فرش ماشینی طرح وینتیج

0

فرش ماشینی طرح وینتیج همانطور که از عنوان آن مشخص است؛ یکی از انواع فرش های ماشینی است. فرش های ماشینی به انواع مختلفی همچون فرش ماشینی طرح سنتی، اسپرت، فانتزی، شگی، وینتیج، سه بعدی وغیره تقسیم می شوند.

فرش ماشینی طرح وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طور کلی فرش های ماشینی جهت کاهش هزینه های افراد است. زیرا فرش های دستبافت قیمت های بسیار سرسام آوری دارند. پرطرفدارترین فرش های دستبافت، فرش هایی هستند که قدمت بیشتری داشته باشند. بنابراین فرش های وینتیج را به عنوان جایگزینی برای فرش های دستبافت کهنه، تولید کرده اند.

فرش ماشینی طرح وینتیج چیست؟

فرش ماشینی وینتیج یا همان فرش کهنه نما نوعی فرش است که با وجود شباهت زیاد به فرش های دستبافت قدیمی، در کارخانه های تولیدی فرش بافته می شود. فرش های ماشینی وینتیج به صورتی هستند که پس از تولید توسط نیروهای متخصص و ابزار خاص در آن ها، فرایند کهنه نمایی ایجاد می شود.

این فرایند به شکلی است که روی فرش مورد نظر انواع ساییدگی، پوسیدگی، رنگ رفتگی وغیره ایجاد می کنند. در واقع فرش های وینتیج ظاهری قدیمی تر نسبت به سن خود دارند. این فرش ها نیز دارای ویژگی ها و انواع مختلفی هستند که در ادامه جهت آشنایی شما برخی از آن ها را بیان می کنیم.

فرشی نرم و لطیف

یکی از شاخص ترین ویژگی های فرش وینتیج، لطافت و نرمی این فرش ها است. فرش ماشینی طرح وینتیج دارای نقش سنتی و قدیمی است. بافت نقش سنتی فرش های وینتیج بسیار ظریف است. به همین جهت تراکم این فرش ها باید زیاد باشد.

بنابراین تراکم و شانه زیاد فرش های وینتیج باعث می شود که لطافت این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی دیگر، بیشتر باشد. زیرا اکثر فرش های وینتیج ۱۲۰۰ شانه و در بیشتر موارد طرح برجسته هستند. به طوری که با خرید و استفاده از این فرش ها، نرمی و لطافت را در فضای مورد نظر خود ایجاد می کنید و دچار هیچ گونه مشکلی در پوست یا کف پای خود نخواهید شد.

تنوع زیاد در تولید فرش ماشینی

فرش های وینتیج همچون بسیاری از فرش های ماشینی دیگر در انواع مختلفی از جهت متراژ، قالب، جنس، شانه، تراکم، رنگ، طرح وغیره تولید می شوند. تنوع زیاد در فرش های وینتیج به شما این فرصت را می دهد که فرشی متناسب با سلیقه خود تهیه کنید و دچار محدودیت انتخاب نشوید.

فرش های وینتیج قابلیت تولید در اندازه های ۱۲ متری، ۹ متری، ۶ متری وغیره را دارند. همچنین این فرش های دارای قالب های مستطیل و مربع هستند. به طور کلی وجود انواع مختلف فرش وینتیج باعث می شود که این فرش ها با دکوراسیون های مختلف هماهنگ شوند.

فرش های وینتیج همچون فرش های دستبافت دارای الیاف طبیعی و همچون فرش های ماشینی دیگر دارای الیاف مصنوعی نیز هستند. بنابراین در خرید فرش وینتیج با توجه به کاربرد خود فرشی در متراژ، قالب، جنس، رنگ و طرح مناسب را تهیه کنید.

کاربرد فرش ماشینی طرح وینتیج

با توجه به ویژگی های خوب فرش های وینتیج و تنوع زیاد این فرش ها، از آن ها در مکان های مختلفی می توان استفاده کرد. به همین جهت در ادامه برخی از کاربردهای این نوع فرش را به صورت موردی برای شما ذکر می کنیم.

  • استفاده از فرش وینتیج در پذیرایی و اتاق خواب منازل با دکوراسیون سنتی
  • کاربرد فرش وینتیج در رستوران ها
  • فرش وینتیج در کافه های سنتی
  • استفاده در سالن های کنفرانس
  • سالن های تئاتر و سینما
  • دکور برنامه های زنده و تلویزیونی
  • و هر مکانی که مورد نظر شما باشد

فرش ماشینی طرح وینتیج را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با فرش های طرح وینتیج، باید دقت کنید از کدام مرکز فرش خود را تهیه می کنید. این فرش ها علاوه بر فروشگاه ها در سایت های فروش فرش نیز ارائه می شوند. به طوری که با مراجعه به این سایت ها، تصاویر انواع فرش های وینتیج را مشاهده می کنید و پس از انتخاب، فرش خود را به صورت آنلاین سفارش می دهید.

مهم ترین تفاوت های خرید فرش از سایت های فروش فرش نسبت به فروشگاه ها، قیمت فرش است. فرش های وینتیج از آنجایی که جایگزین فرش های دستبافت قدیمی هستند؛ قیمت زیادی نسبت به دیگر فرش های ماشینی دارند.

به همین جهت باید فرش خود را از سایت های فروش فرش تهیه کنید؛ زیرا قیمت فرش در سایت ها بسیار ارزان تر است. ضمن اینکه با خرید آنلاین بسیاری از هزینه های سفارش فرش را پرداخت نخواهید کرد. از جمله مواردی که در سایت ها باعث کاهش هزینه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه های رفت و آمد به فروشگاه
  • مشاوره رایگان در رابطه با فرش و قیمت آن
  • مقایسه فرش ها و خرید ارزان ترین فرش
  • ارسال رایگان فرش انتخابی شما
  • ارائه تخفیفات ویژه در زمان های مختلف
  • تعویض فرش در صورت بروز مشکل بدون دریافت خسارت

بنابراین جهت خرید فرش وینتیج با قیمت مناسب ضمن دریافت بهترین خدمات، بهتر است به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید. همچنین که در خرید فرش از این سایت، نظر دیگر مشتریان را در رابطه با فرش خود خواهید دید و نسبت به انتخاب خود اطمینان بیشتری پیدا می کنید.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد