ابعاد فرش کلاسیک اتاق خواب

0

ابعاد فرش کلاسیک اتاق خواب : فرش از لوازمی است که علاوه بر کاربرد  جنبه تزیینی نیز دارد. افراد بیشتر زمان خود را در اتاق خواب سپری می کنند؛ به همین دلیل توجه به راحتی و زیبایی این بخش از منزل مهم است.

ابعاد فرش کلاسیک اتاق خواب

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش ها به تعریف فضاها کمک می کنند. رنگ، طرح و ابعاد فرش کلاسیک اتاق خواب به فضا جان می دهد. آیا خرید فرش کلاسیک از انتخاب های شما است؟

چه ابعاد فرش کلاسیک در اتاق خواب مناسب است؟

آیا پایه های تخت، میز و کمدها باید روی فرش قرار بگیرند؟

جهت نظافت آسان تر اتاق خواب خود بهتر است از چه ابعاد فرش استفاده کنیم؟

تمام این سوالات در هنگام خرید فرش کلاسیک به ذهن می رسند. سایت سرای ابریشم در راستای راهنمایی مشتریان در هنگام خرید مطالب مفید و مختصری را ارایه می کند؛ همچنین امکان خرید اینترنتی فرش ها با ابعاد و شکل های مختلف به منظور خرید آسان وجود دارد.

مستطیل پر مخاطب ترین فرش کلاسیک اتاق خواب

فرش اتاق خواب باید دارای رنگ و طرحی متناسب با سبک دکور و وسایل آن باشد؛ در این صورت به دکوراسیون اتاق شما رنگ و لعاب خاصی می دهد.

به علت رفت و آمد کمتر در اتاق های خواب فرش ماندگاری بیشتری دارد. فرش های پرز بلند با تراکم بالا حس گرمی و صمیمیت بیشتری به محیط می دهند.

سایز فرش در تزیین فضا از عوامل تاثیرگذار به شمار می رود. ابعاد استانداردی که در فرش های مستطیل وجود دارند عبارتند از:

  • فرش های ۱۲ متر مربع یا ۳×۴
  • فرش های ۹ متر مربع یا ۵/۲ × ۵/۳
  • فرش های ۶ متر مربع یا ۲×۳
  • قالیچه ها ۵/۱ × ۲۵/ ۲ متر مربع

البته در قالیچه ها از اصطلاحات سه یا چهار متر مربع نیز استفاده می شود؛ همچنین ابعاد بزرگتری از فرش های ماشینی مانند ۲۴ (۶×۴)، ۱۸ (۵×۵/۳) و ۱۵ (۳×۵) متر مربع به طور محدود تولید می شوند.

تا جای ممکن از ابعادی استفاده کنید که فرش کلاسیک اتاق خواب زیر تخت نرود. این کار به شما کمک می کند که مرز مشخصی در فضای مورد استفاده ایجاد شود. فرش های ۶ متری در اتاق خواب انتخاب مناسبی هستند.

همچنین با رعایت این نکته در اتاق های بزرگ مجبور نیستید از فرش های بزرگ تری استفاده کنید؛ این یعنی صرفه جویی در هزینه.

فرش های مربع

ابعاد فرش به مواردی مانند چیدمان مبلمان و اثاثیه و مساحت محل مورد استفاده بستگی دارد. گاهی امکان استفاده از فرش های مستطیل در اتاق خواب وجود ندارد.

در این شرایط فرش های مربع شاید راه کار خوبی باشند. پهن کردن لوزی گونه جهت فرش کلاسیک اتاق خواب هم جالب است و در کف اتاق خواب خودنمایی می کند. بطور کلی در دو حالت ممکن است به چیدمان اتاق با فرش پرداخت.

  1. اگر وسایل را به طور کامل نزدیک به دیوار و مانند زوایای آن قرار دهیم، یعنی زوایای قائمه در آن رعایت شوند، در این حالت لوازمی مانند تخت و کمد و میز تحریر در کنار باشند و در وسط فرش را یا در همان شکل یا لوزی پهن کنید. در این حالت نظم موجود در اتاق به طور کامل مشهود است.
  2. در این حالت وسایل اتاق بدون توجه به دیوار و زوایا چیده می شوند و فرش به عنوان محل ثقل قرار می گیرد؛ البته در این مورد نوعی عدم نظم وجود دارد که در اتاق جوانان شاید مناسب باشد.

در فرش های مربع نوعی تقارن به سبب وجود اضلاعی برابر وجود دارد. بهترین نوع چیدمان با این فرش ها قرارگیری فرش در مرکزیت دکوراسیون و دیگر وسایل به دور آن است. دوباره باید دقت شود که پایه های وسایل روی فرش قرار نگیرند.

ابعاد استاندارد در فرش های مربع ۱×۱، ۵/۱×۵/۱، ۲×۲ و ۵/۳ × ۵/۳ هستند.

فرش های گرد و بیضی

در فضاهای کوچک اتاق خواب ها انتخاب فرش گرد خیلی به نوع چیدمان کمک می کنند. در اتاق خواب کودک و نوجوانان این نوع فرش ها به دلیل کمی فضای خالی مناسب هستند.

ابعاد فرش های گرد از فرش های مربع برگرفته شده است و با توجه به قطر آن ها در اندازه های ۱، ۵/۱، ۲، ۵/۲ و ۳ متر وجود دارند؛ البته در برخی اندازه ها این نوع فرش ها دارای طرح های محدود هستند و کمتر تولید می شوند.

آیا دوست دارید که در اتاق خواب خود از فرش های مستطیل استفاده کنید؛ ولی گوشه های آن به زیر پایه های تخت و کمد می روند؟ انتخاب مناسب برای شما پهن کردن یک فرش بیضی است. ابعاد فرش کلاسیک اتاق خواب که به صورت بیضی تولید می شوند، متفاوت هستند. این فرش ها به دلیل عدم یکسانی در طول و عرض مانند فرش های مستطیل در اندازه های ۱۲، ۹، ۶ و ۴ متر مربع وجود دارند.

سخن آخر

فرش به نوعی از لوازم تزیینی در خانه ها به شمار می آید؛ البته جزو جدایی ناپذیر در خانه های ایرانی است. اغلب افراد دوست دارند که از فرش در اتاق خواب خود استفاده کنند زیرا احساس گرمی و آرامش ایجاد می کند.

ابعاد و سایز فرش بر قیمت فرش ها تاثیر می گذارند. فرش کلاسیک اتاق خواب ابعاد و اشکال متفاوتی دارد؛ مستطیل، مربع، گرد و بیضی از موارد موجود در بازار ها هستند. هر کدام از این اشکال نیز ابعاد مختلفی دارند که انتخاب اندازه به مساحت اتاق خواب بستگی دارند.

خدمات مختلفی مانند معرفی برندهای معتبر در تولید فرش و امکان مشاهده مشخصات انواع فرش و خرید اینترنتی فرش کلاسیک در سایت سرای ابریشم ارایه می شود. با استفاده از این خدمات با آسودگی خیال فرش مناسب محل زندگی و کار خود را انتخاب کنید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد