سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند

0

سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند : دنیای کسب و کار ها دنیای سرعت است. امروزه کمتر کسی به دنبال طراحی برند یا گذراندن هفت خان ثبت برند است. مدیران باهوش موسسات و کسب و کار ها ترجیح می دهند، از برندی آماده استفاده کنند و در عوض ذهن خود را معطوف ایده پردازی و بودجه بندی فعالیت ها کنند.

خرید و فروش برند در دنیای امروز کسب و کار ها امری متداول شده و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.

سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از طرف دیگر بسیاری از برند های ناکارآمد و بدون فعالیت، یا برندهایی که صاحبان آن ها سرمایه لازم برای رشد بیشتر محصولات را ندارند به فروش می رسند. فروش برندها علاوه بر جبران هزینه های ثبت برند، امکان سرمایه گذاری جدید را برای فرد فراهم می کند.

در این مطلب سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند معرفی می شود. اگر شما هم در مسیر خرید و فروش برند هستید، خواندن این مقاله شما را به مقصد می رساند.

برند آماده چند ؟!

اگر بین دو راهی خرید یا ثبت برند قرار گرفتید، این مطلب به کمک شما خواهد آمد.

برای ثبت برند اول از همه زمانی را صرف انتخاب اسمی متناسب با کسب و کار خود می کنید. سپس وارد مراحل پیچیده و سخت ثبت برند می شوید و در نهایت بعد از چندین ماه اجازه شروع فعالیت دارید.

البته بعضی از مدیران شرکت ها و موسسات با توجه به زمینه کاری و فعالیتشان ثبت برند را ترجیح می دهند. اما مزایای استفاده از برند آماده بر کسی پوشیده نیست.

اگر در شروع کسب و کار شما، سرعت حرف اول را می زند، از مراحل ثبت برند صرف نظر کنید. خرید برند آماده کاری بسیار آسان است و شما از رقیبانتان پیشی می گیرید.

خرید برند با سابقه و نام آشنا شاید در ظاهر هزینه ای بیشتر از ثبت برند داشته باشد، اما کسب و کار شما زودتر رونق گرفته و رسیدن به مرحله سوددهی این هزینه ها را جبران می کند. در واقع با خرید برندی که سابقه فعالیت داشته، علاوه بر برند، زمان را هم می خرید! پس لازم نیست نگران هزینه های اولیه باشید.

برای انتخاب و خرید برندی آماده، یا فروش برندی که کارایی سابق را برای شما ندارد بهتر است سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند را بدانید تا کارها سریع تر انجام شود.

خریدار برند، فروشنده برند

نقل و انتقال برند یا نشان تجاری به دو صورت ممکن است، اتفاق بیفتد. زمانی که صاحب برند فوت کرده باشد، وارث با ارائه مدرک انحصار وراثت و گواهی ثبت برند، امتیاز برند را منتقل می کند. این روش انتقال را غیر ارادی یا جبری می نامند.

روش متداول انتقال برند، نوع قراردادی یا اختیاری است که فرد با گذراندن مراحل خرید و فروش برند، مالک جدید امتیاز برند خواهد بود.

اگر از خرید و فروش برند چیزی نمی دانید لازم نیست نگران باشید، در ادامه سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند را توضیح خواهیم داد.

برند آماده کجاست ؟!

برای پیدا کردن برند های آماده لازم نیست در ادارات مختلف دنبال آن بگردید. رایانه شخصی خود را روشن کنید و در گوگل آن را جست و جو کنید. اگر اطلاعات کافی ندارید یا نمی دانید کدام برند برای کسب و کار شما مفید است، موسسه ثبت فردا اینجاست تا به کمک شما بیاید. با خدمات “ثبت فردا” و مشورت با مشاورین ما لازم نیست نگران انتخاب برند باشید.

سیر تا پیاز خرید و فروش برند

از کجا برند خوب پیدا کنیم

اگر قصد خرید برند آماده دارید، انتخاب برندی مناسب با زمینه کاری شما بسیار مهم است. برای انتخاب برند، اسم، نگارش فارسی و لاتین و سابقه فعالیت برند در بازار را فراموش نکنید. معمولا برند هایی که قیمت های بیشتری دارند برای شروع کسب و کار مفید ترند. چرا که قیمت گذاری روی برند ها توسط کارشناسان و بر اساس عواملی که ذکر شد انجام می شود.

بعد از انتخاب برند چه کاری لازم است

اگر مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشتید، باید برند انتخابی خود را بررسی کنید. البته این کار توسط شما انجام نمی شود. با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری، اطلاعاتی راجع به برند در اختیار شما قرار می گیرد. مدت اعتبار فعالیت برند یکی از نکاتی است که با دقت بیشتری باید آن را بررسی کنید.

تا اینجا به سیر خرید و فروش برند رسیدید، برای کامل کردن سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند، خواندن مطلب را ادامه دهید!

قرار مهم !

برای تکمیل مراحل خرید برند، یک دفترخانه رسمی و با تجربه پیدا کنید. البته تمام دفترخانه ها قراردادهای انتقال برند را تنظیم می کنند، اما تجربه ثابت کرده اگر دفترخانه اطلاعات کافی در رابطه با تنظیم سند صلح نداشته باشد بعدها به مشکل می خورید.

سند صلح بین خریدار و فروشنده برند تنظیم شده و امضا می شود. حق کمیسیون دفترخانه فراموش نشود!

فروشنده برند که ۱۰ درصد مبلغ را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده، مابقی قیمت برند را دریافت می کند و این آخرین دیدار شما خواهد بود!

عجله نکنید

شروع فعالیت بعد از قرار مهم و امضای سند صلح امکان پذیر نیست. باید چند روزی هم منتظر روزنامه بمانید!

زمانی اجازه فعالیت با برند جدید را دارید که آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی کشور چاپ شده باشد. پس هر روز به دکه سر کوچه سر بزنید تا روز آغاز فعالیت کسب و کار شما فرا برسد!

کلام آخر

خرید و فروش برند در دنیای کسب و کارهای امروز بسیار متداول شده است؛ با این حال اجباری نیست. خرید برند آماده به فعالیت و کسب و کار شما بستگی دارد. در بعضی شرایط ثبت برند راهکار مناسب تری خواهد بود. اما اگر قصد خرید یا فروش نشان تجاری خود را دارید، سیر تا پیاز مراحل خرید و فروش برند در اختیار شماست تا در این مسیر به مشکلی نخورید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد