فرش وینتیج دستبافت

0

فرش وینتیج دستبافت : به فرش های کهنه نمایی که امروزه بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند؛ فرش وینتیج گفته می شود. از آنجایی که فرش های پاخورده و کهنه جلوه زیباتری به مکان های دیدنی و برخی از دکوراسیون منازل می دهند؛ تولید فرش به این شکل رواج یافته است.

فرش وینتیج دستبافت

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در واقع فرش ها زمانی که توسط افراد یا کارخانه ها تولید می شوند؛ با استفاده از روش ها و نیروی های متخصص ویژگی های فرش کهنه را پیدا می کنند. شما نیز اگر از آن دسته افراد علاقه مند به فرش های کهنه نما هستید؛ با ما همراه باشید که به شما نشان دهیم فرش وینتیج بهترین نوع فرش کهنه نما است.

بهترین فرش وینتیج

به طور کلی فرش های وینتیج به دو نوع دستبافت و ماشینی تقسیم می شوند. فرش های ماشینی وینتیج به صورتی هستند که در کارخانه های فرش بافی تولید می شوند؛ سپس در همان کارخانه یا مراکز مربوطه با استفاده از ابزار و روش های بخصوص به فرش وینتیج تبدیل می شوند.

اما بهترین فرش وینتیج، فرش های دستبافت هستند که توسط افراد و بدون استفاده از ماشین آلات فرش بافی، بافته می شوند. سپس این فرش ها را به مراکز مخصوص برده و نیروهای متخصص این مراکز در فرش ها ساییدگی، پوسیدگی، رنگ رفتگی وغیره را ایجاد می کنند. به شکلی که در نهایت فرش دستبافت وینتیج به این صورت به بازار عرضه می شود. جهت آشنایی بیشتر با بهترین فرش وینتیج در ادامه با ما همراه باشید.

انواع فرش وینتیج دستبافت

همانطور که می دانید فرش ها بر اساس رنگ، متراژ، طرح، نقش، جنس وغیره به انواع مختلفی تقسیم می شوند. فرش های وینتیج  نیز به مدل های مختلفی بر اساس معیارهای ذکرشده تقسیم می شوند. جهت آشنایی بیشتر شما، در ادامه مدل های فرش دستبافت را توضیح می دهیم.

طرح فرش دستبافت وینتیج

فرش های وینتیج بر اساس اینکه در کدام منطقه و توسط چه کسانی بافته شده باشند؛ طرح های متنوعی دارند. از جمله طرح های فرش وینتیج می توان به طرح کاشان، طرح ترک، طرح عشایری، طرح قشقایی وغیره اشاره کرد.

تنوع در طرح ها و نقش های فرش دستبافت وینتیج به دلیل تفاوت سلیقه افراد است. همچنین این فرش ها در طرح های مختلفی تولید می شوند که در دکوراسیون ها، منازل، رستوران ها، کافه ها و بسیاری اماکن دیگر از آن ها متناسب با موقعیت و شرایط آن مکان، بتوان استفاده کرد.

جنس فرش دستبافت وینتیج

به طور کلی فرش های دستبافت را با استفاده از نخ های مختلف در جنس های های متفاوت تولید می کنند. به صورتی که فرش دستبافت نیز بر اساس جنس به انواع متنوعی همچون فرش کرکی، فرش ابریشمی، فرش پشمی، فرش چله پشمی، فرش چله ابریشمی وغیره تقسیم می شود.

هر یک از این فرش ها با توجه به جنس آن ها در شرایط آب و هوایی و مناطق به خصوصی قابل استفاده هستند. به طوری که تمامی افراد در فصول و مکان های مختلف، فرش وینتیج  مناسبی را می توانند تهیه کنند. طوری که فرش آن ها در اثر رطوبت، حرارت و بسیاری مشکلات دیگر دچار آسیب نشود.

متراژ فرش دستبافت وینتیج

فرش های وینتیج با توجه به تفاوت متراژ مکان های مختلف، در اندازه های متفاوتی تولید می شوند. این فرش ها از نظر متراژ دارای انواع ۱۲ متری، ۹ متری، ۸ متری، ۶ متری وغیره هستند. تفاوت متراژ فرش وینتیج به مشتریان فرصت انتخاب بهتر و مناسب تر را می دهد.

به شکلی که حتی با تهیه متراژ محل مورد نظر خود، می توانید فرشی متناسب با آن را سفارش دهید. زیرا تولید فرش دستبافت در هر اندازه ای ممکن است. بنابراین از این فرش در محیط های مختلف همچون رستوران ها، کافه ها، تالارها، منازل و محل دیگر می توان استفاده کرد.

چرا فرش وینتیج دستبافت بخریم؟

پس از آشنایی با چگونگی تولید فرش دستبافت و انواع آن، مزایای این نوع فرش را نسب به فرش ماشینی باید بدانید. به همین دلیل در اینجا برخی از ویژگی های بارز فرش دستبافت را برای شما شرح می دهیم که با اطمینان بیشتر این فرش را خریداری کنید.

کیفیت فرش دستبافت

فرش های دستبافت به طور کلی نسبت به فرش های ماشینی دارای کیفیت بهتری هستند. زیرا فرش های دستبافت توسط افرادی ماهر با استفاده از بهترین ابزار بافته می شوند. به شکلی که فرش های دستبافت وینتیج در زمان شستشو دچار هیچ گونه رنگ رفتگی، پوسیدگی و خرابی نمی شوند.

همچنین از آنجایی که الیاف به کار رفته در فرش دستبافت طبیعی است؛ در هوای سرد زمستان این فرش گرم است و با استفاده از این فرش در فصل تابستان خنکی را تجربه می کنید. از دیگر ویژگی های باکیفیت فرش دستبافت وینتیج می توان به عمر و ماندگاری زیاد آن نسبت به فرش ماشینی اشاره کرد.

بنابراین سرای ابریشم به عنوان مجموعه ایی توانمند توانسته تمام ویژگی هایی را که مد نظر مشتریانش است را گرد آورد تا مشتریان بتوانند متناسب با سلیقه خود فرش وینتیج دستباف را تهیه کنند.

قیمت فرش دستبافت

همانطور که می دانید فرش های دستبافت طرفداران بسیار زیادی دارند. خصوصا فرش دستبافتی که پاخورده و کهنه باشد؛ پرفروش تر است. اما قیمت فرش های دستبافت کهنه بسیار زیاد است. بنابراین امروزه فرش های وینتیج به عنوان جایگزین فرش کهنه تولید می شوند.

زیرا فرش وینتیج در عین شباهت زیاد به فرش های کهنه، قیمت بسیار مناسب تری دارد. طوری که افراد با پرداخت هزینه ای مناسب، این فرش ها را خریداری می کنند. ضمن اینکه قیمت فرش های وینتیج نسبت به کیفیت و ویژگی های آن ها، بسیار ناچیز است.

بنابراین جهت بهره مندی از مزیت های فرش دستبافت وینتیج و افزایش زیبایی فضای منزل خود، می توانید این فرش را تهیه کنید.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابرایشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد