فرش ماشینی چهل تکه

0

فرش ها به طور کلی به دو نوع فرش ماشینی و فرش دستبافت تقسیم می شوند. فرش های ماشینی در واقع مشابه فرش های دستبافت هستند اما تنها در نوع بافت و تولید آن ها تفاوت وجود دارد. فرش چهل تکه نیز یکی از فرش های خاص دستبافت است که امروزه نوع ماشینی آن نیز تولید می شود.

فرش ماشینی چهل تکه

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش های چهل تکه ابتدا در نوع دستبافت تولید می شدند. این فرش ها به گونه ای هستند که چندین تکه از فرش های دستبافت مختلف را به یکدیگر متصل می کنند و تبدیل به یک فرش کامل می شود. شاید یکی از دلایل تولید این فرش ها این است که قسمت های سالم فرش های قدیمی را به یکدیگر متصل می کرده اند.

اما جهت آشنایی با چگونگی تولید فرش ماشینی، انواع و قیمت آن در ادامه با ما همراه باشید. طوری که پس از مطالعه این مطلب، بهترین فرش چهل تکه را متناسب با فضای مورد نظر خود تهیه خواهید کرد.

چگونگی تولید فرش ماشینی چهل تکه

از آنجایی که فرش های دستبافت، از جمله پرطرفدارترین طرح های فرش است؛ امروزه نوع ماشینی آن را نیز تهیه می کنند. به صورتی که در کارخانه های فرش بافی این فرش ها را با استفاده از دستگاه های مخصوص می بافند.

چنان که نقشه ای مشابه فرش های چهل تکه که هر قسمت از آن نقشی متفاوت دارد را در دستگاه های فرش بافی قرار می دهند و فرش های چهل تیکه ماشینی را تولید می کنند. این فرش ها همچون فرش های چهل تکه دستبافت، هر قسمت از آن ها نقشی متفاوت و مجزا دارد. طوری که تصور می کنید چندین تکه فرش به یکدیگر دوخته شده است.

آیا فرش های چهل تکه انواع مختلفی دارند؟

فرش های چهل تکه یکی از به خصوص ترین فرش های ماشینی هستند. این فرش ها همچون دیگر فرش های ماشینی بر اساس ویژگی های خود به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. بنابراین در ادامه دسته بندی فرش ها را برای شما شرح می دهیم.

  • فرش های چهل تکه از نظر متراژ: فرش ماشینی از نظر متراژ در اندازه های مختلفی همچون ۱۲متری، ۸ متری، ۶ متری وغیره تولید می شوند. همچنین قابلیت تولید فرش چهل تکه در اندازه های مورد نظر شما نیز وجود دارد.
  • فرش های چهل تکه از نظر جنس: فرش چهل تکه همچون فرش های دیگر ممکن است با استفاده از الیاف طبیعی یا مصنوعی همچون پشم، آکریلیک، ابریشم وغیره تولید شوند.
  • فرش چهل تکه از نظر رنگ و طرح: فرش های چهل تکه در انواع طرح ها و رنگ ها تولید می شوند. اما به طور کلی این فرش ها خود نیز دارای هزاران طرح و رنگ مختلف هستند. به طوری که نمی توان گفت یک طرح یا یک رنگ به خصوص دارند.
  • فرش چهل تکه از نظر تراکم و شانه: فرش های چهل تکه را همچون دیگر فرش های ماشینی در تراکم های مختلف همچون ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه وغیره نیز تولید می کنند.

موارد استفاده از فرش چهل تکه

فرش ماشینی چهل تکه با توجه به طرح خاص آن، قابلیت ایجاد هارمونی با هر نوع دکوراسیونی را دارد. به طوری که از این فرش ها در بسیاری از مکان ها که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم؛ می توان استفاده کرد.

  • پذیرایی و اتاق خواب منازل
  • رستوران های سنتی
  • کافه های سنتی
  • باغ و تالارهای پذیرایی
  • هتل ها و مهمان پذیرها
  • سالن های کنفرانس
  • دکور برنامه های تلویزیونی و زنده
  • و بسیاری موارد دیگر

قیمت فرش چهل تکه

فرش های چهل تکه دستبافت، با توجه به استفاده از فرش های مختلف در تولید آن، قیمت های بسیار سرسام آوری دارند. فرش ماشینی که جایگزین نوع دستبافت آن شده است؛ نسبت به دیگر فرش های ماشینی قیمت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه فرش های ماشینی چهل تکه جهت کاهش قیمت این طرح فرش تولید شده است اما، از آنجایی که نقش ها و رنگ های بسیار متنوعی در بافت آن به کار می رود؛ قیمت آن گران است. اما خوب است بدانید که اگر فرش شما ویژگی های زیر را داشته باشد؛ قیمت آن کم تر خواهد شد.

  • فرش چهل تکه هر اندازه که در متراژ کوچک تری خریداری شود؛ قیمت آن نیز کاهش پیدا می کند.
  • اگر فرش چهل تکه شما از جنس الیاف مصنوعی باشد؛ هزینه کم تری را جهت خرید آن نسبت به فرش های دارای الیاف طبیعی، پرداخت خواهید کرد.
  • از آنجایی که با افزایش تراکم یک فرش، الیاف به کار رفته در آن بیشتر می شود؛ اگر فرش چهل تکه خود را با تراکم کم تری خریداری کنید؛ ارزان تر خواهد بود.

با خرید آنلاین، فرش ماشینی چهل تکه را ارزان بخرید

از آنجایی که قیمت فرش های چهل تکه نسبت به دیگر فرش ها بیشتر است؛ بنابراین افراد در خرید آن به دنبال ارزان ترین فرش هستند. یکی از مهم ترین راه های خرید ارزان فرش های چهل تکه این است که به سایت های فروش فرش همچون سایت سرای ابریشم مراجعه کنید.

زیرا قیمت فرش در این سایت ها نسب به فروشگاه های فرش بسیار ارزان تر است. ضمن اینکه این سایت ها خدمات رایگان و ویژه ای همچون مشاوره رایگان، ارسال رایگان و تخفیفات فصلی را در خرید شما لحاظ می کنند.

بنابراین جهت خرید فرش ماشینی چهل تکه ای مناسب و دریافت بهترین خدمات، ضمن پرداخت هزینه ای مناسب، بهتر است این فرش را به صورت آنلاین تهیه کنید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد