.
  • مدارک مربوط به ثبت علامت تجاری در کاشان از جمله ملزوماتی است که جهت دریافت نمایندگی و دریافت وام و تسهیلات بانکی مورد نیاز است.
  • اگر برند شما ثبت شود؛ امکان حضور در بازارها و مارکت های جهانی و صادرات به کشورهای دیگر برای محصولات شما فراهم خواهد شد.
  • در آخر نیز مهم ترین امتیازی که ثبت برند جهت تولیدات انجام می دهد؛ این است که موجب تمایز محصولات در بازار خواهدشد که فعالیت های مجموعه اقتصادی را هدفمند خواهدکرد.

مدارک ثبت علامت تجاری در کاشان

هر علامت تجاری در یکی از گروه های صنایع شیمیایی، فلزی، لوازم فنی و صنعتی، موادغذایی و محصولات کشاورزی، لوازم ورزشی و بازی، مصنوعات مختلف از جمله نساجی جای می گیرد. لازم است بدانید که اشخاص حقیقی و حقوقی هر یک قادر به ثبت علامت تجاری هستند؛ اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد.

درواقع همانگونه که هنگام ثبت برند حقیقی، برند به نام شخص و در ثبت برند حقوقی به نام شرکت یا موسسه درنظر گرفته می شود؛ مدارک هر یک نیز با دیگری متفاوت است.

حقیقی

  1. فتوکپی برابر اصل از مدارک هویتی متقاضی شامل کارت ملی و شناسنامه و کارت بازرگانی او.
  2. معرفی تصویر مناسب از علامت تجاری تصویب شده در اندازه ۱۰×۱۰.
  3. تحویل وکالتنامه شخص متقاضی در صورتی که امور خود را به وکیل واگذار کرده باشد.

حقوقی

  1. فتوکپی از مدارک هویتی مدیرعامل شرکت شامل کارت ملی و شناسنامه.
  2. فتوکپی از آگهی تاسیس شرکت به همراه مشخصات کلی آن.
  3. فتوکپی برابر اصل از مجوزهای شرکت از جمله جواز تاسیس و پروانه بهره برداری.
  4. فتوکپی برابراصل شده از کارت بازرگانی که باید به نام شرکت یا مدیرعامل شرکت، صادر شده باشد.
  5. ارائه مهر شرکت.
  6. درصورت حضور وکیل جهت انجام امور باید وکالت نامه ارائه شود.

مراحل ثبت علامت تجاری در کاشان

  • تمامی مدارک به این جهت آماده می شوند که در نهایت با تحویل آن ها ثبت علامت تجاری در کاشان انجام شود. هر شخص حقیقی یا حقوقی در صورت تمایل به ثبت برند باید ابتدا از مراجع قانونی جهت استعلام برند اقدام کند. طی استعلام مشخص می شود که برندی به این نام، عنوان یا طرح ثبت نشده است. اگر نتیجه استعلام مثبت باشد؛ باید برند دیگری را انتخاب کنید که قابل ثبت باشد و در صورت منفی بودن باید مراحل ثبت را پیگیری کنید.
  • مراجعه به وب سایت اداره مالکیت معنوی به آدرس و درج اطلاعات شخصیت حقیقی یا حقوقی و مشخصات مربوط به برند مرحله بعد ثبت شرکت در شهر کاشان است.
  • حفظ و نگهداری کد پیگیری که پس از اتمام مراحل ثبت به کاربر ارائه می شود.
  • کارشناسان مدارک را بررسی می کنند و در صورت تایید دستور انتشار آگهی نوبت اول را درج می کنند. این موضوع در سامانه اداره مالکیت معنوی به شخص اطلاع داده می شود که پس از آن باید جهت تشکیل پرونده فیزیکی به اداره مراجعه کرده و هزینه های لازم را نیز پرداخت کند. بخشی از این هزینه ها شامل انجام دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی ثبت علامت می شود.
  • در آخرین مرحله مالک برند به اداره مالکیت معنوی در کاشان جهت دریافت سند علامت خود مراجعه می کند.

خطاهای احتمالی هنگام ثبت برند

اخطار نقص یکی از خطاهایی است که پس از بررسی پرونده شما امکان بروز آن وجود دارد و زمانی اتفاق می افتد که نقصی در پرونده موجود باشد. در این صورت باید در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام کنید.

در صورت بروز خطا رد پرونده ثبت برند برخی از عوامل همچون تشابه برند مورد نظر با علائم تجاری دیگر یا انتخاب علائم یا کلمات گمراه کننده باید برطرف شوند. دقت کنید که پس از این نیز تایید علامت شما به سختی صورت می گیرد. بنابراین از ابتدای امر قوانین مربوطه را به طور کامل رعایت کنید.

نتیجه گیری

ثبت برند علامت تجاری در کاشان فرآیندی است که جهت قانونی شدن فعالیت های یک مجموعه تولیدی یا اقتصادی در شهرستان کاشان انجام می شود. با توجه به اینکه این شهرستان پتانسیل های تولیدی بسیاری دارد؛ در صورت ثبت برند مالک از امتیازات فراوانی بهره مند خواهدشد.

از جمله مهم ترین این امتیازات جلب اعتماد و اطمینان مشتریان به شمار می رود که از تمامی موارد ارزشمندتر است. به این دلیل که یک بازار هدف قوی و پرطرفدار همان چیزی است که تمامی تولیدکنندگان جهت آینده کاری خود آرزو می کنند.

جهت ثبت علامت تجاری به گردآوری مدارک خاصی نیاز است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود. پس از ارائه اینترنتی این مدارک در خصوص امکان ثبت برند شما تصمیم گیری می شود. این بررسی که به وسیله کارشناسان انجام خواهد شد؛ منجر به دریافت اجازه ثبت یا رد آن می شود. البته در صورت رد با رفع نواقص این مشکل مرتفع خواهدشد.

اگر قصد دارید که مراحل ثبتی علامت تجاری خود در شهرستان زیبای کاشان را به وکیل واگذار کنید؛ سایت ثبت فردا بهترین و خبره ترین افراد را به شما معرفی خواهد کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن این مراحل را به انجام خواهندرساند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد