قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی

0
آیا در رابطه با لوازم و قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی اطلاعی دارید؟ در مورد انواع آن چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که هر یک از آن‌ها از چه قطعاتی تشکیل شده است؟ لوازم و قطعات یدکی راهسازی انواع مختلفی دارند. به طوری که می‌توان به قطعات زیربندی، قطعات موتوری، قطعات برقی، قطعات هیدرولیک، انواع ناخن‌آلات، انواع فیلترها، انواع گیربکس، انواع صفحه‌جات، انواع واشرها، انواع چارشاخه وغیره اشاره کرد.

قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : هر یک از این قطعات با مارک‌هایی همچون کوماتسو، کاتریپلار، ولوو، هیتاچی، هیوندایی، موتورکمنز و دویس ZL وغیره ساخته شده است. البته هر یک از این موارد خود به انواع دیگری تقسیم می شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم که در رابطه با ویژگی های آن ها توضیح دهیم. با ما همراه باشید که در رابطه با هر یک از قطعات اطلاعاتی به دست آورید.

قطعات زیربندی

یکی از انواع قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی قطعات زیربندی است. این قطعات از جمله مهم ترین قطعات ماشین آلات راه‌سازی به شمار می روند. زیربندی از جمله تجهیزاتی است که برای بیل مکانیکی و بلدوزر چرخ زنجیری استفاده می‌شود. زیربندی یکی از اجزا تمامی قطعات مکانیکی به شمار می‌رود. این قطعات اقسام مختلفی دارند که شامل زنجیربلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، زنجیر کامل، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و تین، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت می‌شود. عملکرد تمامی این قطعات یکسان است. به طوری تفاوت آن‌ها تنها در ابعاد آن‌ها مشاهده می شود. عاملی که باعث تعویض قطعات می‌شود و استفاده از لوازم یدکی را افزایش می‌دهد؛ فرسودگی و آسیب دیدگی ‌آن‌ها است. افراد پس از تهیه ماشین آلات راهسازی ایرانی، از آن به مدت چند سال استفاده می‌کنند. به طوری که به جای اینکه هزینه بیشتری صرف کنند و یک ماشین جدید بخرند؛ هزینه را کاهش داده و تنها قطعه زیربندی آن را تعویض می‌کنند.

زنجیر کامل

زنجیر کامل شامل یک بسته کامل کفشک است که برای بلدوزر و بیل مکانیکی استفاده می‌شود. زنجیر باعث حرکت در تمامی شرایط و انواع خاک‌ها می‌شود. این قطعه یکی از قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی است.

رولیک

رولک وسیله‌ای است که زنجیر را به محرکه‌های مکانیکی متصل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که حرکت زنجیر روان باشد.

تیغه

این وسیله به لبه جلویی ماشین متصل می‌شود که شکاف حجم خاک و زمین را ایجاد کند. این قطعه یکی از قطعات ماشین آلات راهسازی ایرانی به شمار می رود که در تعمیر این ماشین ها تاثیر به سزایی دارد.

لینک

لینک از اتصالاتی تشکیل شده است که تمام قطعات مربوط به زیربندی را به یکدیگر وصل می‌کند. به طوری که این قطعه دارای قسمت های کوچکتری است.

کفشک

کفشک‌ها روی لینک‌ها سوار می‌شوند که کل بدنه زنجیر را تشکیل دهند. اصطکاکی که بر زمین ایجاد می‌شود؛ توسط این کفشک‌ها است. این قطعه یکی از قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی به شمار می رود که افراد بسیاری جهت تعمیر ماشین ها آن را تهیه می کنند.

بوش و تین

وسیله‌ای است که کفشک‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند. به طوری که اگر این قسمت دچار مشکل شود؛ کفشک ها نیز به درستی عمل نمی کنند.

دنده اسپراکت

به چرخ دنده بزرگی که به بخش عقبی زنجیر چرخ متصل می‌شود؛ دنده اسپراکت گفته می‌شود. این قطعه نیز یکی از قطعات ماشین آلات راهسازی است که با در اکثر مواقع با تهیه آن مشکل ماشین شما برطرف می شود.

ناخن

به جز کوچک باکت یا مخزن فلزی ناخن گفته می‌شود. ناخن به لبه‌ جلویی باکت متصل می‌شود که به داخل لایه‌های خاک نفوذ کرده و از این طریق حجم خاک را جابه جا کند.

قطعات موتوری

قطعات موتوری یکی دیگر از قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی به‌شمار می‌روند که انواع گوناگونی دارد. به طوری که ما به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم.

سر سیلندر

سر سیلندر از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. آلیاژ آلومینیوم مزیتی دارد که از آهن سبک تر است و از رسانایی حرارتی بهتری برخوردار است. به طوری که خنک کننده راحت‌تری به شمار می رود. بهترین راه این است که سرسیلندر را به صورت آنلاین از سایت‌های خرید ماشین آلات راهسازی تهیه کنید.

میل لنگ

میل لنگ یک میله چرخان است که حرکت متقابل پیستون‌ها را به حرکت چرخشی تبدیل می‌کند. از میل لنگ در موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌شود. جنس میل لنگ ها از فولاد است.

میل سوپاپ

نام دیگر این قطعه میل بادامک است. به دلیل بادامک‌هایی که بر میل بادامک قرار دارد؛ به این عنوان نامگذاری شده است. وظیفه‌ اصلی این قطعه باز و بسته کردن سوپاپ ورودی و خروجی محسوب می شود. عواملی که آسیب به میل سوپاپ را به همراه دارند؛ افت فشار روغن یا کمبود روغن است.

پیستون

پیستون تعدادی استوانه توخالی است که یک سر آن بسته و سر دیگر باز است. به طوری که از طریق شاتون به میل لنگ وصل می شود. قطر پیستون در قسمت سرباز بیشتر است.

بوش موتور

بوش یک قطعه استوانه‌ای و توخالی است که داخل حفره‌هایی که در بدنه سیلندر وجود دارند؛ قرار می‌گیرند. حرکت پیستون به شکلی است که داخل بوش اتفاق می‌افتد.

یاتاقان

یاتاقان یک قطعه ماشین است که حرکات را تنها به حرکات موردنظر محدود می‌کند و اصطکاک بین بخش‌های حرکتی را کاهش می‌دهد. طراحی یاتاقان ممکن است که به صورتی باشد که تنها به شکل خطی حرکت کند یا حرکاتی چرخشی به دور محور ثابت شده‌ای داشته باشد. اکثر یاتاقان‌ها حرکت مطلوب را با کاهش اصطکاک راحت می‌کنند. یاتاقان به عنوان یکی از قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی در فروشگاه های اینترنتی قطعات ماشین آلات راهسازی به فروش می رسد.

قطعات هیدرولیک

قطعات هیدرولیک شامل پمپ‌های پیستونی، پمپ‌های دنده‌ای، کارتریجی، شیرفرمان، روتور، سوپاپ فشارشکن، شارژ پمپ، سرو موتور پمپ فرمان و غیره است که در ادامه هر یک را به شما معرفی می کنیم.

پمپ‌های پیستونی

پمپ‌های پیستون دستگاه‌هایی با دوام و نسبتا ساده وجود دارند. پیستون اصلی از پیستون، محفظه و یک جفت دریچه تشکیل شده است.

پمپ‌های دنده‌ای

پمپ‌های هیدرولیکی انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها پمپ‌های دنده ای است. پمپ‌های دنده‌ای دو نوع پمپ دنده ای داخلی و خارجی دارند. پمپ دنده‌ای دارای یک پوسته است که درون این پوسته‌ها دنده‌ها نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند و این قرارگیری به صورتی است که باعث حرکت و انتقال مایعات می‌شود. حرکتی که پمپ‌های دنده‌ای دارند؛ به صورت چرخشی است.

پمپ‌های کارتریجی

پمپ های کارتریجی یکی از قدیمی‌ترین پمپ‌های هیدرولیکی است. نیروی گریز از مرکز در این پمپ‌ها با دوران شفت پمپ ایجاد می‌شود. تیغه‌های درون پمپ که داخل شیار قرار گرفته اند؛ بر اثر نیروی گریز از مرکز به سمت خارج کارتریج حرکت می‌کنند. یکی از قطعات مورد استفاده به عنوان قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی پمپ‌های کارتریجی است.

نتیجه گیری

در این مقاله در رابطه با انواع قطعات یدکی ماشین آلات راهسازی صحبت کردیم و بیان کردیم که این قطعات را به صورت آنلاین از سایت‌های خرید ماشین آلات راهسازی تهیه کنید. ماشین‌آلات راهسازی انواع گوناگونی دارند که به قطعات زیربندی، قطعات موتوری، قطعات برقی، قطعات هیدرولیک، انواع ناخن‌آلات، انواع فیلترها، انواع گیربکس، انواع صفحه‌جات، انواع واشرها، انواع چارشاخه و غیره اشاره کردیم. هر یک از این قطعات خود به قطعات دیگری تقسیم‌بندی می‌شوند که برای مثال برای قطعات زیربندی به زنجیر کامل رولیک  تیغه لینک کفشک بوش و تین دنده اسپراکت ناخن اشاره شد. در نهایت نیز متوجه شدید که بهترین راه جهت خرید این قطعات و تعمیر صحیح ماشین آلات راهسازی، مراجعه به سایت روت کالا است. به طوری که نه تنها در زمان بلکه در پرداخت هزینه نیز صرفه جویی می شود. اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد